w

Szacunkowe dane o sprzedaży Grupy Redan po III kwartale

Wielkość skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży zrealizowanych przez Redan we wrześniu 2012 r. wyniosła 37,7 mln zł i była o 27% wyższa w porównaniu do osiągniętych w tym samym okresie roku poprzedniego. Szacunkowa wielkość skonsolidowanej marży handlowej we wrześniu 2012 r. wyniosła 44% i była niższa od marzy zrealizowanej we wrześniu ubiegłego roku o ponad 4 pp.

Sektor dyskontowy

Sprzedaż sieci dyskontowej TextilMarket we wrześniu 2012 r. wzrosła o 23% r./r. i wyniosła 21,0 mln zł. Narastająco po 9 miesiącach br. poziom sprzedaży wzrósł o 17% w porównaniu do tego okresu 2011 r. i osiągnął 158,1 mln zł. Natomiast szacunkowa marża handlowa w okresie styczeń-wrzesień 2012 wyniosła 39%, czyli o 1 p.p. więcej niż przed rokiem.

„Największym wyzwaniem od początku roku w sieci TextilMarket jest uzyskanie wyższej dynamiki wzrostu sprzedaży niż przyrostu powierzchni sklepów” – powiedział Bogusz Kruszyński, Wiceprezes Zarządu Redan SA. – „We wrześniu osiągnęliśmy to, lecz nie oceniamy, aby był to znak trwałej zmiany tendencji.” Sieć Textilmarket na koniec sierpnia składała się z 278 sklepów własnych o łącznej powierzchni 61,4 tys. m2, co oznacza 19% przyrost powierzchni handlowej r./r.

Sektor modowy

We wrześniu wartość sprzedaży Grupy Redan w segmencie fashion wyniosła 16,7 mln zł i wzrosła o 34% r./r. Narastająco sprzedaż sektora modowego za 9 miesięcy wyniosła 144,8 mln zł i wzrosła o 15%. Szacunkowa wielkość marży handlowej w tych miesiącach wyniosła 48%, co w ujęciu r./r. oznacza poziom o 4 p.p. niższy od roku poprzedniego. Natomiast marża handlowa wypracowana we wrześniu br. jest o 12% niższa niż osiągnięta we wrześniu 2011 r. „Wysoka dynamika sprzedaży w części modowej wynika z niskiego poziomu osiągniętego w tym segmencie w roku poprzednim.” – powiedział Bogusz Kruszyński. „Negatywny wpływ na wynik fashion ma znaczny spadek marży procentowej. Jest on efektem m.in. dostępnej jeszcze we wrześniu wyprzedaży oferty wiosenno-letniej, ale przede wszystkim byliśmy zmuszeni obniżać ceny w celu stymulacji sprzedaży kolekcji jesień/zima, która była kolekcją lepszą jakościowo, czyli droższą w zakupie, ale klienci nie zaakceptowali zaproponowanych przez nas wyższych cen sprzedaży.”

W sieci sprzedaży marek modowych: Top Secret, Troll i Drywash w Polsce i za granicą na koniec sierpnia funkcjonowało 220 sklepów własnych i franczyzowych o łącznej powierzchni 35,1 tys. m2, co oznacza wzrost powierzchni handlowej o 15% r/r.

***

Redan SA jest operatorem znanych detalicznych marek odzieżowych: Top Secret, Troll i Drywash oraz sieci sklepów TextilMarket. Spółka funkcjonuje w ramach Grupy Kapitałowej, która zajmuje się projektowaniem, marketingiem oraz dystrybucją odzieży. Redan zleca swoją produkcję fabrykom w Polsce, Chinach, Indiach Turcji, Korei i Bangladeszu. W Polsce Grupa Kapitałowa zatrudnia dwa tysiące osób. Sprzedaż jest prowadzona w 4 sieciach detalicznych: Top Secret, Top Secret&Friends, Troll oraz Textilmarket liczących ponad 490 sklepów. Redan powstał w 1995 roku, a w 2003 roku akcje Spółki zostały dopuszczone do publicznego obrotu na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. Spółka aktywnie wspiera Fundację Happy Kids. 

Avatar photo

Napisane przez Kosmalska Marta

Kayah w kapitule konkursu „Świat przyjazny dziecku”

Celem zysk w 2013 r.