Co roku jesienią dziesiątki krajów, znanych korporacji i dużych firm dołączają się do Różowego Października – ogólnoświatowego ruchu na rzecz walki z rakiem piersi. Inicjatorem akcji od 1993 roku jest Światowa Organizacja Zdrowia. W tym roku międzynarodowa firma informatyczna SOFTSWISS, posiadająca na polskim rynku IT dwa centra rozwoju – w Poznaniu i Warszawie – dołożyła swoją cegiełkę do globalnego wydarzenia, którego celem jest zwrócenie uwagi na problem raka piersi oraz opowiedzenie o metodach wczesnej diagnostyki i profilaktyki.
SOFTSWISS zatrudnia pracowników mieszkających i pracujących na całym świecie. Jest to możliwe dzięki wdrożonemu przez firmę systemowi pracy zdalnej. Korporacja zatrudnia w sumie ponad 600 kobiet, z czego około 270 pracuje w biurach w Polsce. Podkreślając znaczenie regularnych badań, dzięki którym można w porę zwrócić uwagę na niepokojące objawy i wykryć choroby we wczesnym stadium, firma zadbała o swoich pracowników nie tylko informacyjnie.
W przeddzień Światowego Dnia Walki z Rakiem Piersi, 15 października polskie centra rozwoju SOFTSWISS w Poznaniu i Warszawie zorganizowały różowe śniadanie z babeczkami w tym kolorze. Jest on symbolem globalnego ruchu Pink October. Na lustrach w damskich toaletach pojawiły się instrukcje do samodzielnego badania piersi, a także hasła motywujące, które zachęcały do regularnego przeprowadzania samobadań.
Na najbliższe dni dla pracowniczek firmy zaplanowano streaming online z Dmitrijem Mikulichem, który jest lekarzem najwyższej kategorii kwalifikacji, onkologiem-chirurgiem, mammologiem, członkiem Europejskiego Towarzystwa Onkologów Medycznych (ESMO). Podzieli się on najważniejszymi informacjami na temat profilaktyki w temacie powszechnej onkologii kobiecej. Szczególną uwagę zwrócono na realną możliwość zadbania o swoje zdrowie oraz uzyskania opinii lekarza. SOFTSWISS refunduje koszty badań USG piersi i mammografii wszystkim swoim pracowniczkom.
– Stosunek mężczyzn do kobiet w firmie SOFTSWISS wynosi 52% do 48%. Wierzymy, że to właśnie ludzie stanowią podstawę sukcesu naszej firmy, dlatego też priorytetowo traktujemy dobre samopoczucie, szczęście, spełnienie i zdrowie naszych pracowników. Nasz aktywny udział w Różowym Październiku (wśród wielu inicjatyw w ostatnich latach) należy do najważniejszych i nieocenionych wkładów w rozwój naszej firmy i oddanych jej specjalistów – komentuje Valentina Bagnia, Dyrektor Marketingu w SOFTSWISS.
Zgodnie z danymi za 2020 rok, każdego roku w Polsce o raku piersi dowiaduje się około 25 tysięcy kobiet. Światowa Organizacja Zdrowia ogłosiła, że jest to najczęściej diagnozowany nowotwór na świecie. Im wcześniej kobieta zwróci uwagę na objawy i skonsultuje się z lekarzem, tym większe szanse na skuteczne leczenie. Jeśli rak piersi zostanie wykryty w stadium zerowym lub pierwszym, w zdecydowanej większości przypadków można go wyleczyć bez uszczerbku na jakości życia kobiety. Dlatego, aby pomóc swoim pracowniczkom w rozpoczęciu profilaktyki raka piersi, SOFTSWISS zachęca wszystkie kobiety do priorytetowego traktowania swojego zdrowia i poddania się badaniom kontrolnym w ramach Różowego Października.
INFORMACJE
SOFTSWISS to międzynarodowa firma produktowo-technologiczna z 15-letnim doświadczeniem, posiadająca oficjalne przedstawicielstwa w Polsce, na Malcie, w Gruzji i na Białorusi. Firma zatrudnia ponad 1400 osób. SOFTSWISS jako pierwszy na świecie stworzył rozwiązanie do pracy z kryptowalutami w rozrywce online.
W 2022 roku firma otrzymała nagrodę SIGMA Europe Award w kategorii „Najlepsze miejsce pracy roku”, a także nagrodę SIGMA CIS Award w kategorii Best affiliate tracking software. Z kolei w 2021 roku SOFTSWISS została uhonorowana w kategoriach „Najlepsza firma roku w zakresie obsługi klienta” podczas International Gaming Awards (IGA) oraz „Najlepsza obsługa klienta roku” podczas Starlet Awards. Pracownicy SOFTSWISS zwyciężyli w kategoriach „Liderstwo”, „Produkty i innowacje”, a także „Pracownik roku”.