w ,

Frost & Sullivan: Rynek hybrydowych i elektrycznych pojazdów ciężarowych w regionie EMEA

Warszawa, 30 sierpnia 2012 – Najnowsza analiza Frost & Sullivan, globalnej firmy doradczej zakłada, że w 2020 roku blisko 7 procent wszystkich pojazdów użytkowych produkowanych na świecie będzie wyposażonych w napędy hybrydowe/elektryczne.

Według „Analizy strategicznej rynku hybrydowych i elektrycznych pojazdów użytkowych klasy średniej i ciężkiej w regionie EMEA (Europa, Bliski Wschód, Afryka)” Frost & Sullivan „zmienność cen energii, niezależność energetyczna oraz rosnące zapotrzebowanie na ekologiczne rozwiązania oraz działania producentów i dostawców w zakresie rozwoju hybrydowych/elektrycznych pojazdów użytkowych stanowią podstawę zrównoważonego wzrostu rynku. Technologia hybrydowa, w porównaniu z pozostałymi technologiami napędu alternatywnego, wymaga najmniejszych zmian w zakresie istniejącej infrastruktury.”

Do roku 2020 produkcja hybrydowych i elektrycznych pojazdów ciężarowych klasy średniej i ciężkiej oraz autobusów  w regionie EMEA wzrośnie do 45000. Pojazdy z równoległym napędem hybrydowym będa stanowić ponad połowę wszystkich produkowanych hybrydowych/elektrycznych pojazdów klasy średniej i ciężkiej.

Potrzebne zatem będzie opracowanie innowacyjnych produktów, technologii i łańcuchów dostaw, które doprowadzą do zmniejszenia kosztów początkowych oraz ponoszonych w trakcie cyklu produkcji, które obecnie postrzegane są jako zapora przez wielu potencjalnych klientów. Producenci i dostawcy niezależnie oraz na zasadzie współpracy wspierają wzrost rynku.

Zdaniem analityków Frost & Sullivan „największym wyzwaniem obecnie są wysokie koszty technologii oraz fakt, że użytkowanie napędów hybrydowych/elektrycznych jest ograniczone do poszczególnych segmentów, np. wykorzystywanie takiego typu pojazdów do spedycji długodystansowej nie będzie opłacalne. Nowatorska technologia akumulatorowa oraz konkurencyjne technologie wschodzące dotyczące napędu gazolem lub sprężonym gazem ziemnym (LPG/CNG) hamują szybszą penetrację rynku przez hybrydowe/elektryczne pojazdy użytkowe.”

Zróżnicowanie produktów jest bardzo ważne w odniesieniu do producentów, którzy koncentrują się na rynku hybrydowych/elektrycznych pojazdów użytkowych. Komponenty z zakresu energii siłowej staje się tutaj kluczowym aspektem rynku, gdyż niektórzy producenci dążą do pionowej integracji tych komponentów z systemem napędu hybrydowego/elektrycznego. Podkreśla to potrzebę współpracy/integracji producentów i dostawców, dzięki której dostawcy będą mogli przejąć działania dotyczące badań i rozwoju (ang. Research & Development, R&D).

W przyszłości marża dostawców modułów zmniejszy się. Podobna sytuacja będzie miała miejsce w przypadku dostawców komponentów, ponieważ producenci zaczną wywierać presję cenową, gdy nastąpi wzrost produkcji. Ograniczenia segmentowe oraz wynikające z tego ograniczenia dotyczące cyklu pracy, którymi obecnie charakteryzują się napędy hybrydowe, wskazują na potrzebę opracowania wspólnych strategii, których wynkiem będą produkty i pojazdy o najwyższej wydajności w docelowych segmentach  rynku samochodów użytkowych.

„Producenci muszą opracować cykle pracy skoncentrowane na platformach produktów” – podsumowują analitycy Frost & Sullivan. „Dostawcy zaś muszą skoncentrować się na pionowej integracji, aby zapewnić zrównoważony rozwój rynku.”

Jeśli byliby Państwo zainteresowani dalszą informacją na temat powyższej analizy, prosimy o kontakt z Joanną Lewandowską, Corporate Communications, pod adresem [email protected]. W zapytaniu prosimy o podanie imienia, nazwiska, stanowiska, nazwy firmy oraz danych kontaktowych.

O Frost & Sullivan

Frost & Sullivan, globalna firma doradcza, świadczy usługi Partnerstwa na Rzecz Rozwoju Przedsiębiorstw, współpracując z klientami w celu osiągnięcia ich najlepszej pozycji rynkowej pod względem rozwoju, innowacyjności oraz zarządzania.

Program firmy – Growth Partnership Service – dostarcza dokładnych badań rynkowych i modeli najlepszych praktyk, aby wspomóc generowanie, ewaluację i wdrożenie skutecznych strategii rozwoju. Frost & Sullivan ma 50-letnie doświadczenie we współpracy z firmami z listy Global 1000, przedsiębiorstwami rozwijającymi się oraz społecznościami inwestorskimi. Posiada 40 biur działających na 6 kontynentach. Więcej informacji na temat oferowanego przez Frost & Sullivan Partnerstwa na Rzecz Rozwoju Przedsiębiorstw pod adresem http://www.frost.com.

Kontakt:

Joanna Lewandowska

Corporate Communications – Europe

P: +48 22 481 62 20

E: [email protected]

http://www.frost.com

Avatar photo

Napisane przez Joanna Lewandowska

Zarządzanie temperaturą – to proste!

Telefony stacjonarne w ofercie M-life