Ranking marek budowlanych przygotowuje od siedmiu lat ASM– Centrum Badań i Analiz Rynku. Konkurs rozstrzygany jest na podstawie wyników ankiet, w których firmy wykonawcze wskazująmarki budowlane najwyższej jakości, marki o najlepszej relacji ceny do jakości oraz marki najchętniej wybierane. Tytuł Budowlanej Marki Roku w poszczególnych grupach przyznawany jest na podstawie średniej ważonej ocen z tych trzech kategorii.
– W tym roku konkurencja na rynku pokryć dachowych była jeszcze silniejsza niż w poprzednich latach. Tym bardziej cieszy nas fakt, że firma Röben po raz kolejny zwyciężyła w rankingu. Wyróżnienie to jest dla nas szczególnie cenne również dlatego, że docenili nas wykonawcy i to przede wszystkim na podstawie oceny jakości produktu – mówi Roman Tereszczak, kierownik regionu, który odebrał statuetkę w imieniu firmy. – Zadebiutować i osiągnąć dobry wynik nie jest łatwo, ale jeszcze trudniej utrzymać pozycję lidera – dodaje Lidia Misiuna, kierownik marketingu w firmie Röben. – Myślę, że udaje nam się to przede wszystkim dzięki dbałości o najwyższą jakość, w którą stale inwestujemy – komputerowe systemy kontroli, coraz bardziej precyzyjne maszyny, najnowsze linie produkcyjne. W długofalowej perspektywie to właśnie inwestycja w jakość przynosi największe zyski, a marce – uznanie, co potwierdza trzeci z rzędu i piąty w siedmioletniej historii rankingu tytuł dla naszej firmy.
W kategorii pokrycia dachowe, Röben Polska został także budowlaną Marką Roku 2005, 2006, 2008 i 2009. Główna nagroda Budowlanej Marki Roku 2010, również nie po raz pierwszy, przypadła grupie Atlas. Wielokrotnie zdobyte tytuły potwierdzają siłę wyróżnionych marek i ich pozycję na rynku budowlanym. Są też ważnym wskaźnikiem dla inwestorów, poszukujących zaufanych producentów oraz uznanych materiałów.