Wrzesień to tradycyjnie czas najbardziej intensywnych kampanii reklamowych dla szkół językowych. Goethe-Institut ze swoją kampanią udowadnia, że rozdawanie dużej liczby ulotek nie jest jedynym sposobem na pozyskanie uczniów.
Wraz z początkiem miesiąca rozpoczęła się kampania “Was ist das? Kapusta i kwas”, w zabawny sposób nawiązująca do stereotypów na temat języka niemieckiego i polsko-niemieckich fraz. Kampania obejmuje billboardy, infoscreeny oraz kampanię (odsłony) w Internecie (FanPage Goethe-Institut i viralowe rozprzestrzenianie reklam).
W ramach akcji zrealizowanych zostało pięć kreacji:
Was ist das? Kapusta i kwas!
Eine kleine Świnke po polu gelaufen.
Meine Mutter ist Computer.
Rowen kopen.
Niśt fersztejen.
Każda z nich nawiązuje do zwyczajowego “udawanego niemieckiego”, fraz, które znamy, udajemy, że znamy lub udajemy, że istnieją w języku niemieckim.
Goethe-Institut w swojej kampanii pyta, czy “może najwyższy czas uczyć się niemieckiego we właściwym miejscu”.
“Zwyczajowo Polacy pamiętają poszczególne frazy (zwroty) w języku niemieckim, jeszcze z dawnych lat szkolnych. Chcieliśmy pokazać, że niemiecki nie musi ograniczać się do “nicht verstehen”, nasze kursy zarówno pozwalają na opanowanie języka w wysokim stopniu, jak i mogą być dużą przyjemnością i po prostu dobrą zabawą” – mówi Eva Juziuk, dyrektor Działu Kursów i Egzaminów w Goethe-Institut w Warszawie.
Ze względu na żywe zainteresowanie i pozytywny odbiór kampanii, Goethe-Institut przygotował również gadżety – kartki pocztowe, które można odebrać bezpośrednio w warszawskiej centrali przy ul. Chmielnej 13 A.
Kampania potrwa przez cały wrzesień.
Za pomysł i realizację kampanii odpowiedzialna jest agencja leniva.studio.