Badanie, które objęło 11 000 respondentów na całym świecie, ujawniło również inne trendy w zakresie wykorzystywania smartfonów i tabletów.
Standardowe funkcje smartfonów znajdują odbicie w najpowszechniejszych rodzajach przechowywanych informacji: najczęściej jest to zawartość książki adresowej i archiwum wiadomości SMS. Jednak 50% posiadaczy smartfonów wykorzystuje swoje urządzenia mobilne do przechowywania osobistych zdjęć i filmów, a 21% respondentów trzyma w pamięci tego sprzętu poufne informacje, takie jak numery kart kredytowych lub dane umożliwiające logowanie się do konta bankowego. W przypadku tabletów odsetek ten jest jeszcze wyższy i wynosi 28%. Świadczy to o tym, że tablety są wykorzystywane bardziej jako tradycyjne komputery niż smartfony.
Sprzęt mobilny często jest wykorzystywany do grania: 52% właścicieli iPadów i 51% właścicieli innych tabletów instaluje gry na swoich urządzeniach. Odsetek ten pokrywa się mniej więcej z odsetkiem graczy wśród posiadaczy nowoczesnych smartfonów, z wyjątkiem BlackBerry – tylko 34% respondentów wykorzystuje tę platformę do gier online.
Tablety bardzo często są wykorzystywane do przechowywania e-booków: 47% respondentów wykorzystuje te urządzenia do czytania elektronicznych książek. 45% posiadaczy smartfonów i tabletów przechowuje na nich swoje e-maile, a w pamięci 35% tabletów przechowywana jest korespondencja służbowa.
Badanie wskazuje, że większość użytkowników nie widzi większej różnicy między tradycyjnym komputerem stacjonarnym a urządzeniem mobilnym. Niezwykle istotne zadania – łącznie z uzyskiwaniem dostępu do kont bankowych lub dokonywaniem płatności online – często wykonywane są na urządzeniu, które znajduje się w danym momencie pod ręką. Dlatego, w celu zapewnienia bezpieczeństwa wszystkim urządzeniom warto rozważyć inwestycję w uniwersalny pakiet oprogramowania, taki jak Kaspersky ONE.
Pełny raport dotyczący badania przeprowadzonego przez O+K Research na zlecenie Kaspersky Lab jest dostępny na stronie http://www.kaspersky.com/downloads/pdf/kaspersky-lab_ok-consumer-survey-report_eng_final.pdf.
Informację można wykorzystać dowolnie z zastrzeżeniem podania firmy Kaspersky Lab jako źródła.