w

Celem zysk w 2013 r.

„Stawiamy na bardzo dynamiczny rozwój sprzedaży e-commerce, która według naszych planów w ciągu trzech lat wzrośnie pięciokrotnie i sięgnie 100 mln zł. Do końca tego roku zostanie uruchomiona nowa międzynarodowa platforma sprzedaży przez Internet” – podkreśla Bogusz Kruszyński, Wiceprezes Zarządu Redan S.A., grupy będącej właścicielem marek odzieżowych Top Secret, Troll i Drywash, a także dyskontowej sieci odzieżowej TextilMarket. Jak zapewnia w segmencie fashion rozwijana będzie głównie sieć sklepów franczyzowych, na których grupa zarabia. Zamykane są natomiast nierentowne placówki, które stanowią dziś sklepy własne w Polsce. W 2012 r. zlikwidowanych zostało już 8 sklepów (na koniec października było ich 59), a do końca roku zamkniętych zostanie jeszcze 6. Optymalizacja tej sieci będzie prowadzona także w I kwartale przyszłego roku. Skala redukcji będzie uzależniona m.in. od efektów rozmów z galeriami handlowymi w zakresie renegocjacji wysokości płaconych czynszów. Te działania, zdaniem zarządu Redanu, zapewnią, że w przyszłym roku sieć sklepów własnych w Polsce, a tym samym cały segment modowy będzie rentowny.

W segmencie dyskontowym celem będzie powrót do rentowności uzyskiwanej w przeszłości.  „Podstawą będzie poprawa zarządzania zatowarowaniem sklepów. Zmniejszymy także zatrudnienie w placówkach i będziemy negocjować obniżki czynszów” – dodaje Kruszyński. Ze względu na konieczność wyprzedaży stoków w listopadzie i grudniu spodziewany jest jeszcze czasowy spadek uzyskiwanej marży handlowej.

„Systematycznie dostosowujemy się do pogarszających się warunków rynkowych, koncentrując się na najbardziej perspektywicznych obszarach naszego biznesu, w tym m.in. na rozwoju e-commerce.” – podkreśla Kruszyński.

Pogorszenie sytuacji na rynku wpłynęło jednak na czasowe osłabienie wyników Redanu w III kwartale br.

„Na rynku dostrzegamy oznaki  spowolnienia popytu konsumpcyjnego. W coraz większym stopniu o wyborze klientów decyduje cena, co zmuszało nas do wprowadzenia głębszych od zakładanych przecen na  oferowane przez nas produkty. To w efekcie przełożyło się na wolniejszy od obrotów wzrost osiąganej marży handlowej i pogorszenie wyników” – tłumaczy Wiceprezes Redanu S.A.

Narastająco od początku roku Grupa Redan zanotowała 17%  wzrost przychodów do 305,2 mln zł. W tym okresie poniosła 14,9 mln zł straty netto, w porównaniu do 2,3 mln zł pod kreską  w pierwszych dziewięciu miesiącach 2011 r.

W samym III kwartale skonsolidowane obroty Grupy Redan w ujęciu rok do roku wzrosły o 20% do 110,3 mln zł. Poprawa, to głównie efekt rozbudowy sieci handlowej. W tym okresie koszty sprzedaży, związane m.in. z otwieraniem nowych placówek, zwiększyły się o 24%.

Od lipca do września Grupa Redan uzyskała 44,9 mln zł marży na sprzedaży, co oznacza poprawę o 15% w porównaniu do analogicznego okresu minionego roku. Grupa w minionym kwartale poniosła 5,9 mln zł straty netto, względem 3,8 mln zł na minusie przed rokiem.

Wartość sprzedaży części modowej w III kwartale wyniosła 53 mln zł i w porównaniu do tego samego okresu w 2011 r. wzrosła o 24%. Marża handlowa wypracowana w tym okresie zwiększyła się tylko o 5% i wyniosła 22 mln zł. Po trzech kwartałach br. o 7% spadła także sprzedaż na sklepach porównywalnych.

Sieć dyskontów odzieżowych TextilMarket odnotowała w III kwartale 16% wzrost sprzedaży, która wyniosła 56,8 mln zł. Również w segmencie dyskontowym po 9 miesiącach br. spadła sprzedaż na sklepach porównywalnych o 2%. Marża handlowa osiągnęła w III kwartale poziom 22,3 mln zł, czyli o 24% więcej wobec 18 mln zł wypracowanych w III kwartale 2011 r.

W segmencie modowym w ramach sieci sprzedaży marek Top Secret, Troll i DryWash w Polsce i za granicą na koniec października funkcjonowało 221 sklepów własnych i franczyzowych o łącznej powierzchni 35,1 tys. m2.

Sieć sprzedaży sklepów dyskontowych TextilMarket na koniec października składała się z 278 sklepów własnych o łącznej powierzchni przekraczającej 61,4 tys. m2.

***

Redan SA jest operatorem znanych detalicznych marek odzieżowych: Top Secret, Troll i Drywash oraz sieci sklepów TextilMarket. Spółka funkcjonuje w ramach Grupy Kapitałowej, która zajmuje się projektowaniem, marketingiem oraz dystrybucją odzieży. Redan zleca swoją produkcję fabrykom w Polsce, Chinach, Indiach Turcji, Korei i Bangladeszu. W Polsce Grupa Kapitałowa zatrudnia dwa tysiące osób. Sprzedaż jest prowadzona w 4 sieciach detalicznych: Top Secret, Top Secret&Friends, Troll oraz Textilmarket liczących blisko 500 sklepów. Redan powstał w 1995 roku, a w 2003 roku akcje Spółki zostały dopuszczone do publicznego obrotu na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. Spółka aktywnie wspiera Fundację Happy Kids. 

Avatar photo

Napisane przez Kosmalska Marta

Szacunkowe dane o sprzedaży Grupy Redan po III kwartale

System Sage ERP X3 u dystrybutora drzewek i krzewów