– Jury dziękujemy za nagrodę i wyróżnienie – mówi Marcin Sobczyk, redaktor naczelny serwisu rzecznikprasowy.pl. – To dowód na to, że nasza praca jest zauważana i akceptowana przez środowisko dziennikarskie, do którego kierujemy obecny na stronie kontent.
Za pośrednictwem udostępnionego 15 kwietnia 2011 roku serwisu komunikaty prasowe dystrybuuje już 150 zarejestrowanych Rzeczników i biur prasowych reprezentujących łącznie ponad 215 firm i instytucji.
– Bez Autorów treści serwis nie mógłby istnieć. Nagroda należy przede wszystkim do nich – podkreśla Sobczyk. – Rzecznikom, biurom prasowym, ekspertom, instytucjom i firmom serdecznie dziękuję w imieniu całej redakcji za obecność w serwisie i korzystanie z jego usług.
Serwis od początku istnienia umożliwia dodawanie komunikatów w trybie natychmiastowej publikacji. Korzystanie z serwisu jest bezpłatne i nielimitowane dla obu grup zawodowych.
– To się nie zmieni – podkreśla Sobczyk. – Pojawią się towarzyszące opcje płatne, ale nie wpłyną one w żaden sposób na istniejące funkcje serwisu, które pozostaną bezpłatne i niezmienione w swojej funkcjonalności i wyglądzie. Obecnie pracujemy nad nowymi modułami i optymalizowaniu istniejących funkcji.
Od korzystających z komunikatów dziennikarzy i wydawców mediów serwis – jako jeden z niewielu – nie wymaga podawania źródła ich pochodzenia.
– Naszym zadaniem jest promowanie treści, a nie serwisu – zaznacza Sobczyk. – Jesteśmy tylko dystrybutorem informacji. Miarą skuteczności serwisu ma być liczba zewnętrznych publikacji prasowych, a nie liczba linków prowadzących do serwisu. Chcemy, by dziesiątki małych wortali nie musiało wybijać faktu, że treść dostarczył rzecznikprasowy.pl. Ta informacja czytelnikom naszych partnerów nie jest do niczego potrzebna, tym bardziej, że w 90 proc. przypadków kontent dostarczają rzecznicy i biura prasowe i to ich nazwy są w tekstach najważniejsze.
Redakcja serwisu nie pozostaje bierna. Jej pierwsze autorskie treści z cyklu ‘tylko u nas’ pojawiły się już w serwisie.
– Wprowadzamy treści, które są ciekawe, ale nigdy w trybie standardowego komunikatu prasowego by nie powstały – mówi Sebastian Paprocki, dziennikarz serwisu. – Mamy przygotowanych już ponad 30 filmów we współpracy z najlepszymi i cenionymi w swoim środowisku ekspertami w Polsce. Będą one sukcesywnie wprowadzone do obiegu w serwisie.
W lipcu stronę miesiąca czerwca wybierze już nie jury, ale Internauci w smsowym głosowaniu.
Informacja o wyborze Strony Tygodnia czerwca znajduje się pod adresem http://zlotestrony.wprost.pl/strona_tygodnia/