w , , , , , , , ,

Plan marketingowy miasta i zrównoważone planowanie rozwoju

Strategiczny plan marketingowy, uważany za ważne narzędzie zarządzania w organizacji, wykorzystywany jest także przez miasta w Polsce jako jeden z głównych aspektów wsparcia w podejmowaniu decyzji i osiąganiu wyznaczonych celów.

Zrównoważony rozwój to jeden z wiodących trendów w obecnych czasach. Właściwy do wprowadzania zmian i podążania za innowacjami. Określa wiele obszarów życia: społeczeństwa, środowiska, technologii, zmian regulacyjno-prawnych i gospodarczych.

Dzisiaj świat bardzo mocno zmierza w kierunku intensywnego rozwoju technologicznego, postępującej digitalizacji i polaryzacji społeczeństwa. Szczególnie w świetle głębokich zmian w naturze biznesu i reformowania strategii, również w miastach plan działania jest podstawą, na której opiera się cały system zarządzania oraz stanowi on kluczowy element w planowaniu zrównoważonego rozwoju.

Różnorodne koncepcje m.in. inteligentny transport, zrównoważona mobilność, ochrona i odbudowa środowiska, budownictwo mieszkaniowe, kwestie zmiany klimatu, jakość życia w społeczności, rozwiązania energooszczędne, środowisko zabudowane, infrastruktura miejska, wykorzystanie zasobów naturalnych i technologii, ograniczenia szkodliwości dla biosfery, możliwość rozwoju otaczających obszarów miast, ochrona przestrzeni publicznej, dziedzictwa kulturowego i naturalnego definiują skuteczne zarządzanie w kontekście ich zrównoważonego rozwoju. Natomiast dzisiaj nie wystarczy tylko wykorzystanie nowych, zielonych rozwiązań. Konieczne jest także coraz większe uzupełnianie się aspektów technologicznych i społecznych, przy jednoczesnym zaangażowaniu użytkowników przestrzeni miejskiej w tworzenie takich technologii. Np. zwiększanie ich udziału w procesach decyzyjnych, stymulowanie aktywności, ułatwianie komunikacji, zwiększanie świadomości w planowaniu lokalnego rozwoju itd.  Daje to szansę na wprowadzenie pożądanych zmian i stworzenie bardziej zrównoważonej przestrzeni o wyższej jakości życia oraz lepszej efektywności energetycznej.

Jednym z nieodłącznych założeń przygotowywania strategii marketingowej miasta są czynniki wpływające oraz angażujące zrównoważony rozwój i zarządzanie. Na przełomie ostatnich lat planowanie urbanistyczne bardzo znacząco rozwinęło się o marketing miejsc, który ma na celu zaspokajanie potrzeb oraz kształtowanie postaw, zachowań oraz poglądów grupy docelowej danego miasta. Planowanie miejskie nie ogranicza się tylko do wymiarów przestrzennych i infrastrukturalnych. Bardzo ważną rolę odgrywają czynniki społeczno-ekonomiczne, partnerstwo publiczno-prywatne, łącząc wspólne interesy.

Na całym świecie miasta konkurują ze sobą oferując dobra, usługi czy produkty w praktyce bardzo do siebie podobne. Chcąc dorównać konkurencji lub nawet ją wyprzedzić, muszą skutecznie wykorzystywać najlepsze działania marketingowe z dostosowaniem ich do dynamiki faz i celów zrównoważonego rozwoju.

Produktywne planowanie marketingowe powinno obejmować badania m.in. wśród grup docelowych, analizy długoterminowych celów i zadań oraz ich odpowiedni wybór i wdrożenie. Pozwala to koncentrować się na ludziach, przewidywać ich oczekiwania i nadchodzące zmiany, tworzyć wartościowe miejsca do życia, zwiedzania i inwestowania.

Marketing miasta to nie tylko działania wizerunkowe. To znacznie więcej niż kampanie reklamowe i branding. Na wizerunek można wpływać relatywnie dosyć łatwo. Natomiast budowanie marki miasta, stanowi wyjątkowo złożony i długotrwały proces. Niezbędne są narzędzia strategiczne z możliwymi do osiągnięcia celami oraz czynne reakcje umożliwiające dopasowanie odpowiedniego popytu i podaży na dobrze określonym rynku docelowym.

Źródło: 

Informacja przygotowana w oparciu o wiedzę i doświadczenie w realizowaniu terytorialnych działań marketingowych przez marketerów FastMarketingPlan.pl

 Literatura: 

1. Ucarelli, A. Place branding as urban policy: The (im)political place branding. Cities 2018

2. Dizdaroglu, D. The role of indicator-based sustainability assessment in policy and the decision-making process: A review and outlook. Sustainability 2017

 ———————————————————————————————————————————————————————-

Fast Marketing Plan – tworzy zespół marketerów z 18‑letnim doświadczeniem w planowaniu i wdrażaniu strategii marketingowych dla sektora B2B i B2C w branży m.in.: nieruchomości, FMCG, logistyka, finanse, e-commerce, consulting, HoReCa, handel i produkcja, beauty&health, kultura i sztuka, placówki oświatowe. Opracowuje sprawdzone i efektywne działania, poparte wiedzą i sukcesami w marketingu. 

Inicjatywa Fast Marketing Plan powstała w wyniku potrzeb rynku. Firma obsługuje duże i małe firmy z trudnościami w marketingu, firmy dobrze prosperujące, szukające nowych rozwiązań, raportów i opinii projektów oraz klienci indywidualni z sektora B2C, którzy dopiero planują rozpocząć swoją działalność oraz potrzebują wsparcia.

Fast Marketing Plan – jedyne takie rozwiązanie na rynku, spersonalizowany szybki plan marketingowy, który można zamówić w sklepie internetowym. Opracowywany na podstawie briefu od klienta. Dostarczany w 48 godzin. Dedykowany dla firmy lub produktu/usługi/marki. Nieograniczony, co do rodzaju branży. Rzetelny i gotowy do wdrożenia. Sprawdzone, proste narzędzie, które wspiera prowadzenie i rozwój biznesu. Obszar – cała Polska. 

W sklepie internetowym można również zamówić rozszerzoną wersję planu marketingowego, raportu czy analizy danego projektu. Wtenczas, oferta jest przygotowywana indywidualnie, na podstawie szczegółowego wywiadu z klientem. Dotyczy to także projektów nietypowych lub wymagających więcej czasu na zebranie i weryfikację informacji rynkowych.

www.fastmarketingplan.pl

Napisane przez Fast Marketing Plan

Fast Marketing Plan - tworzy zespół specjalistów z ponad 18 letnim doświadczeniem w planowaniu i wdrażaniu strategii marketingowych dla sektora B2B i B2C w branży m.in.: nieruchomości, FMCG, logistyka, finanse, e-commerce, consulting, HoReCa, kultura i sztuka, placówki oświatowe. Opracowuje sprawdzone i efektywne działania, poparte wiedzą i sukcesami w marketingu.

Fast Marketing Plan – spersonalizowany, szybki plan marketingowy dostarczany w 48 godzin. To jedyne takie rozwiązanie na rynku, które umożliwia szybką realizację i zakup planu marketingowego w sklepie internetowym. Sprawdzone, proste narzędzie, które wspiera prowadzenie i rozwój biznesu. Opracowywany jest na podstawie briefu od klienta. Dedykowany dla firmy lub produktu/usługi/marki. Nieograniczony, co do rodzaju branży. Rzetelny i gotowy do wdrożenia. Obszar działania – cała Polska.

CERTYFIKACJA SPOSOBEM NA RACHUNKI GROZY – Zmiany w programie CZYSTE POWIETRZE

Alkoholizm – znaczenie przyczyn i samoregulacji