– Oprócz projektów konstrukcji mostów, rozszerzyliśmy działalność o projektowanie i realizacje inwestycji biurowych, przemysłowych oraz mieszkaniowych. Już rozpoczęliśmy prace przy budowie 160-metrowego wieżowca przy ul. Twardej w Warszawie. Ponadto negocjujemy kilka kontraktów w stolicy. Przy budowie będziemy wykorzystywać technologie, szeroko stosowane w inwestycjach mostowych, jak. użycie sprężonego betonu – mówi Andrzej Berger, wspólnik Mostów Gdańsk.
***
Andrzej Berger – jest m. in. twórcą dwóch z siedmiu pylonów słynnego wiaduktu Millau nad doliną rzeki Tarn we Francji (Viaduc de Millau). Jest to najwyższa konstrukcja tego typu na świecie – z najwyższy filarem o wysokości 341 m. Dla porównania – Wieża Eifella ma „tylko” 320 m wysokości. Długość całkowita wiaduktu wynosi 2460 m. Pracował również przy takich ambitnych projektach jak Most Rion-Antirion im. Chariosa Trikupisa w Grecji, otwartym na igrzyska olimpijskie w Atenach w 2004 roku – w chwili otwarcia najdłuższym na świecie mostem wantowym; Most Kamieniarzy (Stonecutters Bridge) w Hong-Kongu, łączącym Nam Wan Kok z wyspą Tsing Yi i Wyspą Kamieniarzy, swego czasu drugim najdłuższym mostem podwieszanym na świecie (1596 m długości). Andrzej Berger był zaangażowany w budowę większości dużych obiektów mostowych w Polsce, m. in. Węzłów Marsa i Czerniakowska na Trasie Sierakowskiej w Warszawie, Mostów w Płocku, Wrocławiu, Puławach, Kędzierzynie-Koźlu, Toruniu, Koninie, Kwidzynie oraz wiaduktów – nad linią PKP w Legionowie, na Autostradzie A1 w Gdańsku, Gliwicach oraz na Autostradzie A4 na trasach Wrocław-Katowice i Dębica-Rzeszów.