Ideą akcji jest ożywienie starówki i zintegrowanie społeczności lokalnej, w tym przede wszystkim przedsiębiorców prowadzących tu działalność gospodarczą. Obniżenie cen ma przyciągnąć na toruńską starówkę nie tylko turystów, ale także zachęcić mieszkańców do wyjścia z domu i skorzystania z atrakcji, jakie na ten szczególny weekend przygotowano. Akcję zaplanowano, jak w roku ubiegłym, na koniec września. Dzięki temu przedłużony zostanie kończący się zazwyczaj wraz z połową września sezon turystyczny.
Organizatorem akcji jest Radio Plus Toruń wraz z Urzędem Miasta Torunia. Z ramienia urzędu koordynatorem jest Biuro Toruńskiego Centrum Miasta. Do udziału w przedsięwzięciu zostały zaproszone hotele, restauracje, kawiarnie, kluby, instytucje kulturalne oraz sportowe, które w weekend od 23 do 25 września 2011 roku , obniżą ceny poszczególnych produktów i usług o 50%. Oferty nie muszą obejmować całego asortymentu. Istnieje możliwość stworzenia odrębnego menu czy oferty. Warunkiem jest jednak – inaczej niż w roku ubiegłym, kiedy to zniżki były różnej wysokości – obniżenie cen o 50%.
– Ubiegłoroczna akcja wypadła bardzo dobrze. Zainteresowanie, jakim cieszyły się zaangażowane w akcję lokale, instytucje kultury i sklepy na toruńskiej starówce w weekend 25-26 września 2010 r., przeszło nasze najśmielsze oczekiwania. Na tle innych miast, w których prowadzono podobne działania, Toruń wypadł bardzo dobrze – mówi Dorota Laskowska z Radia Plus. – W tym roku powinno być jeszcze lepiej, gdyż przyłączyło się więcej przedsiębiorców. Rok temu mieliśmy około 40 partnerów. W tym roku będzie ich ponad 60.
Nowością tegorocznej edycji będzie np. obniżka cen na rejsy po Wiśle statkiem „Wanda”.
Akcja „Toruń za pół ceny” będzie promowana nie tylko na terenie Torunia, ale także w innych miastach jak Inowrocław, Bydgoszcz, Trójmiasto, Warszawa, Olsztyn, Poznań czy Łódź. Reklama ogólnopolska ma na celu przyciągnięcie turystów do Torunia i zachęcenie ich do skorzystania z atrakcji miasta. Organizatorzy nawiązali również współpracę w lokalnymi mediami, aby mieć pewność, że idea projektu dotrze do większości mieszkańców naszego województwa.
– Ciekawą akcję promocyjną przygotowaliśmy w Trójmieście oraz Olsztynie. W niedzielę 18 września na Skwerze Kościuszki w Gdyni, molo w Sopocie, Długim Targu w Gdańsku oraz pod zamkiem w Olsztynie pojawi się oddział toruńskich halabardników. W ich role wcielą się aktorzy Baja Pomorskiego, którzy w formie zabawnych scenek rodzajowych zachęcać będą do odwiedzenia grodu Kopernika i skorzystania z atrakcji, jakie w ramach akcji „Toruń za pół ceny” przygotowano – opowiada dyrektor Biura Toruńskiego Centrum Miasta Andrzej Szmak. – Halabardnicy rozdawać będą ulotki dotyczące akcji, gadżety promocyjne Torunia i ulotki informujące o wyjątkowych wydarzeniach kulturalnych, jakie w najbliższym czasie odbędą się w Toruniu. Ponadto będą częstować toruńskimi piernikami. Liczymy na to, że taka nietypowa akcja zachęci turystów, by do nas przyjechali.
Akcja „Toruń za pół ceny” trwa od 23.09.2011 do 25.09.2011, w godzinach otwarcia obiektów usługowych i handlowych partnerów, którzy włączyli się do akcji.
Miejsca, które wezmą udział w akcji „Toruń za pół ceny”, są podane na stronie internetowej wydarzenia www.torun-za-pol-ceny.pl. Ponadto zostaną oznaczone specjalnymi plakatami, tak aby turyści oraz mieszkańcy Torunia nie mieli wątpliwości, których lokali czy instytucji dotyczy zniżka.