Reputacja jest, obok ceny i lokalizacji, jednym z najważniejszych czynników decydujących o wyborze miejsca naprawy pojazdu. Od niedawna kierowcy nie są już skazani na zawierzanie obiegowym opiniom krążącym o warsztatach samochodowych i innych firmach świadczących usługi w branży motoryzacyjnej.
Powszechna informacja o rzetelnej obsłudze pozwoli zmienić stereotypowy wizerunek nieuczciwego mechanika, który jest zmorą polskiego rynku usług motoryzacyjnych. Z drugiej strony, dzięki systemowi łatwej oceny, warsztaty dostają klarowną informację zwrotną od klientów na temat swojej działalności. W warunkach tak dużej konkurencji, umiejętność dopasowywania swoich usług do preferencji kierowców jest kluczowa dla sukcesu serwisu samochodowego. Budowanie pozytywnych relacji z klientami i dobra opinia w szeroko dostępnych mediach to uniwersalny przepis na sukces, nie tylko w branży motoryzacyjnej.
– Obecność zakładu motoryzacyjnego w Internecie jest kluczowa w dotarciu do szerszego grona. Większość kierowców czerpie informacje o lokalizacji warsztatów czy specjalistycznych usługach właśnie z sieci. Prosty komunikat mówiący o jakości prowadzonej obsługi zdecydowanie pomaga w wyborze konkretnego zakładu. Zwykle kierowcy muszą szukać opinii o mechanikach na forach internetowych. Na naszym portalu dostają taką wiadomość razem z podstawowymi informacjami o danym warsztacie – mówi Marek Biela, założyciel serwisu z wyspecjalizowanymi ogłoszeniami motoryzacyjnymi, Autosluga.pl.
Opcja oceny konkretnego warsztatu na serwisach z ogłoszeniami motoryzacyjnymi przyniesie korzyści najlepszym fachowcom w branży. To dobra wiadomość szczególnie dla młodych zakładów, które mimo profesjonalnej obsługi nie zdążyły jeszcze zgromadzić bazy stałych klientów i przebić się ze swoją marką do powszechnej świadomości. System oceny on-line pozwoli im zaistnieć w sieci na równi ze starszymi warsztatami, a nawet zyskać przewagę, jeśli ich usługi będą odznaczać się pozytywną opinią.
Warsztat, który pragnie dotrzeć do szerokiego grona nie uniknie oceniania ze strony klientów. Już sam brak informacji na temat zakładu stanowi komunikat dla odbiorców –sugerujący w najlepszym razie nieumiejętność wykorzystania nowoczesnych środków komunikacji. W najgorszym – chęć ukrycia się i uniknięcia oceny swoich usług.
Kinga Syrek