w ,

Jak chronić środowisko, będąc liderem branży – Kompania Piwowarska daje dobry przykład

Obecnie ludzie każdą swoją czynnością i decyzją wpływają na środowisko naturalne – nie bez kozery epoka, w której żyjemy, przez niektórych naukowców nazywana jest antropocenem. Taka ingerencja jest nieunikniona, a wyzwaniem jest to, by ją minimalizować. Dotyczy to indywidualnych osób, ale przede wszystkim przedsiębiorstw wykorzystujących do produkcji zasoby naturalne, a zarazem wytwarzających odpady i zanieczyszczenia. Aby zrównoważony rozwój firmy był możliwy, konieczna jest świadoma i długofalowa strategia, taka jak np. 10 Priorytetów zrównoważonego rozwoju Kompanii Piwowarskiej.

Nasze 10 Priorytetów to nie puste hasła. Wcielamy je w życie codziennie i przynosi nam to konkretne, widoczne efekty w postaci np. zmniejszenia ilości wody używanej do wytwarzania piwa czy zwiększenia odzysku i recyklingu odpadów opakowaniowych – mówi Małgorzata Walędzińska-Półtorak, kierownik ds. zrównoważonego rozwoju. – To mozolna praca, ale warto podjąć ten wysiłek, aby przyszłe pokolenia mogły cieszyć się naszą planetą przynajmniej w takim stanie jak dzisiaj.

W trosce o środowisko – działania na dużą i małą skalę

Kompania Piwowarska kieruje się w swojej działalności zasadami zrównoważonego rozwoju, a wśród jej 10 Priorytetów ważne miejsce zajmują te dotyczące środowiska. Firma dąży do zmniejszenia ilości wody wykorzystywanej do produkcji piwa, jak również energii i emisji dwutlenku węgla, a jednocześnie do zwiększenia odzysku i recyklingu opakowań oraz optymalizacji procesu gospodarowania odpadami. To działania na dużą skalę, obejmujące nie tylko proces produkcji, ale także cały łańcuch dostaw. W ramach priorytetów środowiskowych w browarach wprowadzane są rozmaite usprawnienia i nowe technologie, które pozwalają ograniczyć zużycie surowców.

Kompania Piwowarska stara się włączać w działania na rzecz środowiska także pracowników – poprzez drobne, indywidualne gesty mogą oni dołożyć swoją cegiełkę do dzieła ochrony przyrody. Służy temu program „Zgrani z naturą”, w ramach którego KP edukuje i zachęca pracowników i ich rodziny do zmniejszania ilości wytwarzanych odpa­dów i świadomej ich segregacji, oszczę­dzania wody, energii elektrycznej oraz energii cieplnej – w pracy i we własnym domu. Firma prowadzi zbiórkę makulatury i plastiku, a na terenie browaru każdy pracownik może pozbyć się kłopotliwych odpadów, np. baterii, drobnego sprzętu elektronicznego czy płyt CD. W ideę recyklingu wpisuje się również wprowadzanie ubrań i dodatków do drugiego obiegu. W tym celu KP cyklicznie organizuje eventy pod hasłem „Zielona szafa”, zaś od niedawna pracownicy codziennie mogą wrzucać niepotrzebną odzież do pojemników z logo akcji „Ciuch w Ruch”, przez co pomagają nie tylko planecie, ale także podopiecznym Fundacji Anny Dymnej „Mimo Wszystko”.

Dbałość o przyrodę procentuje

Troska Kompanii Piwowarskiej o środowisko przejawia się w strategii zrównoważonego rozwoju, a ta została w tym roku już wielokrotnie doceniona. KP dopiero co otrzymała tytuł Lidera Zrównoważonego Rozwoju 2012 w konkursie miesięcznika Forbes i firmy doradczej PwC. Wcześniej tygodnik POLITYKA uhonorował ją Złotym Listkiem jako jedno z 12 przedsiębiorstw odpowiedzialnych społecznie. Kompania Piwowarska zajęła 3. miejsce w Rankingu Odpowiedzialnych Firm pod patronatem FOB i 2. w rankingu Branżowy Lider Odpowiedzialnego Biznesu w kategorii „Dobra konsumpcyjne”. Ponadto trzy ważne inicjatywy lidera branży piwowarskiej znalazły się w jubileuszowym raporcie „Odpowiedzialny Biznes w Polsce. Dobre praktyki”, który podsumowuje działania polskich przedsiębiorstw w dziedzinie CSR.

Do redaktora:

Kompania Piwowarska – Lider branży piwowarskiej w Polsce

Kompania Piwowarska jest największym przedsiębiorstwem piwowarskim w Polsce. Kilkusetletnie doświadczenia w warzeniu piwa, nowoczesne technologie i rygorystyczne przestrzeganie zasad produkcji na światowym poziomie gwarantują najwyższą jakość naszych produktów. Do portfela marek KP należą najpopularniejsze polskie piwa – m.in. Tyskie, Żubr, Lech, Dębowe Mocne, Redd's, a także międzynarodowe marki premium: Pilsner Urquell, Grolsch oraz Peroni Nastro Azzurro. Kompania Piwowarska (utworzona w 1999 roku) posiada trzy browary (w Tychach, Poznaniu i Białymstoku) oraz oddziały handlowe na terenie całego kraju. Kompania Piwowarska prowadzi także działalność społeczną nastawioną na walkę z wykluczeniem społecznym na tle ubóstwa oraz programy edukacyjne popularyzujące odpowiedzialność i umiar w konsumowaniu alkoholu. Wielkość sprzedaży osiągniętej przez KP w roku finansowym zakończonym 31 marca 2011 r. wyniosła 14,1 mln hektolitrów piwa.

SABMiller – jeden z największych na świecie producentów piwa

Kompania Piwowarska jest częścią jednego z największych na świecie producentów piwa – SABMiller plc. Grupa produkuje lub dystrybuuje piwo na sześciu kontynentach, a jej ogólnoświatowy portfel obejmuje międzynarodowe piwa premium, takie jak Grolsch, Miller Genuine Draft, Peroni Nastro Azzurro czy Pilsner Urquell oraz czołowe marki lokalne, takie jak Aquila, Castle, Miller Lite, Snow czy Tyskie. SABMiller jest jedną z największych na świecie (poza USA) firm rozlewających produkty Coca-Coli. W roku finansowym zakończonym 31 marca 2011 SABMiller osiągnął przychody w wysokości 28,3 mld USD oraz wypracował zysk brutto (EBITA) w wysokości 5 mld USD. SABMiller plc jest notowany na giełdach papierów wartościowych w Londynie i Johannesburgu.

Dodatkowych informacji udzielają:

Małgorzata Walędzińska – Półtorak

kierownik ds. zrównoważonego rozwoju

Kompania Piwowarska SA

ul. Mikołowska 5, 43 – 100 Tychy

tel. +48 32 32 78 415

tel. kom. +48 601 590 618

fax +48 32 32 78 418

[email protected]

www.kp.pl

Wojciech Mrugalski

kierownik ds. komunikacji

Kompania Piwowarska SA

ul. Szwajcarska 11, 61-285 Poznań

tel. + 48 61 667 76 67

tel. kom. + 48 601 91 11 44

fax + 48 61 667 78 50

[email protected]

www.kp.pl

Staże w Kompanii Piwowarskiej dla najbardziej innowacyjnych studentów i absolwentów

Radosny Dzień Dziecka – wolontariusze Kompanii Piwowarskiej wsparli przedszkole…