w ,

Na tani weekend do Torunia

– Ideą akcji jest ożywienie Starego Miasta i zintegrowanie społeczności lokalnej, w tym przede wszystkim przedsiębiorców prowadzących tu działalność gospodarczą. Obniżenie cen o 50 procent w restauracjach, klubach, hotelach, muzeach ma przyciągnąć na toruńską starówkę turystów i zachęcić mieszkańców do wyjścia z domu i skorzystania z atrakcji, jakie na ten szczególny weekend przygotowano – mówi Andrzej Szmak, dyrektor Biura Toruńskiego Centrum Miasta. – Podobne działania z powodzeniem organizowane są w Poznaniu i Gdańsku. Akcja zaplanowana została na weekend 21-23 września celowo. Taka data stanowić będzie przedłużenie kończącego się zazwyczaj wraz z połową września sezonu turystycznego.

– Takie akcje robimy już od trzech lat. Zeszłoroczna i wcześniejsza edycja „Toruń za pół ceny” cieszyła się bardzo dużym zainteresowaniem nie tylko wśród mieszkańców Torunia, ale również turystów z takich miast jak Bydgoszcz, Trójmiasto, Warszawa, Poznań czy Łódź. Sygnały od osób, które skorzystały z akcji, były pozytywne. Tak samo zresztą od naszych partnerów, którzy cieszyli się, że przybyło im klientów – dodaje Joanna Cieślak-Ospalska z Radia Plus. 

Udział w przedsięwzięciu potwierdziło ponad 100 zaproszonych firm, w tym hotele, restauracje, kawiarnie, kluby, instytucje kulturalne i sportowe, firmy związane z branżą rozrywkową. Wśród partnerów znalazły się podmioty związane z akcją od początku, jak i te, które niedawno rozpoczęły swoją działalność. Zgłoszone punkty partnerskie  obniżą ceny poszczególnych produktów i usług o 50 %. Rabat nie musi obejmować całego asortymentu – partner może przygotować specjalną propozycję, która stanowi część jego stałej oferty. Warunkiem obligatoryjnym jest jednak obniżenie cen o 50%. 

– W tak bogatej bazie każdy znajdzie coś dla siebie. Za połowę ceny będzie można odwiedzić najpopularniejsze atrakcje turystyczne, wybrać się na przejażdżkę zabytkowym tramwajem, czy podziwiać panoramę toruńskiej starówki z pokładu statku. Smakosze będą mieli możliwość posmakowania specjałów toruńskich restauratorów, a klubowicze bawić się na niezapomnianych imprezach. Najmłodsi zaś będą mogli hasać do woli w jednym z centrów zabaw – wylicza dyrektor Szmak.

Nowością w tym roku będzie Studio Letnie Radia Plus Toruń, które w terminie 21-23.09.2012 nadawać będzie z Rynku Staromiejskiego. Na 92,8 fm usłyszeć będzie można informacje o codziennych atrakcjach, wywiady i rozmowy w partnerami wydarzenia oraz uczestnikami akcji – mieszkańcami Torunia oraz turystami.

Lista obiektów uczestniczących w akcji „Toruń za pół ceny”, zostanie zamieszczona na stronie internetowej www.torun-za-pol-ceny.pl. Dodatkowo, w lokalach partnerskich w widocznym miejscu zostaną umieszczone plakaty reklamowe, tak aby zainteresowani turyści oraz mieszkańcy  Torunia nie mieli wątpliwości, których lokali czy instytucji dotyczy zniżka.

Akcja „Toruń za pół ceny” jest promowana nie tylko na terenie Torunia, ale także w innych miastach, np. w Inowrocławiu, Bydgoszczy, Trójmieście, Warszawie, Olsztynie, Poznaniu czy Łodzi.

Organizatorem jest Radio Plus Toruń oraz Biuro Toruńskiego Centrum Miasta.

Taniemu weekendowi towarzyszyć będzie plebiscyt „Korona Smakosza” przygotowany przez Makro Toruń. Patronat nad wydarzeniem objął prezydent Torunia Michał Zaleski.

Głównym celem konkursu jest promocja toruńskich lokali gastronomicznych oraz wyłonienie tych, które cieszą się największą sympatią wśród klientów. Głosujący będą oceniać restauracje w 9 kategoriach:

  • wystrój lokalu
  • jakość obsługi
  • smak potraw
  • atmosfera
  • lokal na spotkania z przyjaciółmi
  • lokal na wyjścia rodzinne
  • lokal na romantyczny wieczór
  • lokal na lunch
  • lokal z najlepszą relacją jakość- cena

– Nagrody w konkursie są przewidziane zarówno dla klientów, jak i restauratorów. Biorący udział w akcji będą mogli oddać swój głos w plebiscycie na ulubioną restaurację, a jednocześnie zdobyć cenne nagrody: telewizory, notebooki czy nawigacje samochodowe – opowiada Tomasz Krupski, dyrektor hali Makro w Toruniu. – Restauracja, która otrzyma najwięcej głosów i punktów w wyszczególnionych kategoriach, zdobędzie „Koronę Smakosza” oraz bon na zakupy w hali Makro.

Lokale biorące udział w akcji są oznaczone specjalnymi plakatami ze znakiem „Korona Smakosza”. Więcej informacji o plebiscycie „Korona Smakosza” dostępnych na stronie: www.makro.pl.

Avatar photo

Napisane przez Aleksandra Iżycka

„Pospolite ruszenie” pracowników Kompanii Piwowarskiej

Praca w urzędzie – nowy obiekt pożądania