Jak wynika z danych Okazje.info, najpopularniejsze wcale nie są opony najtańsze a modele z segmentów medium i premium. Stajemy się społeczeństwem bardzo wrażliwym na marki, co ma swoje przełożenie także na kupowanie opon. – 27% Internautów poszukiwało opon z wykorzystaniem filtru producenta, przy czym najczęściej wybierano marki: Dębica, Mitas (opony motocyklowe), Continental i Michelin – mówi Magdalena Zasuń z Okazje.info. Jednocześnie coraz mniejsza grupa kierowców jest zainteresowana wyłącznie najtańszymi modelami, ważniejsze od ceny są odpowiednie parametry dopasowane do modelu auta.
– Internauci kupują bardziej świadomie i zaczynają w większym stopniu wykorzystywać takie filtry jak średnica (29,7%), szerokość (20% osób) czy profil opony (14%) – dodaje Magdalena Zasuń. Zaledwie 10 % spośród osób przeglądających kategorię opony korzysta przy dokonywaniu wyboru z filtru ceny. Ceny minimalne najpopularniejszych aktualnie modeli mieszczą się w przedziale od 117 do 632 zł (opony terenowe).
Na większe zainteresowanie wcześniejszym zakupem opon zimowych mogły mieć wpływ informacje o prawdopodobnych brakach na rynku spodziewanych pod koniec roku. Według doniesień Gazety Prawnej zimowych opon może zabraknąć dla wszystkich chętnych kierowców. Jak podaje dziennik, sroga zeszłoroczna zima i duży popyt na początku roku doprowadziły do wyczerpania zapasów producentów.