w

Grupa Redan osiągnęła w 2011 roku 3,9 mln całkowitego zysku

„Wyniki 2011 roku oceniamy jako korzystne. Osiągnięty poziom sprzedaży oraz uzyskanej marży, rozwój sieci sprzedaży były zgodne z naszymi oczekiwaniami i szacunkami. Niestety w drugiej połowie 2011 roku bardzo dynamiczny wzrost kursu amerykańskiego dolara wobec polskiej waluty przełożył się na ujemne różnice kursowe, co w konsekwencji wpłynęło na obniżenie wyniku o 3 mln zł”. – powiedział Bogusz Kruszyński, Prezes Zarządu Redan S.A.

Sektor modowy

Realizacja dodatniego wyniku na sprzedaży części modowej (2,1 mln zł), w porównaniu do 2,4 mln straty zanotowanej w 2010 r. jest sukcesem, który potwierdza realizację planu mającego na celu odzyskanie rentowności w segmencie fashion. Decydujące znaczenie dla uzyskanej poprawy ma wzrost wartości marży handlowej o 22% do kwoty 98,5 mln zł – bardziej dynamiczny w porównaniu do wzrostu kosztów (+16%). W minionym roku Grupa Redan intensywnie pracowała nad wzrostem sprzedaży w segmencie modowym, który udało się z powodzeniem osiągnąć. Wzrost w polskich sklepach tradycyjnych wyniósł 10%, z kolei na rynkach zagranicznych (czyli na Ukrainie i w Rosji) – 98%, a sprzedaż internetowa wzrosła aż o 250% . Zwiększenie sprzedaży na rynku zagranicznym oraz w e-commerce jest tym bardziej istotnie, że planujemy ich dynamiczny rozwój oraz wzrost udziału w strukturze sprzedaży.” – powiedział Bogusz Kruszyński.

Specjaliści Redanu opracowali także nową misję i strategię dla sektora modowego Best Fashion World to Express Yourself, mającą na celu realizację dalszych wzrostów sprzedaży.„W sektorze fashion stawiamy nacisk na zmiany w ofercie produktowej, intensywną ekspansję na rynki wschodnie, rozwój platformy e-commerce oraz integrację między poszczególnymi kanałami sprzedaży.” – powiedział Michał Kałużyński, Wiceprezes Redan S.A.

Sektor dyskontowy

Po czterech kwartałach 2011 r. Grupa Redan odnotowała na rynku dyskontowym 16% wzrost sprzedaży i 17% wzrost marży handlowej, wynoszące odpowiednio 196,9 mln zł i 77,2 mln zł. W minionym roku realizowano intensywny rozwój sieci Textilmarket (powstały 53 nowe sklepy), co w połączeniu ze wzrostem sprzedaży przełożyło się na zwiększenie kosztów centrali.

Na rynku dyskontowym wzrosła konkurencja, co w efekcie miało wpływ na niższe poziomy sprzedaży nowo otwartych sklepów oraz utrzymanie wyniku sprzedaży na sklepach porównywalnych. W związku z rosnącym poziomem konkurencji Grupa prowadzi działania mające na celu wzrost sprzedaży w sklepach oraz kontrolę kosztów, a tym samym przywrócenie tendencji rosnącej rentowności sieci Textilmarket. „W celu zwiększenia liczby klientów, a tym samym sprzedaży, modyfikujemy ofertę towarów oraz sposób ich prezentacji w sklepach, a także wprowadzamy bardziej intensywne lokalne działania reklamowe. Program redukujący koszty realizowany jest m.in. przez uruchomienie nowego magazynu centralnego w Mysłowicach, który funkcjonuje od lutego br.” – powiedział Bogusz Kruszyński. Na koniec grudnia minionego roku powierzchnia sklepów w sektorze dyskontowym wzrosła o 26% (251 sklepów). W bieżącym roku Redan planuje utrzymanie dotychczasowej dynamiki rozwoju sieci Textilmarket i otwarcie 65 nowych sklepów.

Avatar photo

Napisane przez Kosmalska Marta

Zasadnicze zmiany do Kodeksu Postępowania Cywilnego

Wdrożenie systemu ERP w Stomil Poznań SA