W salonikach Kolportera rośnie sprzedaż tzw. alternatywnych wyrobów tytoniowych – przede wszystkim wkładów do podgrzewaczy tytoniu. Jak mówią przedstawiciele spółki, trend wzrostowy jest bardzo wyraźny.
– Mamy w ofercie bardzo szeroki asortyment innowacyjnych wyrobów tytoniowych takich jak np.
e-papierosy, liquidy, woreczki nikotynowe, produkty CBD. Ale zdecydowanym liderem, jeśli chodzi o wzrosty sprzedaży, są wkłady do podgrzewaczy tytoniu. Ich sprzedaż rośnie w zasadzie co miesiąc o kilka procent, w stosunku rocznym możemy natomiast mówić o wzroście sprzedaży rzędu 45-50 procent. Widać wyraźnie, że mamy do czynienia ze stałym trendem, a nawet pewnego rodzaju modą na korzystanie z podgrzewaczy tytoniu – mówi Dariusz Materek, rzecznik prasowy Kolportera.
Wspomniane podgrzewacze tytoniu to najnowsze produkty Koncernów tytoniowych – są dostępne na polskim rynku od 2017 r. Urządzenia bazują na zasadzie podgrzewania, a nie spalania – równomiernie rozgrzewają specjalny wkład, zawierający tytoń, wytwarzając mgiełkę, która jest wdychana przez palacza.
– Pod względem sprzedaży klasyczne papierosy nadal zdecydowanie dominują w kategorii wyrobów tytoniowych, ale wkłady do podgrzewaczy odpowiadają już za ok. 10 procent przychodów z tej kategorii. Zdecydowanie zyskują na popularności, przewyższając już teraz w sprzedaży np. akcesoria do e-papierosów czy inne innowacyjne produkty tytoniowe. Jeśli utrzymają obecny trend wzrostowy – a wszystko na to wskazuje – można przypuszczać, że za kilka lat zdominują rynek palaczy – uważa D. Materek.