e-Commerce Polska awards to jeden z najważniejszych konkursów polskiej branży e-commerce. Jego laureatami są największe i najbardziej innowacyjne brandy działające w Polsce. Tegoroczna edycja jest dziewiątą z jedenastu, w której TIM znalazł się w gronie nominowanych do nagrody. Jak dotąd, nominacje czterokrotnie zamieniły się w statuetki: w 2015 (w dwóch kategoriach), 2019 i 2022 roku.
W kategorii „Best in CSR” w 2023 r. uznanie jurorów znalazła strategia ESG Grupy Kapitałowej TIM na lata 2023-2026. Łączy ona dwa obszary e-commerce, w których specjalizują się obie spółki tworzące Grupę: sprzedażowy (TIM SA) i logistyczny (3LP SA). Strategia opiera się na trzech filarach (Trwałe relacje, Innowacyjne działania, Możliwości rozwoju), z których wypływają priorytety, zobowiązania i cele. Cztery z mierzalnych celów zostały określone na poziomie całej Grupy TIM (trzy z nich wspierają realizację celów określonych w ONZ-owskiej Agendzie na Rzecz Zrównoważonego Rozwoju 2030), zaś kilkanaście pozostałych na poziomie poszczególnych spółek. W tej kategorii z TIM-em o nagrodę rywalizują Allegro, Empik i SIG.
Centrum Usług, nominowane w kategorii „Best in e-commerce B2B”, to jedno z innowacyjnych wdrożeń centrum elektrotechniki TIM.pl. W efekcie w jednym miejscu zebrano funkcje i usługi dla klientów z sektora B2B. W wyniku optymalizacji udoskonalono aż 33 usługi w siedmiu kategoriach. W efekcie Centrum Usług TIM.pl nie stało się wyłącznie miejscem agregacji usługa, lecz platformą ułatwiającą codzienną pracę klientom biznesowym TIM-u. W tej kategorii TIM konkuruje z Allegro, ATLAS & Unity Group oraz marką Klimas.
– Obie tegoroczne nominacje stanowią dowód na uważne wsłuchiwanie się przez TIM w głosy naszych interesariuszy. Bez tego nie moglibyśmy przeprowadzić procesu analizy istotności podczas prac nad nową strategią ESG. Bez regularnych konsultacji z klientami B2B nie rozpoznalibyśmy dobrze ich potrzeb i nie powstałoby Centrum Usług – podkreśla Piotr Nosal, członek Zarządu i dyrektor handlowy TIM SA. – Jednocześnie zdajemy sobie sprawę, że oba nominowane projekty stanowią dopiero wstęp. Prawdziwym wyzwaniem jest zrealizowanie założeń strategii ESG oraz nieustanne udoskonalanie Centrum Usług, by nadążać za potrzebami klientów, a nawet je wyprzedzać – dodaje Piotr Nosal.
Finałowa gala konkursu, podczas której poznamy zwycięzców poszczególnych kategorii (pełna lista nominowanych na https://ecpawards.pl/nominowani/), odbędzie się 21 września 2023 r. w Krakowie.