w

Wracają wyjazdy zagraniczne. Jak przygotować się na bezpieczne podróżowanie.

Otwieranie granic i przywracanie pasażerskich połączeń lotniczych odbywa się stopniowo, ale w drugiej połowie czerwca zostanie zapewne wznowiona możliwość podróżowania do wielu krajów. Warto więc pamiętać o zachowaniu szczególnych środków ostrożności i zapoznaniu się ze wszystkimi obowiązującymi zasadami takich podróży.

Samolotem nieco inaczej

Pandemia koronawirusa sprawiła, że podróżowanie będzie wyglądało, przynajmniej przez jeszcze jakiś czas, nieco inaczej niż dotychczas. Podróż samolotem będzie wiązała się ze stosowaniem obostrzeń dot. wykorzystania miejsc w samolocie i rygorów sanitarnych. Już teraz większość lotnisk wprowadza też obowiązek zakrywania ust i nosa przez cały czas trwania podróży, a także częstej dezynfekcji rąk i utrzymywania dystansu od innych osób.

Porty lotnicze realizują też szereg innych działań mających na celu zapewnienia bezpieczeństwa pasażerów, jak pomiar temperatury podróżnych czy dezynfekcja samolotów po każdym rejsie. Nieco inaczej wygląda też kontrola bezpieczeństwa i boarding pasażerów, wszystko przy zachowaniu dystansów między podróżującymi. Na razie porty lotnicze i linie lotnicze przygotowują się do wznowienia ruchu międzynarodowego. Wytyczne i zasady obowiązujące na całym świecie będą podobne, ale mogą się różnić. Dlatego przed podróżą, zawsze warto zapoznać się z obowiązującymi wymogami podróżowania.

Bezpiecznie za granicą

Jeżeli już zdecydujemy się na zagraniczny wyjazd, szczególnie warto pamiętać o bezpieczeństwie i ustrzec się przed ewentualnymi przykrymi sytuacjami tj. problemami zdrowotnymi, wypadkiem czy zagubieniem bądź kradzieżą bagażu.

W takich sytuacjach niewątpliwie niezbędne jest ubezpieczenie podróżne, które pokryje dodatkowe koszty leczenia, a także zapewni organizację i pokrycie kosztów transportu powrotnego do kraju (również transportu medycznego). Ubezpieczenie podróżne może zagwarantować nam pomoc w sytuacji uszkodzenia, zgubienia lub opóźnienia bagażu, a także zwrot kosztów odwołanego lub opóźnionego lotu.

Wyniki IX Ogólnopolskiego Badania Assistance przeprowadzonego na początku 2020 r. pokazują, że aż 65% osób wyjeżdżających za granicę, wykupuje ubezpieczenie podróżne. Wszyscy, którzy korzystali z pomocy podczas wyjazdu, są zadowoleni z udzielonego wsparcia. Najbardziej przydatne świadczenia przysługujące w ramach ubezpieczenia podróżnego to zdaniem respondentów organizacja i pokrycie kosztów leczenia (84%) i transport medyczny (64%).

Statystyki Europ Assistance Polska pokazują, że co roku podczas wakacji, Polacy najczęściej potrzebują pomocy w zakresie  pokrycia kosztów leczenia i organizacji pomocy medycznej, co stanowi większość wszystkich interwencji w ramach assistance podróżnego. Szczególnie teraz, kiedy kwestie zdrowia i bezpieczeństwa stały się największym priorytetem, wypoczynek z zapewnionym odpowiednim wsparciem pozwoli podróżnym cieszyć się chwilami relaksu. Warto zatem jeszcze przed wyjazdem zabezpieczyć się, wykupując dobre ubezpieczenie podróżne, które zapewni nam natychmiastową pomoc w nagłych wypadkach podczas podróży – mówi Marcin Zieliński, Dyrektor Departamentu Sprzedaży w Europ Assistance Polska.

Przygotowując się do urlopu, powinniśmy zwrócić szczególną uwagę na kwestię zdrowia i bezpieczeństwa podczas wakacji. Może się bowiem okazać, że będziemy potrzebowali pomocy medycznej w trakcie zagranicznego wypoczynku. O ile w sytuacjach lekkich zachorowań, klienci mogą sami udać się do lekarza, o tyle w sytuacjach cięższych zachorowań lub wypadku niezbędne jest zaangażowanie lekarzy specjalistów, szpitala czy transportu medycznego. Koszty leczenia mogą być wówczas bardzo wysokie, często setki tysięcy złotych.

Ubezpieczenie z assistance podróżnym

Ubezpieczenie podróżne z assistance podróżnym to gwarancja natychmiastowej pomocy w nagłych wypadkach, w tym organizacji i pokrycia kosztów leczenia i transportu. Assistance podróżny to jednak również pomoc w uzyskaniu nowych dokumentów w sytuacji ich zaginięcia lub kradzieży, pożyczka pieniężna w sytuacji utraty kart płatniczych, organizacja wizyty osoby bliskiej w przypadku hospitalizacji ubezpieczonego czy pomoc w sytuacji opóźnienia lub odwołania lotu, a także opóźnienia bądź zagubienia bagażu. Wykupując ubezpieczenie z assistance podróżnym, klienci otrzymują numer telefonu, pod którym otrzymają pełną obsługę w ich języku ojczystym.

Biorąc pod uwagę specyfikę, kompleksowość i geografię występowania takich przypadków assistance kluczowe jest, aby firma assistance obsługująca ubezpieczenie podróżne miała zaawansowaną infrastrukturę i obecność międzynarodową oraz gwarantowała najwyższe standardy jakościowe.

Kaspersky rozpoczyna serię wysokiej klasy wykładów online na temat cyberzagrożeń

Łebinar z Łeby i Bałtycka Odyseja – Credit Agricole kontynuuje kampanię #mniejplastiku