Zakładaliśmy, że wdrożenie nowego systemu pozwoli nam zoptymalizować zarządzanie procesami personalnymi, że uda nam się zaoszczędzić czas pracy i przeznaczyć go na nowe działania, na które do tej pory wciąż brakowało wolnej chwili. Poza tym, firma urosła na tyle, że jej dojrzałość nie pozwalała nam już dłużej pracować na starym systemie, dopasowanym do zupełnie innych realiów biznesowych – mówi Magdalena Najbert, HR Senior Specialist w Bridgestone Poznań.
Zmiany na lepsze dało się odczuć niemal natychmiast po zakończeniu implementacji. Marcin Młynarkiewicz, odpowiedzialny za projekt po stronie UNIT4 TETA, zauważa, że najwięcej pozytywnych głosów można usłyszeć o możliwości współpracy z pakietem Office , dzięki czemu możliwe jest sprawne przygotowanie zestawień i analiz zarówno na potrzeby Działu Kadr i Płac, jak i przełożonych.
Prostsze jest także filtrowanie danych . Wcześniej wymagało to wielu zabiegów i wysiłku: Często musiałam przypominać sobie zasady logiki matematycznej, by właściwie określić parametry, według których system wyszuka mi to, czego potrzebuję – wspomina Magdalena Najbert – W tej chwili ten sam cel osiągam w sposób bardzo prosty i intuicyjny. Informacje, które widzę na ekranie TETA Constellation mogę łatwo przerzucić np. do Excela i w miarę własnych potrzeb opracować.
Efektywniejsza jest również obsługa pracowników tymczasowych . Poprzedni system nie był na tyle elastyczny by oddzielić takie osoby w raportach od pracowników zatrudnionych na stałe i trzeba było wspomagać się innymi narzędziami. Kwestia ta jest dla Bridgestone bardzo ważna ze względu na określone potrzeby raportowania do centrali w Brukseli.