– Realizacja inwestycji pozwoli nam zwiększyć konkurencyjność na rynku krajowym i międzynarodowym – mówi prezes Promotechu Marek Siergiej. -Nowe urządzenia mają trafić na rynek polski, ale także na rynki światowe, m.in. do krajów Europy, Ameryki Północnej i Południowej oraz Bliskiego Wschodu.
Prace przy budowie nowej hali ruszyły w czerwcu i potrwają do końca października. To pierwszy etap inwestycji, na który spółka przeznaczy ok. 2 mln zł. W ramach tej części prac spółka zmodernizuje też wyposażenie starej hali i przebuduje istniejącą część biurową.
– Jesteśmy w trakcie budowy nowego, dwukondygnacyjnego budynku hali produkcyjnej o powierzchni ok. 1200 m.kw. i kubaturze blisko 12 tys. metrów sześciennych – mówi Paweł Zdanowicz, koordynator projektu inwestycyjnego. – Część produkcyjna znajdzie się na parterze, biuro – na pierwszym piętrze.
Kolejny etap inwestycji to zakup maszyn i urządzeń, niezbędnych do produkcji innowacyjnych automatów spawalniczych. Na ten cel Promotech przeznaczy kolejne 4,6 mln zł. Spółka jest trakcie kontraktowania maszyn, m.in. obrabiarek CNC, komór malarni i śrutowni, sprężarek śrubowych, suwnic, agregatów malarskich i przecinarek taśmowych. Pod koniec września maszyny trafią do zakładu. Spółka planuje, że produkcja w nowej hali ruszy na początku przyszłego roku
Promotech będzie w niej produkował , oparte na własnej myśli technologicznej, innowacyjne urządzenia do automatyzacji spawania. Przykładem takiego urządzenia jest pierwszy w skali światowej, mobilny automat do wycinania otworów pod właz wejściowy –MCM – opracowany przez dział badawczo-rozwojowy Promotechu. Są też słupowysięgniki i cała gama wózków spawalniczych nowej generacji: cztery typy podstawowe oraz kilkadziesiąt różnych akcesoriów, z których można utworzyć wiele różnych kombinacji wyrobów gotowych.
Pod kątem nowej produkcji firma sukcesywnie zatrudnia też nowych pracowników, głównie operatorów obrabiarek CNC, którzy mogą liczyć na profesjonalne szkolenia z obsługi tych urządzeń.
Z myślą o promocji nowych urządzeń Promotech przygotowuje się do udziału w międzynarodowych targach poświęconych energetyce wiatrowej Brasil Windpower 2012, które odbędą się pod koniec sierpnia w Rio de Janeiro. Spółka zaprezentuje tam swój rynkowy hit – wycinarkę MCM do wycinania włazów w wieżach elektrowni wiatrowych.
– Udział w tej imprezie jest jednym z elementów naszej strategii marketingowej MCM – mówi Andrzej Twarowski, szef działu marketingu w Promotechu. – To produkt globalny, adresowany do odbiorców na całym świecie, również w Ameryce Łacińskiej. W naszej ocenie ten rynek ma duży potencjał – jest tam jeszcze stosunkowo niewiele farm wiatrowych, jednak obserwujemy dynamicznie rosnącą liczbę lokalnych wytwórców wież wiatrowych . Dlatego chcemy zaistnieć tam jeszcze w fazie początkowej. Podczas targów odbędą się spotkania z kilkoma potencjalnymi odbiorcami naszych urządzeń z tego regionu.
Realizacja inwestycji możliwa jest dzięki unijnemu wsparciu – w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego. Białostocki eksporter narzędzi i urządzeń spawalniczych otrzyma na ten cel blisko połowę potrzebnej kwoty.