w , ,

What a shock! Ranking gościnności polskich miast podczas Euro

„PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” zbadał, które miejscowości spośród miast-gospodarzy i centrów pobytowych wymieniane były w kontekście gościnności w mediach najczęściej. Analizie poddano publikacje z prasy, internetu i RTV w okresie od 8 czerwca do 8 lipca 2012. Pod względem liczby informacji w rankingu gościnności miast zwyciężyła Warszawa, o której w ciągu miesiąca opublikowano 814 materiałów. Ekwiwalent reklamowy publikacji o gościnności stolicy i jej mieszkańców wyniósł blisko 12 mln złotych. Drugie miejsce w zestawieniu zajął Poznań (453 informacje), a trzecie Gdańsk (395). Klasyfikację miast gospodarzy zamyka Wrocław z wynikiem 381 materiałów. Tuż za finałową czwórką uplasowały się Kraków (227), Opalenica (156) i Sopot (55).

W identycznej kolejności klasyfikuje powyższe miasta zestawienie wartości ekwiwalentu reklamowego publikacji. Jedynie zajmujący 10. miejsce Kołobrzeg uzyskał lepszą lokatę dzięki AVE, wyprzedzając Gniewino i Wieliczkę. Najrzadziej w kontekście gościnności wymieniano Warkę i Jachrankę – jedynie kilka publikacji. Uwagę zwraca Wrocław, o którym pisano wprawdzie mniej niż o Gdańsku, ale publikacje te osiągnęły wyższy o 37 mln wskaźnik dotarcia. O każdym z miast publikowano częściej w mediach ogólnopolskich – informacje te łącznie stanowiły blisko 68 proc. przekazu.

Pozycję poszczególnych miast z uwzględnieniem trzech czynników: liczby informacji, ekwiwalentu reklamowego i zasięgu obrazuje mapa benchmarkingowa.

W badanym okresie media podejmowały temat polskiej gościnności, aż 2,5 tys. razy – 70 proc. materiałów opublikowano w internecie, 23 proc. w prasie, nieco ponad 6 proc. w RTV.

W publikacjach dominowały pozytywne komentarze: „W świat poszły zdjęcia zachwyconych kibiców przyglądających się treningom drużyn i gościnnych gestów w miejscowościach goszczących piłkarzy” (Polska, Dziennik Zachodni – 2012-07-02), „Przyjezdni kibice nie dość że w Polsce dobrze się bawili, to jeszcze obiecali polecać nasz kraj swoim rodakom. Do tego pozytywnego obrazu przyczynili się sami Polacy – chętni do pomocy i gościnni” (dzienniklodzki.pl, 2012-07-02).

Avatar photo

Napisane przez Marlena Sosnowska

Pomocy! Za 10 dni urlop!

Oszczędzaj energię latem