w , , ,

Płachytka i Fiołek najszybsi na testowym

Najlepszy czas na odcinku testowym poprzedzającym właściwą rywalizację w Valvoline Rajdzie Małopolski uzyskali Sylwester Płachytka i Rafał Fiołek (Skoda Fabia Rally2 evo). Za wiceliderami punktacji RSMP uplasowali się Łukasz Byśkiniewicz i Daniel Siatkowski (Skoda Fabia Rally2 evo, +0,3 s). Trzeci czas należał do braci Łukasza i Tomasza Kotarbów (Citroen C3 Rally2, +2,0 s).

Ruszył Valvoline Rajd Małopolski, pierwsza od 15 lat runda RSMP w Małopolsce. W piątkowy poranek, jeszcze przed ceremonią startu w Makowie Podhalańskim, zawodnicy mogli sprawdzić swoją formę i samochody na około 3,5-kilometrowym odcinku testowym w okolicach miejscowości Stryszawa.

Wysoką formę zaanonsowali Płachytka i Fiołek (Skoda Fabia Rally2 evo), którzy przed Valvoline Rajdem Małopolski plasują się na drugim miejscu w tabeli RSMP z 77 punktami. Drugi rezultat wykręcili Byśkiniewicz z Siatkowskim (w identycznej rajdówce), tracąc zaledwie 0,3 s do zwycięzców. O dwie sekundy dłużej trasę pokonywali bracia Kotarbowie, w jednym z dwóch Citroenów C3 Rally2 w stawce.

Czołową piątkę rozgrzewki przed czwartą rundą RSMP uzupełnili bracia Jarek i Marcin Szejowie (Hyundai i20 R5, +2,1 s) oraz liderzy tabeli mistrzostw – Grzegorz Grzyb i Adam Binięda (Skoda Fabia Rally2 evo, +2,8 s).

Piotr Parys i Damian Syty (Ford Fiesta Rally3) zanotowali najlepszy rezultat w klasie 3, a Grzegorz Bonder i Łukasz Gwiazda (Renault Clio Rally4) byli najszybsi w gronie załóg dysponujących samochodami z napędem na jedną oś.

Na odcinku testowym pojawili się również uczestnicy historycznego czempionatu. W tej stawce najlepszy czas uzyskał trzykrotny mistrz Polski w rajdach historycznych – Robert Luty, pilotowany przez Marcina Celińskiego (Subaru Legacy 4WD).

Na piątek, 7 lipca, zaplanowano pięć prób – dwa przejazdy oesu rozpoczynającego się w Makowie Podhalańskim (4,76 km) oraz trzy starcia na odcinku Zawoja (14,1 km). Dwa ostatnie z piątkowych oesów załogi pokonają już po zachodzie słońca, więc kibice zobaczą rajdówki w wyjątkowo widowiskowym wydaniu – z dodatkowymi reflektorami, rozgrzanymi do czerwoności tarczami hamulcowymi i strzelające ogniem z wydechów. Jednak zanim zawodnicy rozpoczną ściganie, spotkają się jeszcze z kibicami podczas ceremonii startu, którą zaplanowano na 14:30 w Makowie Podhalańskim.

Valvoline Rajd Małopolski – wyniki odcinka testowego:

  1. Płachytka/Fiołek (Skoda Fabia Rally2 Evo) 1:51,6 s
  2. Byśkiniewicz/Siatkowski (Skoda Fabia Rally2 Evo) +0,3 s
  3. Kotarba/Kotarba (Citroen C3 Rally2) +2,0 s
  4. Szeja/Szeja (Hyundai i20 R5) +2,1 s
  5. Grzyb/Binięda (Skoda Fabia Rally2 Evo) +2,8 s
  6. Poloński/Sitek (Volkswagen Polo GTI R5) +4,3 s
  7. Kwiatkowski/Kozdroń (Skoda Fabia Rally2 evo) +5,5 s
  8. Parys/Syty (Ford Fiesta Rally3) +6,7 s
  9. Tochowicz/Białowąs (Citroen C3 Rally2) +7,4 s
  10. Matulka/Dymurski (Ford Fiesta Rally3) +7,7 s

Harmonogram Valvoline Rajdu Małopolski – 4. rundy RSMP 2023

Piątek, 7 lipca (5 odcinków specjalnych, łącznie 51,82 km):

  • 14:30 – ceremonia startu (ul. Kościuszki, Maków Podhalański)
  • 15:20 – OS 1: Zawoja 1 (14,1 km)
  • 17:30 – OS 2: Zawoja 2 (14,1 km)
  • 17:57 – serwis A: 30 min. (parking dworca PKP, Maków Podhalański)
  • 18:40 – OS 3: Lurka Maków Podhalański 1 (4,76 km)
  • 20:20 – OS 4: Zawoja 3 (14,1 km)
  • 20:53 – OS 5: Lurka Maków Podhalański 2 (4,76 km)
  • 21:38 – serwis B: 45 min. (parking dworca PKP, Maków Podhalański)

Sobota, 8 lipca (6 odcinków specjalnych, łącznie 66,36 km):

  • 8:00 – serwis C: 15 min. (parking dworca PKP, Maków Podhalański)
  • 8:50 – OS 6: Mucharz 1 (12 km)
  • 9:20 – OS 7: Stryszów 1 (10,12 km)
  • 10:45 – serwis D: 30 min. (parking dworca PKP, Maków Podhalański)
  • 11:50 – OS 8: Mucharz 2 (12 km)
  • 12:20 – OS 9: Stryszów 2 (10,12 km)
  • 13:45 – serwis E: 30 min. (parking dworca PKP, Maków Podhalański)
  • 14:50 – OS 10: Mucharz 3 (12 km)
  • 15:20 – OS 11: RMF FM Power Stage Stryszów (10,12 km)
  • 16:30 – ceremonia mety (ul. Kościuszki, Maków Podhalański)

RSMP 2023 – punktacja przed Valvoline Rajdem Małopolski (runda 4/7):

  1. Grzyb/Binięda 90 pkt
  2. Sylwester Płachytka 77 pkt
  3. Sesks/Francis 60 pkt
  4. Byśkiniewicz/Siatkowski 60 pkt
  5. Kołtun/Pleskot 44 pkt
  6. Szeja/Szeja 42 pkt
  7. Marczyk/Gospodarczyk 28 pkt
  8. Parys/Syty 28 pkt
  9. Kotarba/Kotarba 20 pkt
  10.  Matulka/Dymurski 19 pkt

RSMP 2023 – punktacja 2WD przed Valvoline Rajdem Małopolski (runda 4/7):

  1. Predko/Jurgała 101 pkt
  2. Kowalczyk/Hryniuk 64 pkt
  3. Grzegorz Bonder 58 pkt
  4. Długosz/Majewski 54 pkt
  5. Marek Nowak 53 pkt

RSMP 2023 – punktacja klasy 3 przed Valvoline Rajdem Małopolski (runda 4/7):

  1. Parys/Syty 92 pkt
  2. Matulka/Dymurski 81 pkt
  3. Roefler/Bała 76 pkt
  4. Krotoszyński/Martynek 71 pkt
  5. Abramowski/Poradzisz 35 pkt

Napisane przez rpolski

Czy na rynku pracy w Polsce jest aż tak dobrze, że nie jest już interesujący? Podsumowanie debaty Polskiego Towarzystwa Gospodarczego

Rośnie rynek elektroniki z drugiej ręki. Ile warty jest globalny biznes refurbished?