– Jaki jest procentowy udział polskiego rynku w przychodach firmy?
Coraz większy dzięki temu, iż ZTE posiada najpełniejszą ofertę produktów i kompleksowych rozwiązań zapewniających obsługę każdego sektora telekomunikacyjnego włączając rozwiązania bezprzewodowe, Access&Bearer, VAS, terminale i profesjonalną obsługę. ZTE oferuje swe usługi zarówno operatom, jak i firmom zapewniając kompleksowe rozwiązania. Obecnie w Polsce ZTE dostarcza owe rozwiązania głównie dla operatorów w zakresie rozwiązań bezprzewodowych, sieci przewodowych i terminali. Zwłaszcza w 2011 roku ZTE zrobiła milowy krok w dziedzinie niektórych produktów. ZTE Polska jest ciągle w fazie szybkiego rozwoju i chciałaby się rozwijać razem ze swoimi klientami.
– Jaki był 2011 rok dla ZTE?
Ten rok zakończył się z sukcesem i zyskiem. Zamierzamy wprowadzać do pełnej realizacji naszą strategię, której najistotniejszą wytyczną jest ścisły związek z ważniejszymi rynkami telekomunikacyjnymi i ich wiodącymi operatorami. Temu działaniu przyświeca zasada: „zdobywca większości zamówień pochodzących od telekomunikacyjnych graczy zdobywa rynek”, nazwana w skrócie „Kluczowe Kraje, Kluczowi Operatorzy”. Celem jest stanie się dostawcą infrastruktury telekomunikacyjnym dla operatorów.
– Czy można w takim razie powiedzieć, że firma rozwija się nie tylko globalnie, ale też w wymiarze polskim?
Począwszy od 2010 ZTE Poland rozwija się bardzo szybko, co widoczne jest w naszych udziałach w rynku. To zawdzięczamy naszym konkurencyjnym produktom, stabilnym cenom i technologicznej rywalizacji.
– Jakie plany ma ZTE na 2012 rok? Jakie są cele firmy w Polsce?
Mamy duże możliwości zarówno dla operatorów, jak i SME. W sektorze światowej telekomunikacji ZTE jest obecnie być może w pierwszej piątce, ale to właśnie my rozwijamy się najszybciej spośród naszych konkurentów. W Europie Wschodniej to Polska jest czołowym krajem, w którym ZTE prowadzi swoją działalność. ZTE była czwartym największym światowym producentem telefonów w trzecim kwartale, według IDC, 19.1 milionów telefonów trafiło na rynek w porównaniu z 12.1 miliona z tego samego okresu 2010 roku. W przyszłym roku chcemy skupić się nie tylko na naszych osiągnięciach, ale także na budowaniu świadomości marki i społecznej odpowiedzialności, jak również na naszych pracownikach.
– Jakie są zatem liczby na 2012 rok?
Planujemy zwiększyć nasz dochód o połowę w 2012 roku.
– Czy istnieje zatem jakiś cel do osiągnięcia, np. wzrost w dobie kryzysu?
Obserwujemy szybki rozwój firmy w ostatnich dwóch latach dzięki strategii niskich kosztów. Celami firmy jest polepszenie koniunktury przez wyprodukowanie bardziej praktycznych i wszechstronnych rozwiązań kompleksowych przy wykorzystaniu strategii korzyści dla obu stron.
– Jakie są Pańskie cele?
Chcę zapewnić i zwiększyć wzrost ZTE Polska na rynku. Chciałbym pracować dla firmy z tradycjami, która dąży do technologicznego rozwoju. Będąc wówczas na jej czele mogę wykorzystywać szanse, jakie daje rozwijająca się firma.
– Wasze urządzenia: modemy, telefony a nawet tablety są w ofercie największych polskich operatorów. Czy chcecie dopasowywać ofertę do konkretnych grup , np. smartfony dla biznesmenów albo multimedialne telefony komórkowe dla młodych ludzi?
Z pewnością nasze smartfony są przeznaczone dla konkretnych grup klientów. Na przykład Libra jest funkcjonalnym telefonem skierowanym do młodych użytkowników, idealnym jako pierwszy smartfon, który uczy jak posługiwać się zaawansowanymi funkcjami i zaznajamia z tego typu urządzeniami. Mamy w ofercie także multimedialny tablet V9, który obsługuje połączenia telefoniczne i jest także przeznaczony dla młodych ludzi. Nowe modele telefonów, takie jak Skate czy Racer II to także oferta dla młodych.
– Oprócz rynku operatorów istnieje także wymagający rynek klientów. Wiem, że Państwo są świadomi tego faktu i podpisaliście umowy na dostawę sprzętu z dużymi sieciami. Jakich partnerów już pozyskaliście?
Istotnie na początku nasze urządzenia były przeznaczone zwłaszcza dla operatorów sieciowych. Jednak zauważyliśmy, że jest zapotrzebowanie na telefony bez ustalonej opłaty. W związku z tym nawiązaliśmy strategiczne partnerstwo z wieloma dostawcami i sklepami sieciowymi, które działają na polskim rynku. Na ten moment mogę powiedzieć, że jednym z naszych strategicznych partnerów jest firma Brightpoint, która ma w swojej ofercie dwa smartfony od ZTE: Libra i Racer II.
– Rynek telekomunikacyjny jest do granic nasycony ofertą wielu producentów, a mimo to coraz śmielej na nim działacie. Jaki macie pomysł na zbudowanie konkurencyjnej marki, którą będę wybierali klienci?
Jesteśmy świadomi, że rynek jest zdominowany przez marki o ustalonej pozycji. Jednak głęboko wierzymy, że znajdziemy własną niszę na rynku. Sukcesywnie powiększamy ofertę naszych produktów i wszystkie nasze urządzenia realizują politykę ekonomicznej technologii, która oznacza, że możemy ustalać konkurencyjne ceny i jednocześnie oferować produkty o wysokiej jakości. Dajmy klientom szansę dokonanie własnego wyboru!