Warszawa, 21 czerwca 2011, Firma Cisco przedstawiła nowe produkty do obsługi teleobecnościoraz rozszerzenia istniejących rozwiązań, wchodzących w skład oferty narzędzi do współpracy. Opracowano je z myślą o udostępnieniu klientom nowych metod, umożliwiających szybkie, łatwe i ekonomiczne wdrażanie mechanizmów teleobecności w ramach przedsiębiorstwa. Najnowsze systemy pozwalają zwiększyć zgodność operacyjną typu „każdy z każdym” między punktami końcowymi Cisco TelePresence® i innymi urządzeniami opartymi na standardach. Interfejs systemu jest niezwykle intuicyjny i zawiera przyjazne dla użytkownika opcje i funkcje.
Najnowsze rozwiązania, w połączeniu z przedstawioną wcześniej architekturą sieci medialnych (medianet), umożliwiają realizację jednego z celów firmy Cisco, jakim jest udostępnienie klientom potencjału technologii wideo. Łatwe w użyciu rozwiązania mogą być szybko wdrożone w dowolnym miejscu, dzięki czemu centralnym elementem systemów współpracy ponownie stają się ludzie.
Teleobecność w dowolnym miejscu
Uzupełnieniem oferty rozwiązań do obsługi teleobecności — obejmującej systemy interaktywne, rozwiązania biurowe i oprogramowanie klienckie na platformy PC i Mac, takie jak Movi — jest nowy system Cisco TelePresence MX200. Stanowi on idealne rozwiązanie dla niewielkich biur i do obsługi spotkań zespołów roboczych. Atrakcyjna cena umożliwia klientom zastosowanie systemu w wielu pomieszczeniach, w siedzibie przedsiębiorstwa. Punkt końcowy można łatwo skonfigurować dzięki opcjom automatycznego udostępniania — instalacja i konfiguracja zajmuje zaledwie 15 minut. Cena katalogowa systemu MX200 wynosi 21 600 USD; może być niższa w przypadku zakupu większej liczby stanowisk. Punkt końcowy MX200 ma być dostępny w sprzedaży na całym świecie począwszy od czerwca.
Inteligentne mechanizmy obsługi wideokonferencji pozwalają na wzrost użytkowania rozwiązań Telepresence
Coraz więcej klientów zdaje sobie sprawę z potencjału teleobecności, coraz częściej zachodzi też potrzeba organizowania doraźnych, niezaplanowanych wcześniej spotkań oraz konferencji z udziałem wielu użytkowników. Wzrost współdziałania w ramach firmy może jednak stanowić problem dla administratorów. Jak zapewnić odpowiednią liczbę portów do obsługi konferencji, żeby spełnić nowe wymagania? Jeśli nie ma dostępnych portów, spotkanie może nie dojść do skutku. W celu rozwiązania tego problemu firma Cisco wprowadza na rynek produkt o nazwie Cisco TelePresence Conductor. Pozwala on uprościć organizowanie telekonferencji z udziałem wielu osób i zwiększyć skalowalność systemu — poszczególne spotkania przypisywane są zgodnie z inteligentnym algorytmem do właściwej jednostki w celu zapewnienia jak najlepszej obsługi użytkowników. Jeśli nastąpi wyłączenie którejś z jednostek, konferencja zostanie przekierowana do innego urządzenia. TelePresence Conductor umożliwia także udostępnienie pracownikom „numerów identyfikacyjnych” wirtualnych sal konferencyjnych. Pracownicy mogą przekazać takie numery innym użytkownikom i organizować spotkania ad hoc, co pozwala znacznie zwiększyć produktywność zespołu. System Cisco TelePresence Conductor obsługuje zarówno małe firmy, jak i duże korporacje. Przewiduje się, że produkt będzie dostępny w sprzedaży na całym świecie w drugiej połowie 2011 roku.
Realizacja połączeń typu „każdy z każdym” dzięki zgodności operacyjnej opartej na standardach
Firma Cisco wspiera otwarte, oparte na standardach mechanizmy tworzenia połączeń, umożliwiające komunikację wideo typu „każdy z każdym” — ze współpracownikami, partnerami i klientami, niezależnie od dostawcy rozwiązania sprzętowego. Wprowadzenie rozszerzeń w oprogramowaniu punktów końcowych (TC5.0, CTS 1.8) pozwala zwiększyć możliwości rozwiązań firmy Cisco w zakresie połączeń wielopunktowych. Rozbudowana została też oferta produktów, umożliwiających bezpośrednią obsługę komunikacji między wszystkimi punktami końcowymi Cisco TelePresence i opartymi na standardach systemami opracowanymi przez inne firmy (bez konieczności stosowania dodatkowych urządzeń transkodujących). Pozwoli to znacznie uprościć mechanizmy zestawiania połączeń wideo między produktami z serii Cisco TelePresence oraz między punktami końcowymi Cisco i urządzeniami innych producentów.
Ważne informacje dodatkowe
Firma Cisco wprowadza także dodatkowe udoskonalenia produktów, ułatwiające klientom i partnerom wdrażanie i skalowanie rozwiązań Cisco TelePresence, jak również poprawę warunków pracy użytkowników.
Udostępnianie rozwiązań Cisco TelePresence większej liczbie użytkowników
- Cisco TelePresence Server 8710 oraz7010 v.2.2, podstawowe systemy firmy Cisco w ofercie rozwiązań wieloekranowych, odznaczają się obecnie większą skalowalnością i pozwalają osiągnąć wyższą rozdzielczość na większej liczbie ekranów. Obsługują one maksymalnie 64 uczestników spotkania w trybie wysokiej rozdzielczości (HD, 720p30) i maksymalnie 48 uczestników w trybie „full HD” (720p60 oraz 1080p30).
- Przełącznik Cisco TelePresence Multipoint Switch v. 1.8 obsługuje obecnie urządzenia Cisco z serii C i EX, a także dowolne punkty końcowe wykorzystujące protokół TIP (Telepresence Interoperability Protocol). Nowa funkcja automatycznego operatora pozwala użytkownikom w łatwy sposób uczestniczyć w zaplanowanej konferencji z dowolnego punktu końcowego. Wzrosła skalowalność rozwiązań: w ramach jednego spotkania może być obecnie obsługiwanych 90 ekranów, a nie 48, zatem maksymalna liczba punktów końcowych, uczestniczących w jednej telekonferencji, zwiększyła się niemal dwukrotnie. Przełącznik TelePresence Multipoint Switch 1.8 ma być dostępny w sierpniu 2011 r.
- Rozwiązanie Cisco MXE 5600 (Media Experience Engine) to produkt do obsługi infrastruktury wideo. Zawiera obecnie funkcje udostępniania treści w czasie rzeczywistym, technologię WebEx® OneTouch oraz opcje nagrywania i transmisji z użyciem pochodzących od dowolnego producenta punktów końcowych opartych na standardach.
Coraz wyższy komfort pracy użytkownika
- Oprogramowanie Cisco TelePresence Management Suite 13.1 orazCisco TelePresence Manager umożliwia zastosowanie innowacyjnej funkcji „obsługi jednym przyciskiem” także w przypadku punktów końcowych z serii EX i C. Dzięki tej funkcji oraz dzięki integracji z oprogramowaniem Microsoft Office i Lotus Notes można rozpoczynać zaplanowane spotkania po naciśnięciu jednego przycisku.
- Oprogramowanie Cisco TelePresence TMS 13.1 oraz Cisco TelePresence Manager (CTS-MAN) pozwala skorzystać z funkcji „obsługi jednym przyciskiem” w przypadku punktów końcowych z serii CTS, EX i C. Dzięki tej funkcji oraz dzięki integracji z oprogramowaniem Microsoft Office, Lotus Notes i innymi systemami pracy grupowej można rozpoczynać zaplanowane spotkania po naciśnięciu jednego przycisku.
- System Cisco Unified Communications Manager 8.6 zawiera mechanizmy bezpośredniej kontroli połączeń i zarządzania sesjami z udziałem punktów kontrolnych z serii EX i C. Dzięki nowym rozwiązaniom firma Cisco realizuje założenia przyjęte w listopadzie 2010 roku, według których system Cisco Unified Communications Manager ma stać się wspólną platformą kontroli połączeń głosowych i wideo, co pozwoli zwiększyć łatwość użytkowania rozwiązania i usprawnić mechanizmy zarządzania.
Cytat:
- OJ Winge, wiceprezes i dyrektor działu technologii TelePresence (TelePresence Technology Group) w firmie Cisco
„Atrakcyjna cena, skalowalność, zgodność operacyjna i komfort pracy użytkownika to podstawowe czynniki mające wpływ na efektywne zastosowanie technologii wideo. Według ostatniego raportu „Cisco Visual Networking Index” w roku 2015 w wielkość transmisji wideo w Internecie osiągnie wartość około miliona minut (674 dni) na sekundę. Firma Cisco koncentruje się na rozbudowie mechanizmów teleobecności, kluczowego składnika naszych rozwiązań w dziedzinie technologii wideo, dlatego udostępniamy klientom szeroką ofertę skalowalnych i przyjaznych dla użytkownika rozwiązań, umożliwiających maksymalizację korzyści ze współdziałania. Teleobecność będzie teraz dostępna dla każdego, w dowolnym miejscu”.
Informacje o firmie Cisco:
Cisco (NASDAQ: CSCO) jest światowym liderem w dziedzinie rozwiązań sieciowych, które zmieniają sposób, w jaki ludzie kontaktują się ze sobą, komunikują i współpracują. Więcej informacji na temat Cisco można znaleźć na stronach http://www.cisco.pl i http://www.cisco.com. Polskie informacje prasowe firmy można znaleźć na stronie www.cisco.com.pl/prasa, natomiast centralny serwis informacyjny znajduje się pod adresem http://newsroom.cisco.com.
Dodatkowych informacji udziela:
Joanna Dunin-Kęplicz
Manager
Solski Burson-Marsteller
ul. Krakowskie Przedmieście 47/51
00-071 Warszawa
tel. +48 501 132 395
email: [email protected]
www: www.solskibm.pl