Zaczynamy od WenDo
Już w październiku, podczas dwóch wybranych weekendów (15-16 oraz 22-23 października 2011) odbędą się warsztaty samoobrony dla kobiet . Poprowadzi je trenerka samoobrony
i asertywności dla kobiet Ewa Rutkowska. W trakcie zajęć panie nauczą się m.in. pracować nad głosem, oddechem, a także postawą ciała. Tradycyjnie sesjom będą towarzyszyły wykłady i dyskusje. Uczestnictwo w warsztatach będzie bezpłatne. Bieżące informacje na temat warsztatów można znaleźć na stronie internetowej białostockiej Krytyki Politycznej: http://www.kpbialystok.org/.
Wielokulturowość Podlasia
W listopadzie w ostatnią fazę wkroczy projekt „Podlaskie zwierciadła” kolektywu Podlasie Makes Me Happy. W jego ramach społecznicy z Podlasia przygotowują kilka, zapowiadających się niezwykle interesująco, inicjatyw. Pierwszą z nich jest montowany właśnie film „Tandemem przez pogranicze”. Pokaże on różnorodność regionu, ale także przypomni, jak wiele łączy Polaków i Białorusinów, oraz ile możemy zyskać na współpracy i wzajemnym poszanowaniu. Kolejną inicjatywą stowarzyszenia będzie natomiast przygotowanie i wydanie skryptu edukacyjnego „Wielokulturowość Podlasia wczoraj i dziś”. Skrypt będzie dołączony do filmu. Godną uwagi inicjatywą jest również wystawa fotografii „Wielokulturowość Podlasia”. Premiera wszystkich inicjatyw już w listopadzie. Poczynania kolektywu Podlasie Makes Me Happy można śledzić na bieżąco na ich stronie w serwisie Facebook: https://www.facebook.com/PodlasieMakesMeHappy.
„Zapraszam już dziś wszystkich mieszkańców regionu do uczestnictwa i zaangażowania się w jesienne inicjatywy akcji „Żubr budzi Podlasie”. Przekrój i różnorodność podejmowanych działań sprawiają, że każdy może znaleźć interesującą dla siebie przestrzeń. Panie mogą spotkać się z trenerką asertywności i samoobrony, natomiast wszystkich zainteresowanych kulturą na pewno zaciekawi projekt stowarzyszenia Podlasie Makes Me Happy”– komentuje Tomasz Kanton, kierownik ds. marek w Kompanii Piwowarskiej S.A.
O programie „Żubr budzi Podlasie”
Projekty „WenDo – bezpieczne kobiety” i „Podlaskie zwierciadła” to ostatnie tegoroczne inicjatywy zorganizowane w ramach projektu „Żubr budzi Podlasie”. W trzeciej edycji akcji kwotą 100.000 złotych wsparto aż 5 inicjatyw. Natomiast łącznie, w ciągu 3 lat trwania programu, Żubr docenił i nagrodził 15 projektów z 4 kategorii: „Akcje społeczne”, „Akademicki Białystok”, „Sport” i „Kultura”.
Więcej na: www.budzipodlasie.pl
Honorowy Patronat nad programem „Żubr budzi Podlasie” objęli: Marszałek Województwa Podlaskiego oraz Prezydent Miasta Białegostoku, jak też media regionalne (Gazeta Współczesna, Polskie Radio Białystok, TVP Białystok oraz portal: bstok.pl i suwalki24.pl). Wsparcia merytorycznego udzieliły także lokalne autorytety. Znany i ceniony aktor – Andrzej Zaborski, i dr Jan Pietruski, z równym zaangażowaniem wspierający lokalną społeczność.
***
Żubr. Okaz natury.
Żubr to druga marka piwna w Polsce pod względem wielkości sprzedaży. Od momentu włączenia do portfela Kompanii Piwowarskiej Żubr z lokalnej marki stał się wiceliderem rynku piwa w Polsce.
Żubr to piwo produkowane z naturalnych składników na skraju Puszczy Białowieskiej. Żubr jest pełen spokoju i harmonii, nieodłącznie kojarzy się z naturą i spokojem lasu. Od 2004 roku marka Żubr wspiera stado białowieskich żubrów i jest sponsorem Białowieskiego Parku Narodowego. Żubr dba także stale o środowisko naturalne i prowadzi wiele inicjatyw proekologicznych, angażując w nie społeczności lokalne.
Żubr to jasne piwo dolnej fermentacji o zawartości ekstraktu 12% oraz alkoholu na poziomie 6%.
Kompania Piwowarska – Lider branży piwowarskiej w Polsce
Kompania Piwowarska jest największym przedsiębiorstwem piwowarskim w Polsce. Kilkusetletnie doświadczenia w warzeniu piwa, nowoczesne technologie i rygorystyczne przestrzeganie zasad produkcji na światowym poziomie gwarantują najwyższą jakość naszych produktów. Do portfela marek KP należą najpopularniejsze polskie piwa – m.in. Tyskie, Żubr, Lech, Dębowe Mocne, Redd's, a także międzynarodowe marki premium: Pilsner Urquell, Grolsch oraz Peroni Nastro Azzurro. Kompania Piwowarska (utworzona w 1999 roku) posiada trzy browary (w Tychach, Poznaniu i Białymstoku) oraz czternaście oddziałów handlowych na terenie całego kraju. Kompania Piwowarska prowadzi także działalność społeczną nastawioną na walkę z wykluczeniem społecznym na tle ubóstwa oraz programy edukacyjne popularyzujące odpowiedzialność i umiar w konsumowaniu alkoholu. Wielkość sprzedaży osiągniętej przez KP w roku finansowym zakończonym 31 marca 2010 r. wyniosła 14,6 mln hektolitrów piwa.
SABMiller – jeden z największych na świecie producentów piwa
Kompania Piwowarska jest częścią jednego z największych na świecie producentów piwa – SABMiller plc. Grupa produkuje lub dystrybuuje piwo na sześciu kontynentach, a jej ogólnoświatowy portfel obejmuje międzynarodowe piwa premium, takie jak Grolsch, Miller Genuine Draft, Peroni Nastro Azzurro czy Pilsner Urquell oraz czołowe marki lokalne, takie jak Aquila, Castle, Miller Lite, Snow czy Tyskie. SABMiller jest jedną z największych na świecie (poza USA) firm rozlewających produkty Coca-Coli. W roku finansowym zakończonym 31 marca 2009 SABMiller osiągnął przychody w wysokości 25,3 mld USD oraz wypracował zysk brutto w wysokości 3,4 mld USD. SABMiller plc jest notowany na giełdach papierów wartościowych w Londynie i Johannesburgu.
Dodatkowych informacji udzielają:
Marlena ŻUKOWSKA Junior PR Consultant Raczkiewicz-Chenczke Consultants Tel. + 48 22 43 51 160 Fax +48 22 43 51 170 | Tomasz KANTON Brand PR manager Kompania Piwowarska Tel. +48 61 87 87 776 Fax +48 61 87 87 850 Tel. kom. +48 695 592 651 |