w

Zastosowanie systemów ERP w decyzjach zakupowych i kontroli zapasów w branży elektro

Jaka jest wartość surowców w magazynie, które nie rotowały od 180 dni? Wartość surowców niechcianych, znajdujących się w magazynach zwykle można ograniczyć do 80%.

Jak często klient potrzebuje towaru, którego akurat nie ma w magazynie? Można istotnie zwiększyć sprzedaż, jeżeli zawsze będzie w magazynie towar, którego potrzebuje klient.

Wiedząc kiedy, jakie surowce i od kogo należy zamówić, można ograniczyć do minimum liczbę towarów zalegających na magazynie, a tym samym uwolnione środki można przeznaczyć na zakup niezbędnych surowców i popularnych produktów. Bez odpowiednich narzędzi ustalenie tych informacji jest trudne i czasochłonne. Takim narzędziem wspierania decyzji zakupowych jest oprogramowanie klasy ERP Comarch CDN XL.

Wiele przedsiębiorstw z branży elektronicznej i elektrotechnicznej chciałoby zoptymalizować proces zatowarowania magazynów. Żeby tego dokonać trzeba pogodzić trzy, ważne aspekty:

  • Po pierwsze, zapewnić dostęp do niezbędnych towarów/podzespołów dla utrzymania ciągłości produkcji i dostaw do klientów.
  • Po drugie, uwolnić jak najwięcej gotówki, czyli utrzymywać możliwie minimalny stan magazynowy.
  • Po trzecie, panować nad zasobami, które mogą być rozsiane w magazynach lokalnych oddziałów i filii.

Rozwiązaniem jest Bilans Stanu Towarów dostępny w systemie ERP Comarch CDN XL, za którego pomocą będzie możliwe zbilansowanie następujących informacji:

  • co znajduje się w magazynach;
  • co zostało zamówione;
  • co zamówili Klienci;
  • co jest niezbędne na potrzeby produkcji i reklamacji;
  • jakie są normatywy – potrzeby poszczególnych magazynów – w zakresie utrzymania ciągłości obsługi klienta;
  • uwzględnienie planów sprzedaży i kontraktów długoterminowych.

System IT zaproponuje, jakie ilości asortymentu, kiedy i od kogo należy zamówić, by struktura asortymentu na magazynie była optymalna według wybranej strategii (najniższa cena, najkrótszy czas dostawy, najmniejsza liczba podzespołów lub dostawców itp.).

Funkcjonalność Bilansu Stanu Towaru prowadzi do:

  • minimalizacji wartości (ilości) podzespołów na magazynie;
  • poprawy dostępności kluczowych produktów/surowców;
  • uzyskania odpowiedniej dostępności uniwersalnych/powtarzalnych półproduktów podzespołów.

System Comarch CDN XL jest to system ERP skierowany m.in do przedsiębiorstw, zajmujących się produkcją lub hurtową sprzedażą produktów elektronicznych lub elektrotechnicznych, zarówno o strukturze scentralizowanej jak i rozproszonej.

Graphcom Sp. z o.o. specjalizuje się we wdrożeniach systemów informatycznych klasy ERP produkcji Comarch. Oferta oparta na najnowocześniejszych produktach oraz unikalnym sposobie analizy potrzeb klienta poprzez „Audyt korzyści”, prowadzi do skutecznej realizacji wdrożeń, pozwalających uzyskać klientom mierzalne rezultaty biznesowe.

Więcej o Graphcom Sp. z. o.o. dostępne na www.graphcom.pl

Avatar photo

Napisane przez Niblo

Ruszyła nowa odsłona portalu debiutyNC.pl

Przechowamy Twoje rzeczy na Euro