w ,

Zanieczyszczenie odpadów papierowych plastikiem wzrasta o 40 proc. w miesiącach zimowych

Z najnowszych danych wynika, że zanieczyszczenie odpadów papierowych plastikiem w okresie między listopadem a marcem wzrasta nawet o 40 proc. Misją Waterdrop jest eliminacja plastiku w formie jednorazowych butelek ze środowiska naturalnego. Austriacka marka od ubiegłego roku jest oficjalnym partnerem turnieju Australian Open, w ramach tej współpracy udało jej się zredukować 99 proc. plastiku jednorazowego użytku w strefach graczy. Przy okazji tegorocznego turnieju powstała oficjalna butelka turnieju – Stalowa Butelka Termiczna AO25. 

Nawet 5 tys. ton odpadów więcej na wysypiskach śmieci 

Nowe dane wskazują, że w okresie zimowym – od listopada do marca – na wysypiska odpadów i do spalarni może trafiać nawet dodatkowe 5 tys. ton odpadów. Plastikowe butelki wykorzystywane na masową skalę przyczyniają się do zanieczyszczania oceanów oraz obecności mikroplastiku w napojach, a ostatnie badania pokazują, że mogą mieć także negatywny wpływ na recykling innych tworzyw. Po zmieszaniu plastikowych butelek z opakowaniami tekturowymi w pojemnikach na odpady, w chłodnych, mokrych miesiącach zimowych, nasiąknięta tektura owija się wokół plastikowych butelek i tacek, powodując trudności z ich przetwarzaniem w zakładach recyklingu. Prognozuje się, że zanieczyszczenie papieru i tektury plastikiem między listopadem a marcem wzrasta nawet o 40 proc. w związku z czym w Wielkiej Brytanii na wysypiska śmieci lub do spalarni trafia dodatkowe 5 tys. ton odpadów plastikowych.

Redukcja 99 proc. plastiku jednorazowego użytku podczas Australian Open

Austriacka marka Waterdrop działa z misją eliminacji plastiku w formie jednorazowych butelek ze środowiska naturalnego, dlatego angażuje się w liczne projekty specjalne. Jednym z nich jest Australian Open, którego jest oficjalnym partnerem od 2024 roku. Podczas turnieju wspiera nawodnienie uczestników, dostarczając butelki z wodą dla wszystkich graczy i personelu, na terenie zawodów. W ubiegłym roku udało się zredukować 99 proc. plastiku jednorazowego użytku w strefach graczy, a do specjalnie zaprojektowanych butelek Waterdrop trafiło ponad 5,6 tys. litrów wody. Prawie 800 graczy mogło uzupełnić wodę bezpośrednio na korcie, korzystając z filtrowanej, wysokiej jakości wody z kranu w Melbourne. W sumie na turnieju zapewniono ponad 280 dystrybutorów wody, dając wszystkim odwiedzającym dostęp do bezpłatnej wody pitnej przez całą dobę. W tym roku Waterdrop planuje ponowić ten sukces, stawiając kolejny krok w stronę bardziej zrównoważonego środowiska.

Jako zawodowy tenisista wiem, jak ważne jest utrzymanie optymalnego nawodnienia organizmu. Intensywne mecze podczas Australian Open, gdzie temperatury bywają ekstremalnie wysokie, stanowią ogromne obciążenie dla organizmu. Waterdrop pozwala mi w prosty i smaczny sposób zapewnić odpowiednie spożycie wysokiej jakości płynów przez cały turniej. Wierzę, że odpowiednie nawodnienie jest kluczem do mojej najlepszej wydajności i ogólnego stanu zdrowia – komentuje Hubert Hurkacz, ambasador Waterdrop.

Butelka Waterdrop sygnowana logiem Australian Open

Przy okazji współpracy turnieju Australian Open i marki Waterdrop powstała Stalowa Butelka Termiczna AO25, sygnowana logiem jednego z najbardziej prestiżowych turniejów tenisowych na świecie. Występuje ona w trzech wariantach: Lifestyle, Performance oraz Player w różnych wariantach kolorystycznych i pojemnościach. Butelka utrzymuje temperaturę ciepłego napoju do 12 godzin, a zimnego nawet do 24 godzin. Waterdrop nieustannie rozwija markę w Polsce, także w mediach społecznościowych – niedawno w serwisie Instagram powstał polski profil @waterdrop.polska.

Zrównoważony rozwój

Waterdrop dąży do tego, żeby stać się ekologicznym liderem w branży napojów. Obecnie marka dostępna jest w ponad 20 tys. punktach sprzedaży na świecie. Jej ambasadorami oraz inwestorami są m.in. Hubert Hurkacz, Sebastian Korda, Elina Svitolina, Taylor Fritz, Andrey Rublev i Cameron Norrie. Waterdrop wierzy w świat bez plastiku i popularyzuje butelki wielokrotnego użytku oraz Microdrinki bez dodatku cukru i konserwantów.

Napisane przez Rocket Science

„Piątka Piotra Araka”, czyli 5 prognoz na 2025 rok głównego ekonomisty VeloBanku