w , ,

Pluszaki dla edukacji i dzieci z rodzin zastępczych

Globalna pomoc…

Aby wesprzeć dzieci w ramach kampanii „1 euro to majątek – Pluszaki dla edukacji”, wystarczy naprawdę niewiele. Każda zakupiona w dniach 4.11 – 29.12 maskotka lub książeczka dla najmłodszych to 1 euro na wsparcie programów edukacyjnych prowadzonych na całym świecie przez organizacje UNICEF i Save the Children.

…i jej lokalny wymiar

Klienci krakowskiego sklepu, włączając się w akcję „1 euro to majątek”, mogą pomóc nie tylko dzieciom z krajów rozwijających się. Wrzucając kupioną w IKEA zabawkę do specjalnej urny znajdującej się za kasami w sklepie, sprawią radość również maluchom z najbliższego otoczenia. Pluszaki zebrane podczas trwania akcji trafią bowiem do dzieci z ponad 30 Zawodowych Rodzin Zastępczych w Krakowie.

– „1 euro to majątek – Pluszaki dla edukacji”  jest akcją o potwierdzonej skuteczności (przed nami już 10. jej odsłona) i globalnym zasięgu, angażującą zarówno pracowników, jak i klientów IKEA. Mając na uwadze ogromne potrzeby dzieci z krajów rozwijających się, staramy się jednocześnie nie zapominać o naszym najbliższym otoczeniu. Dlatego każdego roku się dbamy o to, aby nadać tej ogólnoświatowej akcji również charakter lokalny, wspierając różne organizacje pozarządowe z Małopolski – mówi Anna Knapik, Kierownik Marketingu IKEA Kraków. – W tym roku, dzięki wsparciu Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Krakowie, zebrane pluszaki przekażemy dzieciom przebywającym pod opieką zawodowych rodzin zastępczych z naszego miasta – dodaje.

– Zachęcam wszystkich do włączenia się w przedświąteczną akcję IKEA Kraków. Dzieci, do których trafią w tym roku pluszaki, przebywają u rodzin zastępczych do czasu, gdy sąd zadecyduje o ich dalszym losie i o tym, czy zamieszkają z rodziną adopcyjną, z kimś z krewnych czy z rodzicami… Maluchy zapewne zabiorą ze sobą przyjaciół – przytulanki, które będą im przypominały ciocię i wujka i wszystkie wspólnie spędzone miłe chwile – mówi Marta Chechelska – Dziepak, Rzecznik Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Krakowie.

1 euro to majątek – Pluszaki dla edukacji

„1 euro to majątek" to wspólna akcja IKEA Foundation, UNICEF oraz organizacji Save The Children. Od momentu inauguracji kampanii „1 euro to majątek – Pluszaki dla edukacji” w 2003 roku, IKEA Foundation zebrała już 47,5 miliona euro, pomagając 8 milionom dzieci z ponad 40 krajów na całym świecie w zdobyciu dobrego wykształcenia. W ramach ubiegłorocznej edycji zebrano rekordową sumę 12,4 miliona euro, z czego 281 875 euro w Polsce. Środki przekazane organizacji Save the Children zostaną przeznaczone na wsparcie projektów edukacyjnych dla dzieci wykluczonych społecznie, w tym należących do mniejszości narodowych, niepełnosprawnych oraz mających problemy w nauce dzieci z Kambodży, Wietnamu, Bangladeszu, Indonezji, Myanmaru, Filipin, Litwy i Rumunii. Fundusze dla UNICEF zostaną natomiast przeznaczone na kontynuację programu „Szkoły dla Afryki”, którego celem jest zapewnianie dostępu do wysokiej jakości edukacji dzieciom z krajów, takich jak: Burkina Faso, Etiopia, Madagaskar, Mali, Mozambik, Niger, RPA i Malawi.

 – IKEA, jej pracownicy oraz klienci, którzy wspierają kampanię „1 euro to majątek – Pluszaki dla edukacji”, pomagają w realizacji ważnego celu. Przekazane fundusze umożliwiły nam zapewnianie dostępu do wysokiej jakości edukacji milionom dzieci, a dzięki Państwa pomocy w tym roku możemy osiągnąć jeszcze więcej – powiedział John Winston, kierownik ds. partnerstw korporacyjnych UNICEF.

Nazwa marki IKEA to akronim – skrót utworzony z pierwszych liter imienia, nazwiska oraz nazw farmy i parafii, skąd pochodzi założyciel firmy (Ingvar Kamprad Elmtaryd Agunnaryd).

IKEA Kraków istnieje od 1998 roku. We wrześniu 2011 roku zakończyła się przebudowa sklepu, po której IKEA Kraków stała się trzecim co do wielkości i jednym najnowocześniejszych sklepów IKEA w Polsce. Nowa IKEA Kraków oferuje klientom ponad 9 tys. produktów, 62 inspirujące wnętrza, przestronną restaurację na 500 miejsc siedzących z bezpłatnym dostępem do Internetu, miejscem dla karmiącej mamy oraz strefą zabawy dla najmłodszych, a także bezpłatną bawialnię „Czarodziejski Las Smaland” z profesjonalną opieką dla dzieci w wieku 3-10 lat.

O IKEA Foundation

Celem IKEA Foundation jest zwiększenie szans dzieci i młodzieży poprzez finansowanie wszechstronnych, długofalowych programów, które umożliwiają wprowadzanie znaczących, trwałych zmian i dają dzieciom możliwość decydowania o własnej przyszłości. Współpracujemy z silnymi partnerami strategicznymi, stosując innowacyjne rozwiązania, by osiągać znaczne rezultaty w czterech podstawowych obszarach życia dzieci: miejsce, które jest domem; zdrowy start w dorosłe życie; edukacja na wysokim poziomie; godziwe dochody rodziny. Z finansowanych obecnie programów korzysta około 100 milionów dzieci. Więcej na www.ikeafoundation.org, www.facebook.com/IKEAFoundation

O UNICEF

UNICEF to organizacja humanitarna i rozwojowa działająca na rzecz dzieci. Od ratujących życie szczepień, przez budowę szkół, po natychmiastową pomoc w sytuacji klęski humanitarnej – UNICEF robi wszystko, by dzieciom żyło się lepiej. Pracuje w małych wioskach i z rządami państw, bo uważa, że każde dziecko, niezależnie od miejsca urodzenia, koloru skóry czy religii ma prawo do zdrowego i bezpiecznego dzieciństwa.

UNICEF nie jest finansowany przez ONZ i dlatego potrzebuje wsparcia darczyńców, by nieść pomoc dzieciom. Więcej informacji na temat UNICEF na stronach: www.unicef.pl oraz www.facebook.com/unicefpolska.

O Save the Children

Save the Children jest wiodącą na świecie organizacją non-profit, realizującą programy mające na celu poprawę warunków życia dzieci w ponad 120 krajach na całym świecie. Jej celem jest stworzenie świata, w którym każde dziecko ma prawo do życia, ochrony, rozwoju i współdecydowania. Save the Children dąży do zmiany tego, w jaki sposób traktowane są dzieci na świecie, oraz w prowadzenia natychmiastowych i trwałych zmian w ich życiu. Więcej informacji na temat Save the Children na stronach: www.savethechildren.net oraz www.facebook.com/savethechildren.

Avatar photo

Napisane przez Open Media

NEWSFix Magazine w telefonach Blackberry

Ogólnopolska akcja Teekanne przeciw przymrozkom