w

Pełna dynamiki moc i ekspresyjny design: Audi RS 6 Avant performance

Mocniejsze i szybsze niż którekolwiek z wcześniejszych RS 6. Nowe Audi RS 6 Avant performance jest pełne dodatkowych elementów wyostrzających jego wygląd i zapewniających bardziej emocjonujące wrażenia z jazdy. Potężny czterolitrowy silnik V8 biturbo TFSI ma teraz moc 463 kW (630 KM) i maksymalny moment obrotowy 850 Nm (zużycie paliwa w trybie jazdy mieszanej w l/100 km: 12,7 – 12,2 (WLTP); emisja CO2 w trybie jazdy mieszanej w g/km: 289 – 277 (WLTP)).                                                      

Dla Audi „performance” oznacza więcej mocy. Większe turbosprężarki i wzrost ciśnienia doładowania z 2,4 do 2,6 bara w czterolitrowym silniku V8 biturbo TFSI w modelu RS 6 Avant performance (zużycie paliwa w trybie jazdy mieszanej w l/100 km:12,7 – 12,2 (WLTP); emisja CO2 w trybie jazdy mieszanej w g/km: 289 – 277 (WLTP)), pozwoliły na zwiększenie mocy silnika o 30 KM i wzrost momentu obrotowego o 50 Nm w porównaniu z wersją podstawową. Oznacza to wzrost mocy całkowitej z 441 kW (600 KM) do 463 kW (630 KM) i maksymalnego momentu obrotowego z 800 do 850 Nm. Performance (zużycie paliwa w trybie jazdy mieszanej w l/100 km: 12,7 – 12,2 (WLTP); emisja CO2 w trybie jazdy mieszanej w g/km: 289 – 277 (WLTP)) przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3,4 sekundy, czyli o 0,2 sekundy szybciej niż wersja bazowa RS 6.

Niekiedy mniej znaczy więcej: Zmniejszona izolacja pomiędzy komorą silnika a wnętrzem i w tyle pojazdu gwarantuje, że RS 6 Avant performance zachwyci klientów ekscytującym, wyższym poziomem doznań dźwiękowych oraz sprawia, że samochód jest o osiem kilogramów lżejszy. Całkowita masa własna modelu RS 6 Avant performance wynosi 2090 kg.

Z myślą o zwiększonej dynamice jazdy: nowy samoblokujący międzyosiowy mechanizm różnicowy

Moc silnika 4.0 TFSI przekazywana jest do stałego napędu na wszystkie koła quattro przez standardową, ośmiobiegową automatyczną skrzynię biegów tiptronic z krótszymi czasami zmiany biegów.  

Mechaniczny międzyosiowy mechanizm różnicowy rozdziela moc silnika w stosunku 40:60 z przewagą osi tylnej, a w przypadku wystąpienia poślizgu, wyższy moment obrotowy przekazywany jest automatycznie na oś o lepszej przyczepności – do 70 procent może przepływać na oś przednią i do 85 procent – na oś tylną. Samoblokujący międzyosiowy mechanizm różnicowy jest lżejszy i bardziej kompaktowy, co poprawia dynamikę jazdy, a także wpływa na zauważalnie precyzyjniejsze pokonywanie zakrętów, co zmniejsza podsterowność na granicy przyczepności. Dodatkowym ulepszeniem jest bardziej precyzyjna reakcja układu kierowniczego, dzięki czemu pasażerowie zyskują wrażenie zwinniejszej jazdy.  

Ekskluzywne i wydajne: 22-calowe koła z oponami o wysokich osiągach

Nowe Audi RS 6 Avant performance zjeżdża z taśmy produkcyjnej wyposażone standardowo w 21-calowe obręcze kół z odlewanego aluminium w stylistyce 10-ramiennych turbin i w opony o rozmiarze 275/35. Opcjonalnie, obok 22-calowych odlewanych felg aluminiowych, dostępne są również 22-calowe lekkie felgi o jeszcze bardziej sportowym wyglądzie – w polerowanej lśniącej metalicznej czerni, matowej szarości, matowej czerni lub matowym neodymowym złocie. Inspirowana sportami motorowymi przewiewna konstrukcja szprych 5-Y wspomaga chłodzenie hamulców, a lżejsze obręcze są wytwarzane w zaawansowanym technologicznie procesie kucia i frezowania. Nowa lekka felga jest o około pięć kilogramów lżejsza niż 22-calowa felga aluminiowa w obecnym RS 6 Avant – redukcja masy nieresorowanej o 20 kg poprawia reakcję przepustnicy.

Nowe, wysokowydajne opony Continental „Sport Contact 7” 285/30 na nowych lekkich kołach odgrywają kluczową rolę w zmniejszaniu masy. Opony zapewniają lepszą przyczepność zarówno na suchej, jak i na mokrej nawierzchni oraz zmniejszają podsterowność podczas pokonywania zakrętów z dużą prędkością, zapewniając bardziej precyzyjne prowadzenie w całym zakresie prędkości. Ponadto dzięki nowym kołom, podczas hamowania od 100 do 0 km/h droga hamowania skraca się nawet o dwa metry.

System wyboru dynamiki jazdy Audi drive select pozwala kierowcy kontrolować charakter pojazdu. Dostępnych jest sześć profili: efficiency, comfort, auto, dynamic, a także dwa tryby RS1 i RS2, które można konfigurować samodzielnie.

Każdy z trybów jazdy modelu performance oferuje unikalne doznania. Na przykład tryb żeglowania aktywuje się teraz automatycznie tylko w profilu efficiency, co oznacza, że w pełnym zakresie prędkości do 160 km/h, po zdjęciu nogi z gazu wyłącza silnik spalinowy, a jazda odbywa się wtedy bez zużycia paliwa i oporu silnika. Dodatkowo precyzyjne dostrojenie oprogramowania jednostki sterującej silnika gwarantuje jeszcze bardziej precyzyjne zmiany obciążenia w trybie S, gdy aktywny jest tryb dynamic lub tryb jazdy S, co dodatkowo zwiększa emocje z jazdy. Zaktualizowane oprogramowanie jednostki sterującej skrzynią biegów zapewnia krótsze czasy zmiany biegów i zauważalnie większy kontrast między różnymi trybami jazdy.

Pakiet RS Dynamic w standardzie

Pakiet RS Dynamic jest elementem standardowego wyposażenia modelu RS 6 performance (zużycie paliwa w trybie jazdy mieszanej w l/100 km: 12,7 – 12,2 (WLTP); emisja CO2 w trybie jazdy mieszanej w g/km: 289 – 277 (WLTP)). W jego skład wchodzą: podniesienie prędkości maksymalnej do 280 km/h, dynamiczny układ czterech kół skrętnych (aktualizacja oprogramowania RS pomaga kierowcy, aktywnie korygując sterowanie osią przednią i tylną) oraz sportowy mechanizm różnicowy quattro na tylnej osi.

Opcjonalnie dostępny jest również pakiet RS Dynamic plus, który oprócz wszystkich zalet pakietu RS Dynamic, podnosi również prędkość maksymalną do 305 km/h i obejmuje ceramiczny układ hamulcowy RS. Klienci mogą zamówić zaciski hamulcowe w kolorze szarym, czerwonym lub niebieskim oraz tarcze przednie o średnicy 440 mm i tylne o średnicy 370 mm. Ceramiczny układ hamulcowy RS waży łącznie ok. 34 kg mniej niż jego stalowy odpowiednik, co zmniejsza masę nieresorowaną.

Wielkie wejście: nowe kolory nadwozia i pakiety stylizacyjne

Nowe Audi RS 6 Avant performance jest dostępne łącznie w 16 kolorach nadwozia. Po raz pierwszy w ofercie znalazły się metaliczny i matowy kolor niebieski Ascari Blue oraz matowy kolor srebrny Dew Silver. Modele performance wyróżniają się standardowymi elementami nadwozia RS w kolorze matowej szarości, w tym lusterkami zewnętrznymi, przednim spojlerem, przednimi klapami bocznymi, nakładkami na progi, relingami dachowymi oraz wykończeniem szyb bocznych i tylnego dyfuzora. W opcji dostępny jest również pakiet stylistyczny matowy karbon/czerń, w którym relingi dachowe i listwy na szybach bocznych są czarne. Pierścienie Audi i logo modelu są w zależności od wyboru klienta albo chromowane albo czarne.

Zaskakujące: nowe akcenty i funkcje wnętrza

We wnętrzu gama znanych pakietów stylistycznych RS w kolorze szarym i czerwonym została poszerzona o kolor niebieski. Koło kierownicy z czarnej alcantary ma kontrastujące przeszycia w kolorze niebieskim Mercato, a dywaniki podłogowe, boki konsoli środkowej i gałka dźwigni zmiany biegów również mają kontrastujące niebieskie przeszycia. Pasy bezpieczeństwa są na całej powierzchni utrzymane w kolorze błękitu oceanicznego z dekoracyjnymi wstawkami o strukturze diagonalnej, z opcjonalnymi niebieskimi akcentami. Gałka dźwigni zmiany biegów oraz boki konsoli środkowej są wykonane z mikrofibry Dinamica, która składa się w około 45 procentach z przetworzonych włókien PET, a sportowe fotele pokryto wysokiej jakości skórzaną tapicerką Valcona perforowaną szwami o strukturze plastra miodu z kontrastującymi przeszyciami w kolorze niebieskim Mercato. Kolejną charakterystyczną cechą modelu jest dioda LED w przednich drzwiach, która po otwarciu drzwi na podłożu obok samochodu wyświetla napis „RS performance” .

Klienci mogą zamówić pakiety stylistyczne RS w trzech dostępnych wariantach kolorystycznych z opcjonalnymi dodatkami: dekoracyjnymi wstawkami, podłokietnikami w drzwiach i środkowym podłokietnikiem z mikrofibry Dinamica. Dodatkową zaletą tego wariantu wyposażenia jest środkowy panel siedzeń z szarą, czerwoną lub niebieską wkładką, gdzie przez sportową perforację prześwituje wybrany przez klienta kolor, a na oparciach siedzeń znalazły się wytłoczenia RS w pasującym kolorze. Klienci mogą skorzystać z nowego narzędzia wizualizacyjnego „Audi Exclusive Customizer” umożliwiającego utworzenie tysięcy indywidualnych kombinacji, a tym samym stworzenie specjalnej własnej edycji pojazdu.  

Mają też możliwość wyboru spośród szerokiej gamy indywidualnych wykończeń lakierniczych, a także kolorów skóry i szwów. Podczas procesu personalizacji, wizualizacja jest prezentowana na modelu 3D.

Wyświetlacze standardowego 12,3-calowego kokpitu cyfrowego Audi virtual cockpit plus oferują nowe funkcje, w tym wskaźnik zmiany biegów w trybie manualnej skrzyni biegów, który zmienia kolor od zielonego, przez żółty do czerwonego, migając na obrotomierzu w sposób identyczny jak w sportach motorowych, tak by wskazać optymalny czas na zmianę biegów. Ponadto funkcja Launch Control sygnalizując za pomocą nowych ikon najlepszy moment przyspieszenia podczas ruszania, pozwala w pełni wykorzystać potencjał RS 6 Avant performance.

Fakty

Audi RS 6 Avant

Stylistyka zewnętrzna i technologia oświetlenia
– Niezrównana stylistyka nadwozia z elementami charakterystycznymi dla modeli RS. Tylko trzy części przeniesione z modelu A6 Avant: drzwi przednie, dach i pokrywa bagażnika.
– Szersze nadwozie: poszerzone o ok. 40 mm nadkola po obu stronach
– Wyróżniające się czoło pojazdu: bardziej płaski i szerszy grill osłony chłodnicy Singleframe w błyszczącej czerni
– Dostępne wyłącznie w rodzinie modeli A6: opcjonalne matrycowe reflektory diodowe HD ze światłem laserowym Audi i przyciemnianymi obwódkami, standardowo reflektory diodowe
– Układ wydechowy RS z dużymi owalnymi końcówkami po obu stronach
– Trzy pakiety stylizacyjne z akcentami zewnętrznymi w kolorach: błyszcząca czerń, karbon lub matowe aluminium
– Na życzenie pierścienie Audi i logo RS w błyszczącej czerni
– Trzynaście kolorów lakieru, w tym dwa odcienie oferowane wyłącznie dla modeli RS: szarość Nardo i czerń Sebring z efektem krystalicznym; pięć lakierów matowych
– Felgi o średnicy 21 i 22 cale, o konstrukcji specyficznej dla RS 6

Silnik i napęd
– Większa moc, większa wydajność: silnik 4.0 TFSI twin-turbo V8 o mocy 441 kW (600 KM) osiąganej w zakresie obrotów od 6000 do 6250 obr./min i stałym momencie obrotowym 800 Nm dostępnym w zakresie od 2050 do 4500 obr./min.
– Dzięki powiększeniu koła sprężarki i zwiększeniu (względnego) ciśnienia doładowania o 0,2-1,4 bara, uzyskano dodatkową moc 29 kW (40 KM).
– Przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 3,6 sekundy, a do 200 km/h w zaledwie 12 sekund
– Prędkość maksymalna do 305 km/h, na życzenie z pakietem Dynamic plus
– Układ hybrydowy (MHEV) bazujący na 48-woltowym głównym układzie elektrycznym umożliwia żeglowanie z wyłączonym silnikiem, szybkie ponownie uruchomienie i poszerza działanie systemu start-stop włączającego się już przy 22 km/h
– System „cylinder on demand” (COD) tymczasowo dezaktywuje cztery z ośmiu cylindrów przy mniejszych obciążeniach silnika
– Ośmiostopniowa, automatyczna skrzynia biegów tiptronic zapewnia dodatkowy moment obrotowy rzędu 100 Nm
– Stały napęd na cztery koła quattro z samoblokującym międzyosiowym mechanizmem różnicowym w standardzie. Standardowy rozkład mocy na przód/tył: 40:60, opcjonalnie 70:30 lub 15:85

Dynamika pojazdu
– Przednia i tylna oś jako zaawansowane konstrukcje pięciowahaczowe
– Szeroki zakres charakterystyk jazdy dostępny w systemie wyboru dynamiki jazdy Audi drive select
– Tryby jazdy RS1 i RS2 umożliwiają indywidualne ustawienie np. funkcji zarządzania silnikiem i przekładnią, układu wspomagania kierownicy, zawieszenia, dynamicznego układu czterech kół skrętnych, sportowego mechanizmu różnicowego quattro i dźwięku silnika oraz zapisanie tych ustawień w systemie MMI touch response. Dostęp do opcji ustawień można uzyskać za pomocą przycisku RS MODE na kierownicy
– Adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne RS z systemem kontroli amortyzacji jest o 50% sztywniejsze niż zawieszenie pneumatyczne w modelu A6 Avant
– Opcjonalnie: udoskonalone zawieszenie sportowe RS plus z elektrohydraulicznym systemem kontroli dynamiki jazdy (DRC) zmniejszające poprzeczne i wzdłużne kołysanie pojazdu
– Sportowy i progresywny układ kierowniczy w standardzie, na życzenie dynamiczny układ czterech kół skrętnych z dostrojeniem charakterystycznym dla modeli RS
– Opcjonalnie: sportowy mechanizm różnicowy quattro zapewniający rozkład momentów obrotowych między koła osi tylnej
– Stabilność: 10-tłoczkowy ceramiczny układ hamulcowy RS z tarczami o średnicy 440 mm z przodu i 370 mm z tyłu  

Karoseria i wnętrze
– Przestronne i zróżnicowane wnętrze z licznymi akcentami sportowymi
– Bagażnik o pojemności 565-1680 l
– Akcenty kolorystyczne w kabinie: Dostępny pakiet stylizacyjny RS szary lub czerwony
– Sportowy charakter w połączeniu z komfortem: po raz pierwszy fotele sportowe RS z funkcją wentylacji
– Pakiet oświetlenia konturowego ambiente zapewnia specjalne efekty oświetlenia wnętrza, możliwość dostosowania w 30 kolorach
– Dodatkowe opcje personalizacji dostępne w ramach programu Audi Exclusive

Elementy obsługi, Infotainment i systemy wspomagania kierowcy
– Cyfrowy system operacyjny MMI touch response z dwoma wyświetlaczami oraz systemem sterowania głosem, wielofunkcyjna kierownica z aluminiowymi manetkami i wyświetlacz przezierny head-up display
– Charakterystyczny dla modeli RS układ 10,1-calowego wyświetlacza systemu Infotainment: pokazujący temperaturę, ciśnienie w oponach i przeciążenia
– Najwyższy stopień rozbudowy: system Infotainment MMI navigation plus z hotspotem Wi-Fi i standardem komunikacji LTE Advanced
– Kokpit cyfrowy Audi virtual cockpit z wskaźnikami RS, na przykład z monitoringiem przeciążenia, sygnałem optycznym konieczności zmiany biegów, odczytem temperatury oleju, ciśnienia w oponach, temperatury opon, przyspieszenia i czasu przejazdu
– Inteligentne funkcje nawigacji, portfolio Audi connect z różnymi usługami Car-to-X
– Centralny sterownik wsparcia kierowcy (zFAS) obsługujący ponad 30 systemów wspomagania kierowcy, na przykład adaptacyjnego asystenta jazdy (ACA)                                                      

Napisane przez Audi

Jak wybrać SSD do gier?

Przy Koronie stanęła stacja naprawy rowerów