Przystępując do Global Compact Yokohama wyraziła swoje poparcie dla dziesięciu zasad społecznej odpowiedzialności biznesu, obowiązujących członków tej inicjatywy, w zakresie praw człowieka, pracy, ochrony środowiska i przeciwdziałania korupcji, jednocześnie zobowiązując się ich przestrzegać. Yokohama podpisała Global Compact po części dlatego, że jego zasady są spójne z podstawowymi koncepcjami ISO 26000, a po części dlatego, aby podkreślić coraz bardziej globalny charakter swojej działalności, w tym również strategii CSR.
Od 2008 roku działalność CSR Yokohamy opiera się o cel jakim jest "budowanie tożsamości opartej na zaufaniu do firmy wnoszącej wkład istotny dla społeczności globalnej". Realizując ten cel Yokohama prowadzi działalność gospodarczą w oparciu o standardy biznesu odpowiedzialnego społecznie wyznaczone przez ISO 26000, kładąc szczególny nacisk na tworzenie bezpiecznych i zdrowych miejsc pracy oraz dbałość o środowisko naturalne. Aby zmniejszyć obciążenia dla środowiska Yokohama opracowała dwie rewolucyjne technologie. Pierwsza z nich to BluEarth. Jej koncepcja opiera się na przekonaniu, że opony powinny zapewniać kierowcom wygodę i bezpieczeństwo prowadzenia samochodu, a jednocześnie mieć jak najmniejszy negatywny wpływ na człowieka, społeczeństwo i środowisko. Druga – Zenvironment – zmniejsza zużycie materiałów, odpadów i zanieczyszczeń podczas produkcji opon ciężarowych i dostawczych oraz obniża koszty eksploatacji pojazdów, dzięki zapewnieniu redukcji zużycia paliwa i wydłużeniu czasu użytkowania opon.
Global Compact jest największą na świecie inicjatywą na rzecz odpowiedzialności korporacyjnej i zrównoważonego rozwoju. Od momentu inauguracji w 2000 roku przez Sekretarza Generalnego ONZ Kofi Annana, do inicjatywy przystąpiło już ponad 10 000 członków ze 135 krajów. Global Compact stanowi skierowane do biznesu wezwanie, aby w swojej działalności kierował się 10 podstawowymi zasadami z zakresu praw człowieka, praw pracowniczych, ochrony środowiska i przeciwdziałania korupcji oraz promował społeczną odpowiedzialność biznesu (CSR).
Zapraszamy na www.yokohama-online.pl oraz www.facebook.com/yokohamapolska.