Ogólnopolska kampania informacyjno–medialna „Polska Efektywna Energetycznie”, którą prowadzi Grupa PTWP SA, wydawca m.in. Miesięcznika Gospodarczego Nowy Przemysł i portalu wnp.pl, ma na celu zwiększenie świadomości szeroko rozumianego biznesu i administracji, a także osób prywatnych, w zakresie korzyści wynikających z efektywnego wykorzystania energii w firmach, instytucjach, samorządach i domach.
– Potencjał polskiej gospodarki w zakresie oszczędzania energii wynosi ok. 30-35 proc. Wiele efektów można uzyskać dzięki działaniom beznakładowym lub przy niewielkiej wartości inwestycji– powiedziała na wrocławskim Forum Polska Efektywna Energetycznie Urszula Ajersz, Dyrektor ds. Marketingu i Sprzedaży Krajowej Agencji Poszanowania Energii.
W debacie o efektywności energetycznej w Polsce i w Europie wzięli również udział m.in. Józef Dolata , Dyrektor Południowo-Zachodniego Oddziału Terenowego URE we Wrocławiu; Piotr Górnik , Dyrektor ds. Produkcji i Dystrybucji Fortum Power and Heat Polska; Piotr Kolasa , Ekspert w Centrum Kreowania Liderów; Rafał Soja , Wiceprezes Zarządu TAURON Sprzedaż i Zdzisław Szalbierz , Dyrektor Instytutu Organizacji i Zarządzania na Politechnika Wrocławska.
Prelegenci sesji omawiali skutki wdrożenia regulacji unijnych dla gospodarki i firm oraz krajowe rozwiązania prawne wspierające efektywność energetyczną i system tzw. białych certyfikatów.
W kolejnej części konferencji paneliści mówili o możliwościach zwiększenia efektywności energetycznej na etapie projektowania i realizacji. Podawali przykłady systemowego podejścia do oszczędzania energii, sprawdzali możliwości zewnętrznego finansowania projektów, a także zastanawiali się nad faktem, czy audyt energetyczny to luksus czy konieczność.
Rafał Soja , Wiceprezes Zarządu TAURON Sprzedaż, podkreślił, że efektywność energetyczną należy postrzegać w dwóch horyzontach. Pierwszy z nich to horyzont bieżący, czyli świadomość tego, ile płacimy za energię i jakie korzyści możemy osiągnąć dzięki oszczędzaniu energii. Ten aspekt dotyczy zarówno odbiorców przemysłowych, publicznych jak i indywidualnych. Jego zdaniem ciekawszy i ważniejszy jest drugi horyzont – długookresowy, czyli uświadomienie, z czym będziemy mieli do czynienia w przyszłości.
– W najbliższych 5-8 latach zauważymy niepokojące zjawiska, kiedy energia może stać się towarem, jeśli nie deficytowym, to coraz trudniej dostępnym dla części odbiorców, ponieważ będzie coraz droższa– powiedział Rafał Soja .
We wrocławskim Forum Polska Efektywna Energetycznie udział wzięli również m.in.Joanna Bańkowska , Dyrektor Zarządzający BSI Group Polska; Zbigniew Gnutek , Kierownik Zakładu Termodynamiki w Instytucie Techniki Cieplnej i Mechaniki Płynów, Politechnika Wrocławska; Zdzisław Rzewuski, Pełnomocnik Zarządu Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej we Wrocławiu; Wiesław Wabik, Burmistrz Polkowic; Andrzej Zielaskowski, Dyrektor Handlowy Centrum Energetyki w PCC Rokita SA, Zastępca Przewodniczącego Forum OEEiG.
Kampania informacyjno–medialna „Polska Efektywna Energetycznie” została zainaugurowana w październiku ubiegłego roku w Warszawie, drugie Forum Polska Efektywna Energetycznie odbyło się w grudniu w Poznaniu, trzecie w styczniu br. w Katowicach.
Organizator kampanii przewiduje ponadto szkolenia dla pracowników firm uczestniczących w projekcie, bezpłatne konsultacje dotyczące realizacji projektu w praktyce, a także publikacje eksperckie w Miesięczniku Gospodarczym Nowy Przemysł, wydaniach specjalnych „ABC Efektywności Energetycznej”, w portalu wnp.pl oraz w tytułach patronów medialnych wspierających kampanię, takich jak: magazyn Rynek Spożywczy, miesięcznik Rynek Zdrowia, magazyn Farmer oraz portale biznesowe: portalspozywczy.pl, dlahandlu.pl, rynekzdrowia.pl, propertynews.pl.
Podsumowanie kampanii „Polska Efektywna Energetycznie” odbędzie się podczas jednego z paneli dyskusyjnych dedykowanego energetyce na Europejskim Kongresie Gospodarczym 2012.
###
Informacje o Grupie PTWP SA:
Polskie Towarzystwo Wspierania Przedsiębiorczości powstało w Katowicach w 1995r. Grupa PTWP SA jest wydawcą m.in.: Miesięcznika Gospodarczego Nowy Przemysł, czasopisma Rynek Spożywczy, miesięcznika Rynek Zdrowia i magazynu Farmer oraz organizatorem spotkań biznesowych, konferencji i szkoleń, na czele z Europejskim Kongresem Gospodarczym – European Economic Congress (EEC) – jedną z najbardziej prestiżowych imprez odbywających się w Europie Centralnej. Grupa PTWP SA posiada 70 proc. udziałów w PTWP-ONLINE Sp. z o.o., do której należą branżowe portale m.in. wnp.pl, rynekzdrowia.pl, portalspozywczy.pl, dlahandlu.pl, rynekaptek.pl, portalsamorzadowy.pl, propertynews.pl, farmer.pl oraz serwis gieldarolna.pl.