Zamiast wracać do tego, co było wcześniej, pracownicy na całym świecie chcą kształtować przyszłość biznesu na własnych warunkach, spędzać więcej czasu z najbliższymi (47%), oszczędzać pieniądze (41%) oraz pracować zdalnie (32%).
W związku z przechodzeniem wielu pracowników na pracę zdalną liderzy biznesu muszą szybko dostosowywać się do nowej sytuacji, by utrzymać bezpieczeństwo i zachować elastyczność, podczas gdy pracownicy wykorzystują ten czas zmian, aby zrewidować wcześniejsze priorytety oraz planować przyszłość wokół tego, co jest dla nich najważniejsze. Transformacja życia zawodowego i prywatnego sprawia, że pracownicy mają poczucie, że teraz oni kontrolują sytuację.
Pracownicy zastanawiają się nad nową normalnością w kontekście środowiska pracy, inspirując tworzenie sprawniejszych, lepiej dopasowanych do potrzeb i bardziej ludzkich kultur pracy. Niemal dwóch na pięciu pracowników (39%) chce w przyszłości porzucić system pracy w sztywnych godzinach. Odsetek ten jest jeszcze większy (44%) wśród osób w wieku 25-34. Na podobnym poziomie kształtuje się odsetek pracowników, którzy chcą pożegnać się z pracą przy stałym biurku w biurze (34%), natomiast około jedna trzecia (32%) chce wyzwolić się z 5-dniowego tygodnia pracy.
Badanie ujawniło również, że dla niemal jednej trzeciej (32%) pracowników praca zdalna stanowi największą korzyść wynikającą z pojawienia się nowego koronawirusa, którą wyprzedzają jedynie takie „plusy” pandemii jak możliwość spędzania większej ilości czasu z rodziną (47%) oraz zaoszczędzenie pieniędzy (41%). W rzeczywistości większość korzyści dotyczy nowych możliwości realizowania się poza pracą, gdyż osiągnięcie równowagi między życiem zawodowym a prywatnym ma teraz szczególne znaczenie.
W czasie gdy pracownicy oswajają się z elastyczniejszymi i bardziej „nowoczesnymi” sposobami pracy, firmy powinny zapewnić im większe wsparcie dostosowane do nowych okoliczności. Ponad jedna trzecia (38%) pracowników zdalnych aktywnie domaga się od swojej organizacji większego wsparcia technicznego, co oznacza, że nigdy wcześniej użytkownicy nie potrzebowali tak bardzo narzędzi, które pomogą im utrzymać produktywność, pozostać w kontakcie oraz zachować bezpieczeństwo.
Nie ma wątpliwości, że pandemia przyspieszyła transformację cyfrową, jak również zatarcie granic pomiędzy życiem prywatnym a zawodowym. Pracownicy wykorzystują technologię, by przejąć odpowiedzialność za nową przyszłość, oraz aktywnie akceptują zmiany, by zyskać większą wolność i elastyczność. To doskonała szansa dla firm, aby przekształcić obecne miejsca pracy w takie, które są bardziej produktywne oraz zrównoważone – powiedział Aleksander Mojsjejew, dyrektor ds. biznesu w firmie Kaspersky.
Aby pomóc organizacjom zapewnić bezpieczeństwo pracownikom, którzy pracują w modelu zdalnym, firma Kaspersky zaleca następujące działania:
- Zachęcaj pracowników, aby rozwijali większą świadomość dot. cyberbezpieczeństwa. Niezależnie od tego, czy ktoś pracuje z domu, czy z kawiarni, praca zdalna uruchamia w pracownikach całkowicie nowy zestaw zachowań oraz sposobu myślenia.
- Rozszerz cyberwiedzę swoich pracowników, wykorzystując w tym celu systemy szkoleniowe online, takie jak zautomatyzowana platforma Kaspersky Automated Security Awareness Platform.
- Stosuj kluczowe środki ochrony danych w celu zabezpieczenia informacji i urządzeń firmowych, takie jak włączenie ochrony za pomocą hasła, szyfrowanie urządzeń wykorzystywanych do pracy oraz tworzenie kopii zapasowych danych.
- Zbuduj bezpieczeństwo w biurze i poza nim. Zabezpieczenie pracowników, zarówno tych siedzących przy biurku, jak i przemieszczających się, niezależnie od wykorzystywanych przez nich urządzeń, stało się teraz znacznie prostsze dzięki takim rozwiązaniom jak Kaspersky Endpoint Security Cloud.
Pełny raport poświęcony zabezpieczaniu przyszłości pracy jest dostępny na stronie https://kas.pr/gze7.
Informacja na temat badania
Firma Kaspersky zleciła niezależnej firmie badawczej Censuswide przeprowadzenie w październiku 2020 r. ankiety, która objęła 8 076 pracowników małych i średnich firm (zatrudniających 10 – 250 osób) w Brazylii, Belgii, Chinach, Francji, Niemczech, we Włoszech, w Japonii, Luksemburgu, Malezji, Meksyku, Holandii, Rosji, Hiszpanii, Afryce Południowej, Turcji, Zjednoczonych Emiratach Arabskich, Wielkiej Brytanii oraz Stanach Zjednoczonych.
Informację można wykorzystać dowolnie z zastrzeżeniem podania firmy Kaspersky jako źródła.
Wszystkie informacje prasowe są dostępne na stronie https://www.kaspersky.pl/nowosci.