Pracownicy Kompanii Piwowarskiej z entuzjazmem angażują się w akcje pomocy społecznościom lokalnym, a firma zachęca ich do tego, wspierając inicjatywy finansowo i organizacyjnie. Co kwartał w całej Polsce realizowanych jest ok. 10 projektów, które zgłaszają sami wolontariusze. Są bardzo zżyci z miastami, w których mieszkają; niektórzy z nich od wielu lat pomagają i współpracują z wybranymi stowarzyszeniami i fundacjami w swojej okolicy.
Mobilizacja Warszawy
W stolicy sytuacja wygląda nieco inaczej. Wielu pracowników warszawskiego biura KP jest przyjezdnych, nie znają miasta ani tym bardziej organizacji czy osób potrzebujących pomocy. To wszystko sprawia, że trudniej im zaangażować się w program wolontariatu.
Ze względu na specyficzną sytuację naszego biura w Warszawie postanowiliśmy zmotywować tamtejszych pracowników i ułatwić im przyłączenie się do akcji – mówi Małgorzata Walędzińska-Półtorak, kierownik ds. zrównoważonego rozwoju Kompanii Piwowarskiej. – Tak narodził się pomysł, by w niestandardowy sposób przybliżyć im ideę wolontariatu pracowniczego i podsunąć gotowe projekty, które zrealizują przy naszej pomocy.
Pracownicy odpowiedzialni w KP za kwestie wolontariatu pracowniczego wytypowali z oferty Centrum Wolontariatu dwie organizacje, o których wiadomo, że pilnie potrzebują wsparcia. To Zespół Ognisk Wychowawczych im. Kazimierza Lisickiego „Dziadka” – Ognisko „Muranów” oraz Stowarzyszenie na rzecz kultury młodzieżowej AKTYWACJA – Club Zioma Janka we Włochach.
Róża, teatr i wystawa – tydzień pełen atrakcji
W pierwszym tygodniu września odbyła się zaskakująca akcja – jednocześnie zabawna i skłaniająca do refleksji – która miała doprowadzić do „pospolitego ruszenia” wolontariuszy. Pracownicy, którzy we wtorek przyszli do pracy, w kuchniach, na szafkach kuchennych i drzwiach do swoich biur mogli napotkać wlepki i plakaty – także trójwymiarowe – z logiem programu „Kompania Wolontariuszy”. Natomiast na biurkach znaleźli niezwykły upominek – różę jerychońską z napisem „Podlej i zobacz, jak mały wysiłek może przynieść duże efekty”. Roślina ta jest symbolem – pierwotnie sucha i brązowa, dopiero po podlaniu pięknieje, zielenieje i rozwija się. Tak jest również z zaangażowaniem i pomocą innym ludziom – mówi pracownica i wolontariuszka z KP.
W czwartek miały miejsce kolejne atrakcje: zamiast wejść do biura na 16. i 18. piętrze w zwykły sposób, pracownicy musieli pokonać instalację artystyczną z kolorowych taśm, a towarzyszył im głośny doping aktorów Teatru Klancyk, fanfary i znamienne zdanie „Są ludzie, którzy nie przebiją się bez Twojej pomocy”. Tajemnica wyjaśniła się dopiero po przekroczeniu instalacji. Ustawiono tam stoiska dwóch wybranych do realizacji projektów wolontariackich oraz przygotowano wystawę prezentującą 13 lat wolontariatu w Kompanii Piwowarskiej. O ekspozycji opowiadali wolontariusze oraz przedstawiciele wspomnianych organizacji. Dodatkowo przez kilka godzin aktorzy Klancyka włączali do tematycznej zabawy pracowników KP: aranżowali krótkie scenki z ich udziałem, tory przeszkód oraz minispektakl, szerząc idee wolontariatu, pomagania i społecznego zaangażowania.
Punktem kulminacyjnym wydarzeń tego dnia był mailing, w którym prezes KP Rob Priday, w specjalnie na tę okazję nakręconym filmie, zachęcał pracowników, by przyłączyli się do programu wolontariatu i wzięli udział w co najmniej jednym projekcie. Podkreślił, że Kompania Piwowarska nie chce ograniczać swojej pomocy do wręczania czeków, ale żeby był to także wkład pracy osób zatrudnionych w firmie i aby zrobiły to z dobroci serca.
Proszę Was wszystkich – zostańcie wolontariuszami – zaapelował Rob Priday. – Nie zmuszamy Was do tego, ale pamiętajcie o tym, że jeśli podlewamy roślinę, to ona rośnie. A gdy opiekujemy się kimś, to i on staje się w końcu opiekuńczy w stosunku do kogoś innego. Pomyślcie o tym i dołączcie do mnie, bo osobiście się w to zaangażuję wraz z innymi członkami zarządu – zadeklarował prezes Kompanii Piwowarskiej.
Wolontariusze z Warszawy dla dzieci i młodzieży
Dzięki działaniom zachęcającym do wolontariatu pracowniczego skompletowano dwa zespoły do wsparcia projektów zarekomendowanych przez Centrum Wolontariatu.
15 września pracownicy KP wkroczyli do siedziby Ogniska „Muranów” ze swoimi gąbkami, pędzlami i farbami, bowiem ich pomoc miała polegać na pomalowaniu sali terapeutycznej, tanecznej i do odrabiania lekcji oraz umyciu okien. Po zakończeniu prac wolontariusze uczestniczyli w warsztatach artystycznych prowadzonych przez animatorów.
Zespół Ognisk Wychowawczych im. Kazimierza Lisickiego „Dziadka” jest specjalistyczną placówką wsparcia dziennego, podległą Biuru Polityki Społecznej m. st. Warszawy. W jego skład wchodzi 10 ognisk, w tym jedno na Muranowie. Otacza ono opieką 30 wychowanków w wieku od lat 6 do usamodzielnienia się, przede wszystkim dzieci z trudną sytuacją szkolną. Ofertę swoją kieruje do młodych ludzi zamieszkałych w Warszawie, w szczególności na warszawskiej Woli. Placówka działa nieprzerwanie od ponad 50 lat w tym samym miejscu, co sprzyja podtrzymywaniu i rozwijaniu kontaktów byłych, dorosłych już wychowanków z ich „Drugim Domem”. W Ognisku „Muranów” wypracowano cenną metodę pracy wychowawczej, która uczy poszanowania podstawowych wartości: miłości i przyjaźni, pracy i twórczości, piękna i przeżyć estetycznych, otwartości i tradycji. Wychowankowie uczą się zauważać innego człowieka, jego potrzeby, działać na rzecz młodszych, słabszych; pracują też nad sobą.
29 września ekipa z Kompanii Piwowarskiej zawita do Clubu Zioma Janka na warszawskich Włochach. Wolontariusze poznają pracowników i klubową młodzież, z którą tego dnia będą wspólnie pracować. Także tutaj wykonają prace remontowe (wymiana wykładzin, malowanie ścian i krat okiennych), a dodatkowo zamontują lustra do zajęć tanecznych oraz płyty OSB, na których powstanie galeria streetartowa autorstwa podopiecznych placówki. Po zakończeniu projektu pracownicy KP zostaną zaproszeni do udziału w aukcji, podczas której licytowane będą przedmioty wykonane przez dzieci i młodzież należące do klubu.
AKTYWACJA to stowarzyszenie kulturalnych pasjonatów i praktyków pracy z młodzieżą. Każdy z członków dzieli się z młodszym pokoleniem życiową pasją poprzez prowadzenie warsztatów, wykładów, organizowanie koncertów i wyjazdów. AKTYWACJA jest wylęgarnią zespołów hiphopowych z pozytywnym przekazem oraz inicjatorem pierwszego w Polsce młodzieżowego musicalu hiphopowego „ziomSTORY”. Club Zioma Janka jest młodzieżowym klubem środowiskowym na warszawskich Włochach. Stowarzyszenie udostępnia to miejsce młodzieży do spędzania czasu i twórczego rozwoju swoich zainteresowań. W ciągu roku szkolnego klub oferuje zajęcia teatralne, taneczne (break dance, street dance), artystyczne (tworzenie muzyki hip hop oraz street art), naukę jazdy na monocyklu i konsultacje pedagoga. Klub prowadzi własnego bloga, który informuje o wszystkich aktualnościach.
Do redaktora:
Kompania Piwowarska – Lider branży piwowarskiej w Polsce
Kompania Piwowarska jest największym przedsiębiorstwem piwowarskim w Polsce. Kilkusetletnie doświadczenia w warzeniu piwa, nowoczesne technologie i rygorystyczne przestrzeganie zasad produkcji na światowym poziomie gwarantują najwyższą jakość naszych produktów. Do portfela marek KP należą najpopularniejsze polskie piwa – m.in. Tyskie, Żubr, Lech, Dębowe Mocne, Redd's, a także międzynarodowe marki premium: Pilsner Urquell, Grolsch oraz Peroni Nastro Azzurro. Kompania Piwowarska (utworzona w 1999 roku) posiada trzy browary (w Tychach, Poznaniu i Białymstoku) oraz oddziały handlowe na terenie całego kraju. Kompania Piwowarska prowadzi także działalność społeczną oraz programy edukacyjne popularyzujące odpowiedzialność i umiar w konsumowaniu alkoholu. Wielkość sprzedaży osiągniętej przez KP w roku finansowym zakończonym 31 marca 2012 r. wyniosła 13,5 mln hektolitrów piwa.
SABMiller – jeden z największych na świecie producentów piwa
Kompania Piwowarska jest częścią jednego z największych na świecie producentów piwa – SABMiller plc. Grupa produkuje lub dystrybuuje piwo na sześciu kontynentach, a jej ogólnoświatowy portfel obejmuje międzynarodowe piwa premium, takie jak Grolsch, Miller Genuine Draft, Peroni Nastro Azzurro czy Pilsner Urquell oraz czołowe marki lokalne, takie jak Aquila, Castle, Miller Lite, Snow czy Tyskie. SABMiller jest jedną z największych na świecie (poza USA) firm rozlewających produkty Coca-Coli. W roku finansowym zakończonym 31 marca 2012 SABMiller osiągnął przychody w wysokości 31,4 mld USD oraz wypracował zysk brutto (EBITA) w wysokości 5,6 mld USD. SABMiller plc jest notowany na giełdach papierów wartościowych w Londynie i Johannesburgu.
Dodatkowych informacji udzielają:
Wojciech Mrugalski
kierownik ds. komunikacji
ul. Szwajcarska 11, 61-285 Poznań
tel. + 48 61 667 7667
tel. kom. + 48 601 91 11 44
fax + 48 61 667 7850
Małgorzata Walędzińska-Półtorak
SD Manager
ul. Mikołowska 5, 43-100 Tychy
tel. +48 32 32 78 415
tel. kom. +48 601 590 618
fax +48 32 32 78 418
www.kp.pl