Słowo ekosystem coraz częściej pojawia się jako określenie strategii firmy, która łączy w sobie czynniki społeczne, ekonomiczne oraz technologiczne. Dzięki temu kompleksowo wpływa na rzeczywistość i kształtowanie potrzeb klienta, a jednocześnie ułatwia prowadzenie biznesu w szybko zmieniającym się świecie. Maxi Zoo jest jedną z tych firm, które działają w warunkach ekosystemu, stale go rozbudowując i uaktualniając, aby utrzymać swoją przewagę konkurencyjną.
W świecie VUCA firmy muszą szybko adaptować się do zmieniającego się otoczenia, by przetrwać i się rozwijać – podobnie jak wygląda to w naturalnym ekosystemie. Ważne jest holistyczne podejście do potrzeb klienta – dzięki temu można budować jego lojalność i uwagę. Aby to osiągnąć, firmy muszą się rozwijać i proponować coraz nowsze rozwiązania, które będą wpływały pozytywnie na doznania klientów.
Nowe rozwiązania w Maxi Zoo
Maxi Zoo, firma obecna na ryku polskim od 10. lat, stawia na coraz szybszą ekspansję oraz poszerza wachlarz usług, tak by każdy klient – opiekun zwierzęcia – miał do dyspozycji jak najlepszą, dostosowaną do siebie, ofertę. Coraz większa liczba sklepów – obecnie jest to 75 placówek – pozwala na dotarcie do osób, które preferują tradycyjną formę zakupów, lub po prostu wolą udać się do sklepu stacjonarnego ze swoim pupilem, by łatwiej dobrać różnego rodzaju akcesoria. Uruchomiony w 2019 roku sklep internetowy, nawiązanie współpracy z PAYBACK – największym multipartnerskim Programem Bonusowym w Polsce w 2020 roku – to kolejne działania, których celem jest dotarcie do jak największej liczby klientów.
Dzięki ekosystemowi zmieniamy nasze procesy na coraz bardziej digitalowe (systemy zamówień, systemy komunikacji). W Maxi Zoo jest to platforma, środowisko, gdzie w niedalekiej przyszłości połączymy wiele istniejących już serwisów oraz te, których jeszcze nie znamy, ale poznamy dzięki bliższej współpracy z naszymi klientami. To jest największa zmiana i korzyść płynąca z ekosystemu – jesteśmy coraz bliżej klientów, mamy dla nich coraz więcej odpowiedzi i podpowiedzi, a to jest nasze główne zadanie – być blisko klientów i ich zwierząt – podkreślił Wojciech Kamiński, dyrektor zarządzający Maxi Zoo Polska.
Obecnie Maxi Zoo wprowadza kolejne rozwiązania, które wpłyną pozytywnie na sprzedaż. Przede wszystkim we wszystkich sklepach stacjonarnych został wprowadzony nowy program do składania zamówień i opracowywania estymacji. Kolejne nowe rozwiązanie – poszerzające kompetencje pracowników, to Mój Indywidualny Asystent (MIA) – program do komunikacji wewnętrznej, dzięki któremu można zapoznać się między innymi z interesującymi informacjami na temat produktów i sprzedaży.
Aplikacja Maxi Zoo
Nowym rozwiązaniem, wprowadzonym obecnie przez Maxi Zoo, jest aplikacja. Przynosi ona wiele korzyści klientom – dzięki niej mają pełny wgląd we wszystkie aktualne promocje zarówno w sklepach stacjonarnych, jak i sklepie online.
Zdecydowaliśmy się na wprowadzenie aplikacji, ponieważ zależy nam na jak najlepszym poznaniu potrzeb naszych klientów. Umożliwi ona pozyskiwanie informacji o oczekiwaniach i nawykach naszych klientów i ich pupili, co w konsekwencji pozwoli na przygotowania spersonalizowanych ofert, a to z kolei z pewnością ułatwi i przyspieszy proces zakupowy. Aplikacja jest zaprojektowana w taki sposób, by mogła rozwijać się, a to pozwoli nam jeszcze bardziej profesjonalnie zadbać o potrzeby klientów i ich podopiecznych. Dla klientów, którzy zdecydują się na zainstalowanie aplikacji, przygotowaliśmy stały rabat Friends w wysokości 5% na zakupy, który łączy się z promocjami z gazetki. Jest całkowicie za darmo, gdy aktywuje się go raz, będzie działał do 30.06.2023 roku. Dodatkowo będziemy oferować kupony rabatowe minimum 10% na wiele produktów, dostępne tylko w aplikacji – podsumował Bartłomiej Łętocha, dyrektor sprzedaży w Maxi Zoo Polska.
Aplikacja umożliwia zrobienie zakupów w sklepie online, pozwala na wyszukanie najbliższych sklepów stacjonarnych i dodanie ulubionego sklepu, zawiera także wiele cennych porad na temat zwierząt – zgodnie z hasłem przewodnim nowej kampanii „Nie pytaj innych, zapytaj Maxi Zoo”. W aplikacji można również założyć profil swojego pupila lub pupili – wskazać jego przyzwyczajenia, wymagania dotyczące diety, co lubi robić – to również ułatwi dopasowanie oferty.
Nowy magazyn
Kolejnym elementem ekosystemu Maxi Zoo jest nowy magazyn w Głogowie. Jego otwarcie wpłynie pozytywnie na szybkość i jakość dostaw do klientów oraz, w przyszłości, pozwoli na rozwinięcie nowych, omnichannelowych ułatwień, takich jak dostawy do sklepów, zamówienia towarów, których aktualnie nie ma w sklepach, a są w magazynie, itp. Nowy magazyn to również elastyczność w zarządzaniu asortymentem i szybkość we wprowadzaniu nowości.
Przewaga konkurencyjna
Maxi Zoo to ponad trzydziestoletnie doświadczenie w szeroko pojętej branży zoologicznej, na polu zarówno produktów, jak i usług dla klientów. Dzięki dziesięcioletniej obecności w Polsce firma doskonale orientuje się w trendach i potrzebach zwierząt, których opiekunów zaopatruje.
– Ważnym aspektem naszej pracy w Maxi Zoo jest budowanie profesjonalnego podejścia do klientów na bazie wiedzy produktowej, wiedzy związanej z nowymi trendami, a także budowanie najlepszego doświadczenia klienckiego w naszym ekosystemie. To właśnie ten czynnik oraz nasi pracownicy, będący blisko naszych klientów, posiadający dużą wiedzę nie tylko na temat samych produktów, ale i zwierząt, to jedna z największych przewag naszej firmy na rynku w Polsce, ale i nie tylko. Obserwuję w naszym zespole ogromną otwartość na zdobywanie wiedzy – i to nie tylko od ekspertów, ale też od naszych klientów, którzy często mają ogromne doświadczenie i chętnie się nim dzielą – powiedział Bartłomiej Łętocha.
Wsparcie doradców klientów w procesie zakupowym to najistotniejszy aspekt w pracy w Maxi Zoo. Pracownicy są blisko klienta, są przyjaźnie nastawieni do odwiedzających sklepy zwierząt, chętnie dzielą się wiedzą. Ogromna gama produktów jest również bardzo istotna.
– Maxi Zoo buduje swoją przewagę konkurencyjną również na bardzo szerokim asortymencie – obecnie mamy w ofercie ponad 8000 produktów dla zwierząt, a biorąc pod uwagę nasz sklep online – jeszcze więcej. Są to produkty międzynarodowych marek i naszych ekskluzywnych brandów, które można kupić tylko w naszych sklepach np. Real Nature, Select Gold, Premiere i wiele innych, tak aby klienci mogli znaleźć najbardziej odpowiadający ich pupilom artykuł. W Maxi Zoo można znaleźć produkty z kategorii żywieniowych, jak i akcesoriów, dopasowane do różnych potrzeb i różnej zawartości portfela. Ostatnią nowością są na przykład wózki transportowe dla psów i kotów – ich pojawienie się w ofercie zawdzięczamy właśnie bliskiemu kontaktowi z klientami, którzy sygnalizowali nam taką potrzebę – dodał Bartłomiej Łętocha.
Maxi Zoo rozwija swoją działalność omnichannelową, poszerza ofertę i stale zwiększa przewagę konkurencyjną na polskim rynku. Ten rok, tak ważny dla firmy ze względu na 10-lecie obecności w Polsce, to wprowadzenie wielu nowości, które są wsparciem w procesach sprzedażowych, zarówno klientów, jak i pracowników firmy.
*******
Maxi Zoo weszło na polski rynek w 2012 roku i od tego momentu jest najprężniej rozwijającą się siecią sklepów dla zwierząt w naszym kraju. W 2021 roku Maxi Zoo Polska po raz 7 zdobyło tytuł: „NAJLEPSZY SKLEP STACJONARNY” w konkursie TOP FOR DOG 2021 stając się ponownie numerem 1 wśród sklepów dla zwierząt oraz po raz pierwszy otrzymało nagrodę za najlepszą inicjatywę społeczną „Przyjaźń Łączy – Wspólnie dla Zwierząt” za akcję z bransoletką. Aktualnie spółka posiada 71 sklepów w większych i mniejszych miastach w Polsce. W 2019 roku sieć rozpoczęła sprzedaż online i otworzyła sklep – www.maxizoo.pl. W czerwcu 2020 roku Maxi Zoo dołączyło do największego multipartnerskiego Programu Bonusowego w Polsce – PAYBACK. Maxi Zoo jest częścią Grupy Fressnapf, która działa w 11 krajach europejskich, głównie pod szyldem Maxi Zoo. W każdym ze sklepów można znaleźć w ofercie ponad 8000 produktów znanych firm w przystępnych cenach oraz produkty marek dostępnych wyłącznie w tej sieci (karmy i akcesoria): Premiere, Select Gold, Real Nature czy Dogs Creek.
Filozofia marki i cały koncept biznesowy sieci został oparty na wartościach, u podstaw których leży przekonanie, że „Zwierzęta wzbogacają nasze życie dzień po dniu i to jest to, co nas łączy”. Konsekwentnie realizując tę ideę, sieć prowadzi aktywne działania na rzecz zwierząt. Od początku działalności w Polsce, Maxi Zoo angażuje się w szereg charytatywnych akcji społecznych oraz pomaga bezdomnym zwierzętom. Współpraca ze schroniskami, wolontariat, wsparcie odpowiedzialnej adopcji, współpraca z GOPR, OTOP to m.in. główne działania CSR firmy w Polsce.