w

Wyniki Grupy Redan po I kwartale

Grupa Redan w I kw. b.r. wypracowała sprzedaż na poziomie 87,3 mln zł, co oznacza zwiększenie rok do roku o 14%, a marża handlowa wyniosła 39,2 mln zł. – przyrost o 15%. Wzrosty te nie były jednak wystarczające dla pokrycia kosztów, które rosną jako konsekwencja rozwoju sieci sklepów. Spowodowało to, że strata na sprzedaży jest o 3,2 mln zł większa od porównywalnego okresu 2011 r.

Modowa część działalności Redan w I kw. 2012 r. wypracowała sprzedaż na poziomie 43,4 mln zł oraz marżę handlową w wysokości 21,8 mln zł, które w porównaniu do wyników z I kw. 2011 r. wzrosły odpowiednio o 9% i 10%. Wyniki segmentu fashion nie są jednorodne. Z jednej strony w styczniu i w lutym, w wyniku niewystarczającego zatowarowania w sklepach w Polsce wystąpiły spadki obrotów. Z drugiej, w marcu przychody części modowej zwiększyły się o ponad jedną trzecią rok do roku, a w kwietniu miał miejsce kolejny wzrost o 14% w stosunku do poprzedniego miesiąca. W przeciwieństwie do obrotów w sklepach tradycyjnych w Polsce bardzo dobrze rozwijał się e-commerce – nastąpiło podwojenie sprzedaży, a także działalność zagraniczna – przyrost o ponad połowę od początku roku. – „Rozwój tych dwóch kanałów ma dla nas strategiczne znaczenie.” – powiedział Bogusz Kruszyński, Prezes Zarządu Redan S.A. – „Mają one duży potencjał rozwoju i dobrze w nich zarabiamy. Dlatego intensywnie je rozwijamy.”

Sprzedaż sieci TextilMarket w I kw. 2012 r. wyniosła 43,9 mln zł, czyli o 19% więcej niż w porównywalnym okresie poprzedniego roku. Marża handlowa odnotowała 20% wzrost i wyniosła 17,3 mln zł. Podobnie jak w części modowej niższy wynik jest następstwem tego, że wzrosty te były mniejsze niż przyrost kosztów bieżących związanych z dynamicznym rozwojem sieci sprzedaży oraz wprowadzanych zmian w sposobie działania tej sieci. „Sieć TextilMarket osiągnęła tak dużą skalę, że w celu zapewniania możliwości dalszego jej rozwoju koniecznym stało się zmodyfikowanie części procesów biznesowych.” – powiedział Bogusz Kruszyński. Wprowadzanie tych zmian miało na początku tego roku negatywny wpływ na dynamikę sprzedaży. – „Część dyskontowa zrealizowała zakładaną przez nas marżę handlową od początku roku. Widzimy, że wprowadzone zmiany zaczynają przynosić efekty. Cały czas pracujemy jednak nad dalszą poprawą sprzedaży i wyników.” – powiedział Bogusz Kruszyński.

Sieć sprzedaży Grupy Redan na koniec kwietnia b.r. składała się z 483 sklepy. W sektorze dyskontowym sieć liczyła 262 sklepy, co oznacza przyrost o 11 placówek od początku roku. Liczba sklepów należących do sektora fashion wzrosła w tym okresie także o 11 – głównie na Ukrainie i w Rosji – i wyniosła 221.

„Zgodnie z rozkładem sezonowym pierwszy kwartał jest najsłabszy w roku. Dodatkowo w tym roku nałożyły się na osiągnięte przez nas wyniki efekty wprowadzanych zmian zarówno w części modowej jak i dyskontowej. Jesteśmy przekonani, że przyniosą one pozytywne rezultaty i wynik całego roku będzie lepszy niż w 2011 r.” – skomentował Bogusz Kruszyński

Avatar photo

Napisane przez Kosmalska Marta

Jasne, pastelowe kolory są modne we wnętrzach w 2012 roku

Raprt MEC: Nadzieje i obawy związane z Euro 2012 – ostrożny optymizm