Rezydenci rezydentom – nowy projekt w Olivia Centre
Link do pobrania zdjęć: https://1drv.ms/f/s!Ak6vnk2kpo84jOZows-__M67c8LJJA?e=cZTXGy
Link wetransfer: https://we.tl/t-ReSQNbm5mZ
W jedności siła! Olivia Centre, największe centrum biznesowe w Polsce wykorzystuje potencjał skali dla kreowania dodatkowej wartości dla wszystkich pracowników – nazywanych tutaj rezydentami.
Maciej Kotarski, dyrektor w Olivia Centre to aktywny na LinkedIn menedżer, absolutny pasjonat swojej pracy, który udowadnia, że wszechstronność to jego drugie imię. Od wielu lat prowadzi Olivia Yacht Club, w ramach którego zaprasza na rejsy po Zatoce Gdańskiej pracowników rezydentów, a jego najnowszy projekt nosi nazwę Rezydenci Rezydentom. Jego główną ideą jest wykorzystanie sieci kontaktów i potencjału pracowników firm z Olivia Centre do dzielenia się wiedzą, wzajemnego wsparcia i rozwoju umiejętności.
Projekt stworzyłem dla wszystkich pracowników naszych rezydentów, którzy mogą podzielić się ciekawą wiedzą i dla tych, którzy są tymi umiejętnościami zainteresowani – podkreśla Maciej Kotarski. Olivia Centre to społeczność 15 tysięcy ludzi, z których zdecydowana większość ma coś do zaoferowania innym. Od pewnego czasu analizowałem moją sieć kontaktów, jaką na przestrzeni lat udało mi się zbudować i zauważyłem, że jest to grono ludzi z ciekawymi pasjami i umiejętnościami, których można zaangażować, aby przekazać innym dawkę ciekawej wiedzy, nowych kompetencji i przy okazji dać nowy bodziec do zacieśniania współpracy w gronie naszej społeczności w Olivia Centre. Bezpośrednim impulsem był pomysł Dominiki Harasim, trenerki dobrostanu, która chciała sprawdzić, czy ten temat będzie interesujący dla rezydentów Olivii. W ten sposób zrodził się projekt zrzeszający grono kilkudziesięciu uczestników, którzy dzielą się wiedzą, współpracują warsztatowo i wspólnie rozwijają swój potencjał.
Do grona uczestników projektu należą pracownicy największych globalnych marek jak Amazon, Bayer czy PWC, ale także pracownicy start-up’ów skupionych w coworkingu O4 oraz sektora MŚP, jak p-beep. W gronie prowadzących i uczestników znaleźli się nie tylko pracownicy firm z Olivii, ale także osoby, które zainteresował pomysł udziału w takich inicjatywach.
Jedną z dotychczasowych prowadzących była Karolina Bąk, emaptyczny coach i negocjator NVC z Nordea Bank Polska, która poprowadziła warsztaty z budowania mapy marzeń. Nie słyszałam by inne centra biznesowe prowadziły taką inicjatywę, a uważam, że jest to świetny pomysł umożliwiający nam korzystanie wzajemnie ze swoich talentów – korzystanie z potencjału drzemiącego na tych piętrach – podsumowała projekt Karolina Bąk. Olivia stwarza przestrzeń do budowania wspólnoty i doświadczania, że w centrach biznesowych pracują ludzie, którzy takiej wspólnoty i wymiany potrzebują w dzisiejszych czasach. A Maciej Kotarski pomimo bycia liderem jest też, jak my, ciekawy ludzi, których na co dzień spotyka w windzie.
Dominika Harasim, trenerka pozytywności, prowadząca projekt AleFajnie! poprowadziła warsztat z dobrostanu: Badania pokazują, że szczęśliwi ludzie osiągają lepsze wyniki, mają wyższe dochody, są bardziej zaangażowani i mniej podatni na wypalenie zawodowe. Innymi słowy, zaopiekowany dobrostan pracowników, to budowanie zdrowych, rezylientnych społeczności i inwestycja w przyszłość organizacji. Tym bardziej cieszą takie inicjatywy jak ta w Olivia Centre! Współpraca w grupie to okazja do wymiany doświadczeń i poszerzenia perspektywy, co wzbogaca proces nauki i integracji pozytywnych praktyk. Uczestnicy uczą się od siebie nawzajem, zyskują nowe spojrzenia na wyzwania zawodowe i nawiązują cenne kontakty. To zdecydowanie solidne fundamenty długoterminowego sukcesu biznesowego!
Uczestnicy projektu uzyskali zastrzyk nowoczesnej wiedzy, wspierającej ich rozwój oraz pomagającej określać i realizować swoje cele. Wszystko odbyło się w ramach współpracy podmiotów skupionych wokół Olivia Centre. Wszyscy poświęcili swój czas, aby dać coś z siebie innym, rozwinąć swoje umiejętności i poznać nowe, ciekawe osoby. Prowadząca spotkanie na temat budowania mapy marzeń Karolina Bąk tak opisuje cele zrealizowanego spotkania: Wchodzenie w sferę marzeń, pobudza naszą kreatywność. Myślenie wychodzące poza ramy, pobudza prawą półkulę. Szczególnie osoby analityczne, racjonalne, pracujące z liczbami, procesami, schematami, ryzykami – czyli gównie lewą półkulą, dla równowagi potrzebują czasami popracować też swoją prawą stroną mózgu. Pozwala to nam skutecznie się zrelaksować, złapać inną perspektywę, zobaczyć nowe możliwości i z większą świadomością ruszyć w kierunku realizacji naszych marzeń i celów. Obserwowałam na początku nieśmiałość pomieszaną z powątpiewaniem, którą dość szybko zastąpiła ciekawość na kolejne przygotowane przeze mnie kroki w drodze odkrywania i wizualizowania swoich marzeń. Były też momenty zatrzymania i refleksji, które przechodziły w zabawę i żywiołową otwartą wymianę spostrzeżeń.
Podobne refleksje ma prowadząca warsztat z dobrostanu Dominika Harasim: Takie warsztaty to okazja do zdobycia praktycznej wiedzy z zakresu wzmacniania dobrostanu i odporności psychicznej. Konkretne techniki i narzędzia, wspierające kompetencje w tym zakresie, przekładają się na wzrost jakości życia (zarówno w obszarze zawodowym, jak i prywatnym). To z kolei prowadzi m.in. do lepszego samopoczucia, otwartości na doświadczenie, autonomii, elastyczności działania, sprawczości, efektywnego radzenia sobie z normalnym stresem życiowym, budowania zdrowych relacji czy poczucia celu i sensu, niezwykle ważnego w obszarze zawodowym.
Projekt Rezydenci Rezydentom pokazuje, jak wiele korzyści płynie ze współpracy, a bliskość i kooperacja w ramach dużego centrum biznesowego, jakim jest Olivia Centre, pomaga nie tylko w nawiązaniu relacji biznesowych, ale daje także okazje do spotkań, udziału w warsztatach i rozwoju osobistego. Społeczność Olivii wielokrotnie pokazała, że potrafi angażować się w projekty społeczne jak zbiórka krwi, komputerów dla dzieci wykluczonych cyfrowo w czasie nauki zdalnej czy pomocy potrzebującym seniorom w czasie pandemii. Realizowany obecnie projekt pokazuje, że społeczność to nie tylko zaangażowanie na rzecz innych, ale także szanse i korzyści, z których pracownicy rezydentów chętnie korzystają.