w , ,

Staże w Kompanii Piwowarskiej dla najbardziej innowacyjnych studentów i absolwentów

W ramach tegorocznej edycji programu Kompania Innowacji pod hasłem „Wyskocz z ideą, wygraj staż”, która zakończyła się 30 kwietnia, uczestnicy mieli przygotować prace na jeden z zaproponowanych tematów:

  • Kultura piwna w Polsce – jaka jest i jaka być powinna. Zaproponuj działania, które Kompania Piwowarska powinna podjąć, aby pozytywnie wpływać na zachowania konsumentów.
  • Zaproponowanie innowacyjnego rozwiązania dotyczącego Kompanii Piwowarskiej, które wzmocni Kompanię Piwowarską jako Firmę posiadającą preferowane przez konsumentów marki. Analizując portfolio marek KP, zaproponuj rozwiązanie mogące wzmocnić pozycję firmy na rynku.

Do konkursu napłynęło ponad 150 zgłoszeń, a komisja złożona z pracowników działów marketingu, innowacji i HR Kompanii Piwowarskiej wybrała 11 najbardziej oryginalnych i nowatorskich projektów. Projekty dotyczące kultury piwnej w Polsce proponowały szeroko zakrojone kampanie społeczne albo węższe działania edukujące konsumentów. Natomiast w ramach wzmacniania pozycji KP na rynku pojawiły się pomysły aktywności dla konkretnych marek, a nawet nowych kategorii w portfolio firmy.

Indywidualna prezentacja i praca zespołowa

Autorzy najlepszych prac zostali zaproszeni do udziału w finale, podczas którego przedstawili swoje koncepcje. Prezentacja przed komisją oraz zadanie zespołowe były kolejnym stopniem weryfikacji kandydatów, gdyż dopiero na tej podstawie wyłoniono laureatów.

W tym roku po raz pierwszy zaproponowaliśmy nową formułę finału – mówi Barbara Zawadzka, młodszy kierownik ds. personalnych, odpowiedzialna za program Kompania Innowacji. – Po pierwsze, kandydaci mieli możliwość indywidualnie zaprezentować swoje prace. Następnie zaprosiliśmy wszystkich do udziału w zadaniu grupowym, w którym były oceniane takie kompetencje jak komunikatywność, umiejętność pracy w grupie czy rozwiązywania problemów. Dzięki temu łatwiej było wybrać zwycięzców i dopasować kandydata do działu, w którym będzie odbywał staż.

Panie na staż

I nagroda w postaci iPoda przypadła Bartłomiejowi Januszowi z Wrocławia, który opracował szczegółowy projekt wprowadzenia do portfela KP nowej kategorii, czyli cydru. Zastanawiałem się, czy mój pomysł nie jest zbyt kontrowersyjny – ocenia swoją pracę Bartek. – Dlatego nie spodziewałem się, że zostanie tak ciepło przyjęty. Jest mi bardzo miło.

Dagmara Roger i Anna Dzierżek otrzymały ofertę 6-miesięcznego, płatnego stażu w dziale – odpowiednio – marketingu klienckiego i brand marketingu KP, który rozpocznie się latem. Studentki zostały wyróżnione za innowacyjne projekty oraz kompetencje, którymi wykazały się podczas zadań zespołowych.

Dagmara Roger, studentka Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, przygotowała pracę na temat możliwości wzmocnienia KP jako firmy – w tym celu zaproponowała strategie marketingowe dla pięciu marek Kompanii Piwowarskiej, uwzględniające indywidualny charakter każdej z nich.

Dzięki Kompanii Innowacji przede wszystkim uwierzyłam w siebie. Po drugie, cieszę się, że moje pomysły zostały docenione. To jest dla mnie najważniejsze – odpowiada Dagmara na pytanie, co dał jej udział w konkursie. Czego spodziewa się na stażu? Wiem, że czeka mnie dużo pracy, ale jestem na to gotowa.

Projekt Anny Dzierżek dotyczył kultury piwnej w Polsce i tego, jaka być powinna. Studentka z Warszawy opracowała koncepcję kampanii opartej na trzech elementach: zwiększeniu świadomości niekorzystnych skutków spożywania wysokoprocentowego alkoholu, zwiększeniu wiedzy na temat piwa i rozwinięciu kultury spożywania tego napoju poza domem.

Myślę, że był to fajny pomysł aplikowania o staż. Dzisiejsze zadanie również mi się podobało – podsumowuje Ania ideę Kompanii Innowacji. – Bardzo się cieszę, że udało mi się wygrać staż i już nie mogę się doczekać, kiedy zacznę pracę.

Kompania Piwowarska otwarta na młodych i innowacyjnych

Wszyscy finaliści otrzymali zestawy gadżetów marki LECH, jednak ważniejsze są doświadczenia, które z pewnością będą mocną pozycją w ich CV. Ponadto niektórzy z finałowej jedenastki zostaną zaproszeni do udziału w rekrutacji prowadzonej przez Kompanię Piwowarską, co stwarza duże możliwości pracy w firmie – spośród 20 finalistów dwóch poprzednich edycji aż 8 osób pracuje dziś w KP.

Kompania Piwowarska od trzech lat organizuje konkurs „Kompania Innowacji”, w którym studenci i absolwenci, którzy jeszcze nie ukończyli 26 lat, mogą wykazać się innowacyjnością i zaprezentować świeże spojrzenie na firmę i jej produkty. Spośród autorów nadesłanych prac wyłaniane jest grono finalistów, a dwaj z nich zdobywają tytuł laureata, premiowany 6-miesięcznym, płatnym stażem w jednym z działów firmy.

Do redaktora:

Kompania Piwowarska – Lider branży piwowarskiej w Polsce

Kompania Piwowarska jest największym przedsiębiorstwem piwowarskim w Polsce. Kilkusetletnie doświadczenia w warzeniu piwa, nowoczesne technologie i rygorystyczne przestrzeganie zasad produkcji na światowym poziomie gwarantują najwyższą jakość naszych produktów. Do portfela marek KP należą najpopularniejsze polskie piwa – m.in. Tyskie, Żubr, Lech, Dębowe Mocne, Redd's, a także międzynarodowe marki premium: Pilsner Urquell, Grolsch oraz Peroni Nastro Azzurro. Kompania Piwowarska (utworzona w 1999 roku) posiada trzy browary (w Tychach, Poznaniu i Białymstoku) oraz oddziały handlowe na terenie całego kraju. Kompania Piwowarska prowadzi także działalność społeczną nastawioną na walkę z wykluczeniem społecznym na tle ubóstwa oraz programy edukacyjne popularyzujące odpowiedzialność i umiar w konsumowaniu alkoholu. Wielkość sprzedaży osiągniętej przez KP w roku finansowym zakończonym 31 marca 2011 r. wyniosła 14,1 mln hektolitrów piwa.

SABMiller – jeden z największych na świecie producentów piwa

Kompania Piwowarska jest częścią jednego z największych na świecie producentów piwa – SABMiller plc. Grupa produkuje lub dystrybuuje piwo na sześciu kontynentach, a jej ogólnoświatowy portfel obejmuje międzynarodowe piwa premium, takie jak Grolsch, Miller Genuine Draft, Peroni Nastro Azzurro czy Pilsner Urquell oraz czołowe marki lokalne, takie jak Aquila, Castle, Miller Lite, Snow czy Tyskie. SABMiller jest jedną z największych na świecie (poza USA) firm rozlewających produkty Coca-Coli. W roku finansowym zakończonym 31 marca 2011 SABMiller osiągnął przychody w wysokości 28,3 mld USD oraz wypracował zysk brutto (EBITA) w wysokości 5 mld USD. SABMiller plc jest notowany na giełdach papierów wartościowych w Londynie i Johannesburgu.

Dodatkowych informacji udzielają:

Małgorzata Walędzińska – Półtorak

kierownik ds. zrównoważonego rozwoju

Kompania Piwowarska SA

ul. Mikołowska 5, 43 – 100 Tychy

tel. +48 32 32 78 415

tel. kom. +48 601 590 618

fax +48 32 32 78 418

[email protected]

www.kp.pl

Wojciech Mrugalski

kierownik ds. komunikacji

Kompania Piwowarska SA

ul. Szwajcarska 11, 61-285 Poznań

tel. + 48 61 667 76 67

tel. kom. + 48 601 91 11 44

fax + 48 61 667 78 50

[email protected]

www.kp.pl

TopDesign grupy IMS na TopTrendach

Jak chronić środowisko, będąc liderem branży – Kompania Piwowarska daje dobry przykład