– Od początku sierpnia laptopy utrzymują się na 6 miejscu wśród najpopularniejszych kategorii produktów na Okazje.info. – mówi Milena Bakalarz, specjalista ds. PR. – 24 % internautów wybiera laptopy, korzystając z filtru producenta. Zdecydowanie najczęściej wybierany jest Asus, na którego stawia 2 razy więcej osób niż na następną w kolejności markę – Samsung. Na trzecim miejscu znalazły się laptopy Toshiba, a tuż za podium – Apple i HP.
Co dziesiąty internauta poszukujący w sierpniu laptopa zwracał też uwagę na przekątną ekranu. Zainteresowaniem cieszą się większe matryce – 15 ( 39,9 % wskazań) i 17 cali (31 %). To wielkości typowe dla komputerów do użytku domowego. Duży ekran świetnie sprawdzi się przy korzystaniu z gier i multimediów. Równie ważna co wielkość matrycy okazała się przystępna cena.
Z danych porównywarki wynika, że najczęściej użytkownicy szukają modeli w cenie od 1000 do 3000 zł. – Każdy chce zapewnić dziecku jak najlepszy start, z drugiej strony – początek roku szkolnego to trudny czas dla portfeli rodziców. Dlatego poszukujemy laptopów ze średniej półki ze wskazaniem na sprzęt nieco droższy, ale za to – lepszej jakości. 8,5 % użytkowników zawężało swoje poszukiwania do laptopów w cenie 2000-3000 zł, a 11,9 % – 1000-2000 – mówi Milena Bakalarz.
Zdecydowanie mniej użytkowników ma konkretne wymagania co do procesora (preferowany typ określało 5,5 % użytkowników), pamięci RAM czy pojemności twardego dysku. Nie każdy potrafi wybrać najlepsze wartości techniczne. W takim wypadku znana marka, średnia cena i preferowana wielkość to wystarczające podstawy do podjęcia decyzji. Najpopularniejsze modele w sierpniu to:
– Asus K52JU-SX050 (od 1514 zł)
– Toshiba NB520-10R (od 1099 zł)
– Samsung NC110 NP-NC110-A01PL (od 999 zł)