Tematem wydarzenia jest obywatel sieci. W programie festiwalu znalazły się m.in. warsztaty tworzenia audiodeskrypcji, edytowania haseł w Wikipedii, warsztaty dla seniorów z szukania i wykorzystywania archiwów online, gra miejska wokół Otwartych Zabytków, czy prezentacje polskich archiwów społecznych. Festiwal Kultura 2.0 jest centralnym punktem polskich obchodów ustanowionego przez UNESCO Światowego Dnia Dziedzictwa Audiowizualnego, przypadającego na 27 października. Partnerem festiwalu została Para Paints – kanadyjska marka przyjaznych środowisku farb wewnętrznych i zewnętrznych. – Od kilku lat wspieramy kulturę, w rozmaitych jej wymiarach. Och – Teatr, Teatr Muzyczny w Łodzi, czy rewitalizację wrocławskiego Nadodrza – mówi Mariusz Kaperczak, Brand Manager PARA Paints w Polsce. – Nie są to głośne spektakularne projekty, ale staramy się być tam, gdzie nasza pomoc faktycznie coś zmienia. Cieszę się, że mogliśmy przysłużyć się również festiwalowi Kultura 2.0.