Do tej pory przetarg na wykonanie dowolnej profesjonalnej usługi wiązał się z wcześniejszym długotrwałym przygotowywaniem oferty przez usługodawcę oraz licznymi negocjacjami jej warunków. Organizatorzy przetargu poświęcali mnóstwo czasu na analizę poszczególnych propozycji współpracy, starając się wybrać najlepszą spośród ich dość ograniczonego grona. Z kolei doradcy borykali się z problemem dotarcia do chętnych na swoje usługi. Tradycyjny schemat przetargu wymaga zatem nie tylko sporej ilości czasu i środków, ale także znacznego zaangażowania ze strony zasobów ludzkich. Przetarg przeprowadzony za pośrednictwem Internetu pozwala na usprawnienie całego procesu.
Udogodnieniem, którego nie sposób przecenić jest oszczędność czasu, jaką zapewnia organizowanie przetargu przy użyciu specjalistycznego portalu. Organizator przetargu może samodzielnie wskazać osoby, które zaprasza do udziału w licytacji, a następnie wybrać najkorzystniejszą ze złożonych mu ofert. Ponadto, serwisy przetargowe prześcigają się we wprowadzaniu kolejnych funkcji i uproszczeń.
– Przedsiębiorcy i usługodawcy, korzystający z internetowych platform przetargowych,mają do dyspozycji szereg innowacyjnych funkcji. Na naszym portalu udostępniamy im możliwość tworzenia konsorcjów oferentów, szczególnie przydatną w przypadku konieczności zrealizowania dużego zlecenia. Często zdarza się, że mimo chęci, doradcy nie są w stanie przyjąć pewnych zleceń. Najczęściej przyczyną jest brak odpowiedniej liczby współpracowników, którzy poradziliby sobie z ogromem zadań. Utworzenie konsorcjum, złożonego z grupy niezależnych specjalistów, rozwiązuje ten problem – mówi Dariusz Mazurkiewicz z portalu FINANCETENDER.COM, specjalizującego się w przeprowadzaniu internetowych przetargów na usługi profesjonalne dla firm.
Korzystanie z portali przetargowych gwarantuje przejrzystość transakcji – wszystkie ważne dane dostępne są w jednym miejscu. Dzięki temu analiza propozycji współpracy jest łatwiejsza i szybsza.
– W naszym serwisie przeprowadzamy automatyczną analizę wszystkich transakcji i ujawniamy średnie ceny rynkowe licytowanych usług, dzięki czemu wybranie najkorzystniejszej oferty jest dużo prostsze. Z perspektywy organizatora aukcji, znajomość rynku znacznie ogranicza ryzyko przepłacenia za usługi, natomiast oferent zyskuje możliwość porównania swoich stawek z konkurencją. – mówi Mazurkiewicz.
Przetargi internetowe to szansa na zwiększenie zysków nie tylko przedsiębiorstw, ale również indywidualnych wykonawców usług. W obliczu możliwości, jakie stwarzają serwisy tego typu, rozwój branży specjalistycznych przetargów internetowych jest jedynie kwestią czasu.
Agnieszka Dobosz