w

Z Polski i całego świata: międzynarodowa firma informatyczna SOFTSWISS zebrała w Turcji ponad 1500 pracowników, aby omówić wartości i podzielić się doświadczeniem

Międzynarodowa firma informatyczna SOFTSWISS zorganizowała globalne spotkanie swoich pracowników, którzy mieszkają i pracują na całym świecie. Spotkanie odbyło się na tureckim wybrzeżu w pobliżu miejscowości Antalya. Około 1500 profesjonalistów z 40 krajów przyleciało nad morze na trzydniowy event Values Fest, który był poświęcony wartościom firmy. Dla pracowników zespołu IT jest to okazja do osobistego poznania się, komunikacji na tematy zawodowe, wymiany doświadczeń i spędzenia czasu w nieformalnej atmosferze z kolegami, którzy najczęściej widzą się tylko na ekranach monitorów podczas spotkań roboczych.

Globalny producent oprogramowania wielokrotnie podkreślał, że jego pracownicy zawsze mają wybór – pracować w pełni zdalnie, w wygodnych biurach lub w formacie hybrydowym, łącząc pracę online i offline. Pod względem geograficznym zasięg specjalistów SOFTSWISS jest imponujący – Malta, Gruzja, Bułgaria, Zjednoczone Emiraty Arabskie, Meksyk, Indonezja, Portugalia, a także Polska, gdzie otwarto dwa centra rozwoju – w Poznaniu i Warszawie. Dlatego też tego typu globalne spotkania z kolegami stały się tradycją. To już drugi wyjazd w tym roku, wiosną ponad 1000 pracowników SOFTSWISS spędziło cztery dni w słynnym mieście drapaczy chmur: w Dubaju.

Tegoroczne zebranie było oparte na wartościach marki 

Wiodącym tematem Values Fest było pięć wartości firmy. Są to: We see people, We careWe embrace changesWe push for customer successWe excel. Wszelkie działania zostały zorganizowane z myślą o wymienionych koncepcjach, w tym także konferencja korporacyjna, podczas której każdy, kto chciał podzielić się swoją wiedzą z kolegami, mógł wejść w buty mówcy na dużej scenie. Wystąpienia na tematy techniczne poruszały kwestie bezpieczeństwa i umiejętności zawodowych programistów. Natomiast ogólny blok konferencji poświęcony był dyskusji na temat umiejętności miękkich. Mówiono przykładowo o niewykorzystanym potencjale generatywnej sztucznej inteligencji: korzyściach biznesowych, kluczowych trendach i możliwościach monetyzacji, drodze do wspólnego sukcesu, badaniach UX w celu poprawy jakości produktu, tworzeniu treści na LinkedIn, zasadach zarządzania czasem, a także uwalnianiu swojego potencjału.

Oprócz programu szkoleniowego, każdy dzień festiwalu był wypełniony treściami integracyjnymi, które pomogły zespołowi pracowników lepiej zjednoczyć się ze sobą, jak też z kierownictwem. Na jednej z imprez, na której obowiązywał biały dress code, o atmosferę muzyczną zadbali sami pracownicy firmy, którzy lubią zajmować się didżejką. Nawet założyciel SOFTSWISS Ivan Montik stanął za pulpitem, a wieczór w bieli zakończyły światowe gwiazdy z zespołu Global Deejays. Trzydniowy festiwal zakończył się pięknym, przytulnym zebraniem na plaży przy ognisku i dźwiękach koncertu akustycznego.

– W naszej firmie na całym świecie zatrudnionych jest ponad 2000 pracowników, a jedna czwarta z nich pracuje w polskich biurach, gdyż jest to dla nas priorytetowy rynek. Specjaliści SOFTSWISS są przedstawicielami różnych kultur i narodowości, mieszkają w różnych stronach świata. Łączy nas nie tylko wspólna praca zawodowa, ale także wartości, o których tak dużo rozmawialiśmy podczas spotkania w Turcji. Każda z nich ma głębokie znaczenie. Są fundamentem i drogowskazem zarówno dla obecnego zespołu, jak i dla potencjalnych pracowników. Z tymi przesłaniami żyjemy każdego dnia pracy, świadcząc usługi dla naszych klientów na rynku IT” – mówi Valentina Bagniya, Dyrektor Marketingu w SOFTSWISS.

Wielu pracowników mogło wziąć udział w Values Fest praktycznie bez odrywania się od swoich obowiązków zawodowych. Z myślą o firmowym zespole wsparcia zorganizowano przestrzeń coworkingową, aby specjaliści mogli nadal szybko odpowiadać na wszystkie pytania pomimo napiętego programu festiwalu.

Załączniki

Napisane przez SmartContent

Kryzys w sektorze wiatrowym

Przywództwo, to wpływ – program rozwoju kompetencji liderskich.