Twarzą Credit Agricole Bank Polska pozostanie Juliette Binoche. Decyzja o kontynuacji współpracy z francuską aktorką wynikała z sukcesu pierwszej kampanii wizerunkowej z jej udziałem. Wyniki badań potwierdzają, że klienci pozytywnie oceniają powierzenie jej przez bank roli ambasadora marki. W wyniku intensywnych działań komunikacyjnych ponad 75 proc.* respondentów deklaruje znajomość Credit Agricole.
Trafność wyboru dokonanego przez bank potwierdzają także dane sprzedażowe produktów promowanych w trakcie trwania kampanii. 1. Konto – produkt adresowany do osób pomiędzy 18 a 27 rokiem życia, które po raz pierwszy zdecydowały się na założenie konta – stanowił ponad 40 proc. wszystkich kont otwartych w Credit Agricole pod koniec ubiegłego roku. W okresie prowadzenia kampanii telewizyjnej (październik/listopad 2011) klienci otworzyli w Credit Agricole niemal 8 tysięcy 1.Kont, a dziś liczba ta sięgnęła już ponad 55 tysięcy. Również oferta lokat 5-miesięcznych cieszyła się uznaniem klientów. W czasie dziesięciu tygodni kampanii bank zrealizował 127,7 proc. planu sprzedażowego, pozyskując 700 milionów złotych nowych środków. Z kolei kampania Kredytu prostoliczonego sprawiła, że 80 procent kredytów gotówkowych, udzielonych przez Credit Agricole pod koniec ubiegłego roku, stanowiły właśnie Kredyty prostoliczone, a udziały banku w rynku kredytów detalicznych sięgnęły 6 proc.
Ubiegłoroczne działania promocyjne, wprowadzające markę Crédit Agricole na polski rynek, adresowane były do bardzo szerokiej grupy odbiorców. Bank chciał dotrzeć do konsumentów w wieku 18+, do swoich obecnych oraz potencjalnych klientów. W tegorocznej kampanii skoncentruje się na osobach w przedziale wiekowym pomiędzy 25. a 55. rokiem życia, zamieszkujących miasta powyżej 50 tysięcy mieszkańców, legitymujących się wykształceniem średnim lub wyższym i których miesięczny dochód netto wynosi co najmniej 1600 zł. Tak zdefiniowana grupa docelowa ma przyczynić się do dalszego odmłodzenia klientów banku. Pierwszym krokiem w tym kierunku był rebranding. W jego wyniku zwiększył się odsetek klientów banku, mających poniżej 45 lat oraz odsetek absolwentów szkół średnich i wyższych, który osiągnął w obydwóch przypadkach poziom niemal 84 proc.
Jędrzej Marciniak, Członek Zarządu w Credit Agricole Bank Polska podkreśla, że: nasza najnowsza kampania ma charakter wizerunkowo-produktowy. Chcemy umocnić pozycję Credit Agricole jako banku uniwersalnego, wprowadzając do oferty nowe, atrakcyjne produkty. Mamy nadzieję, że dzięki nim uda nam się pozyskać kolejne grupy klientów, a tych, którzy korzystają z naszych usług od lat utwierdzić w przekonaniu, że warto z nami zostać.
Credit Agricole zaprezentuje jesienią nową ofertę, skierowaną do klientów detalicznych. Jednak na razie zdradza tylko, że będzie to jeden z punktów, których realizację zapowiadał, wprowadzając markę Crédit Agricole na polski rynek.
W prowadzeniu działań marketingowych bank wesprze – wybrana w drodze przetargu – agencja NestPoint z Warszawy, która była odpowiedzialna także za debiut komunikacyjny Credit Agricole na polskim rynku.
Bank nie zdradza na razie koncepcji kreatywnej kampanii. Dodaje tylko, że filmy z Juliette Binoche wyreżyserowała Małgorzata Szumowska, najbardziej obiecująca reżyserka polskiego kina. Artystka była wielokrotnie nagradzana, a magazyn "Time" uznał ją za "person to watch" – osobę, której karierę warto obserwować.
*wspomagana znajomość marki; wyniki badań marki Credit Agricole Bank Polska przeprowadzonych przez instytut badawczy Millward Brown SMG/KRC w grudniu 2011.