Pomysł Zielonego Regału narodził się w poznańskim browarze, a ponieważ został ciepło przyjęty, rozszerzono go na inne lokalizacje KP. Specjalne regały oznaczone logiem akcji ustawiono już w Poznaniu i Warszawie; w najbliższym czasie pojawią się także w Białymstoku i Tychach. Aby wziąć udział w akcji, wystarczy przynieść książki, które już przeczytaliśmy, a w zamian odebrać pozycje udostępnione przez kolegów z pracy. Po przeczytaniu książki wracają na Zielony Regał i służą kolejnym czytelnikom.
Czytać każdy może
Pomysł spotkał się z dużym zainteresowaniem pracowników. Już pierwszego dnia akcji udostępniono kilkadziesiąt egzemplarzy o różnorodnej tematyce, w tym książki dla dzieci i pozycje obcojęzyczne. Codziennie dochodzą nowe tomy – o tematyce historycznej, SF czy też romanse. Każdy może znaleźć coś dla siebie. Największą popularnością wśród czytelników cieszy się obecnie beletrystyka. Pracownicy KP doceniają nie tylko różnorodność księgozbioru, ale także fakt, że książki można zwrócić w dowolnym momencie, nie obawiając się kary jak w bibliotekach.
Zielony Regał wprawia w ruch książki, które z wolna pokrywają się kurzem w naszych domach, już nas znudziły czy też nie cieszą jak dawniej. Ideą jest ich ożywienie i udostępnienie innym osobom. Promujemy czytelnictwo i wymianę książek między pracownikami KP. Tym samym oszczędzamy czas na poszukiwania literatury w sklepach, a także pieniądze – zdarza się bowiem, że zakupiona lektura nie zawsze jest trafiona i nie mamy ochoty do niej wracać. Zielony Regał służy wszystkim molom książkowym w Kompanii Piwowarskiej – powiedziała Małgorzata Walędzińska-Półtorak, kierownik ds. zrównoważonego rozwoju w Kompanii Piwowarskiej.
Pracownicy KP „uwalniają” książki i ubrania
Realizując projekt Zielony Regał, pracownicy Kompanii Piwowarskiej przyłączają się do międzynarodowej idei bookcrossingu, czyli „uwalniania” książek. Bookcrossing polega na nieodpłatnym przekazywaniu książek poprzez pozostawienie ich w specjalnie oznaczonych miejscach. Książki trafiają następnie do osób, które po przeczytaniu przekażą je dalej. Koncepcja „uwalniania” książek narodziła się w Stanach Zjednoczonych w 2001 roku i szybko znalazła swoich zwolenników w innych krajach. Szacuje się, że obecnie na świecie krąży prawie 9 200 000 „uwolnionych” książek, a w bookcrossingu uczestniczy już ponad milion czytelników z różnych krajów. W czerwcu w Polsce już od 8 lat obchodzone jest Święto Uwalniania Książek, którego celem jest promowanie czytelnictwa.
Akcja Zielony Regał to także kolejna proekologiczna inicjatywa realizowana w Kompanii Piwowarskiej. Od 2007 roku w firmie organizowane są cykliczne imprezy pod hasłem „Zielona Szafa”, podczas których panie wymieniają się ubraniami i dodatkami. Ponadto przez cały rok pracownicy KP w wyznaczonych punktach na terenie browarów mogą zostawić zużyty sprzęt elektroniczny i makulaturę przeznaczone do recyklingu, zaś w ramach akcji „Ciuch w Ruch” oddają niepotrzebną odzież i obuwie, pomagając tym samym podopiecznym Fundacji Anny Dymnej „Mimo Wszystko”.
Do redaktora:
Kompania Piwowarska – Lider branży piwowarskiej w Polsce
Kompania Piwowarska jest największym przedsiębiorstwem piwowarskim w Polsce. Kilkusetletnie doświadczenia w warzeniu piwa, nowoczesne technologie i rygorystyczne przestrzeganie zasad produkcji na światowym poziomie gwarantują najwyższą jakość naszych produktów. Do portfela marek KP należą najpopularniejsze polskie piwa – m.in. Tyskie, Żubr, Lech, Dębowe Mocne, Redd's, a także międzynarodowe marki premium: Pilsner Urquell, Grolsch oraz Peroni Nastro Azzurro. Kompania Piwowarska (utworzona w 1999 roku) posiada trzy browary (w Tychach, Poznaniu i Białymstoku) oraz oddziały handlowe na terenie całego kraju. Kompania Piwowarska prowadzi także działalność społeczną oraz programy edukacyjne popularyzujące odpowiedzialność i umiar w konsumowaniu alkoholu. Wielkość sprzedaży osiągniętej przez KP w roku finansowym zakończonym 31 marca 2011 r. wyniosła 14,1 mln hektolitrów piwa.
SABMiller – jeden z największych na świecie producentów piwa
Kompania Piwowarska jest częścią jednego z największych na świecie producentów piwa – SABMiller plc. Grupa produkuje lub dystrybuuje piwo na sześciu kontynentach, a jej ogólnoświatowy portfel obejmuje międzynarodowe piwa premium, takie jak Grolsch, Miller Genuine Draft, Peroni Nastro Azzurro czy Pilsner Urquell oraz czołowe marki lokalne, takie jak Aquila, Castle, Miller Lite, Snow czy Tyskie. SABMiller jest jedną z największych na świecie (poza USA) firm rozlewających produkty Coca-Coli. W roku finansowym zakończonym 31 marca 2011 SABMiller osiągnął przychody w wysokości 28,3 mld USD oraz wypracował zysk brutto (EBITA) w wysokości 5 mld USD. SABMiller plc jest notowany na giełdach papierów wartościowych w Londynie i Johannesburgu.
Dodatkowych informacji udzielają:
Wojciech Mrugalski
kierownik ds. komunikacji
ul. Szwajcarska 11, 61-285 Poznań
tel. + 48 61 667 7667
tel. kom. + 48 601 91 11 44
fax + 48 61 667 7850
Małgorzata Walędzińska-Półtorak
SD Manager
ul. Mikołowska 5, 43-100 Tychy
tel. +48 32 32 78 415
tel. kom. +48 601 590 618
fax +48 32 32 78 418
www.kp.pl