Od siedmiu lat tygodnik POLITYKA przeprowadza wśród największych polskich firm ankietę na temat społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR) i zrównoważonego rozwoju. Przedsiębiorstwa, które chcą pochwalić się swoimi działaniami w tym obszarze, a jednocześnie poddać się ocenie niezależnych ekspertów, odpowiadają na pytania przygotowane, we współpracy z firmą doradczą Deloitte, przez redakcję tygodnika. Dotyczą one norm ISO 26000, a więc ładu korporacyjnego, praw człowieka, zachowania wobec pracowników, ochrony środowiska, dbałości o klienta, uczciwości biznesowej i zaangażowania społecznego.
Organizatorzy, na podstawie oceny nadesłanych ankiet, wyróżniają firmy, które najefektywniej zarządzają swoim wpływem na otoczenie, przyznając im: Złoty, Srebrny lub Biały Listek CSR. ANWIL w tym roku, po raz czwarty, znalazł się w grupie przedsiębiorstw nagrodzonych Białym Listkiem CSR.
– ANWIL dokłada wszelkich starań, aby być nie tylko jednym z liderów polskiej gospodarki, największym pracodawcą w regionie, ale przede wszystkim zasłużyć na miano firmy odpowiedzialnej społecznie. O skali i zasięgu podejmowanych działań w tym obszarze najlepiej świadczy fakt, że dobre praktyki naszej spółki są dostrzegane i doceniane przez niezależnych ekspertów. Tylko w ubiegłym roku zdobyliśmy Biały Listek CSR Polityki, złoty medal Rynku Inwestycji w uznaniu za konsekwentne wdrażanie rozwiązań na rzecz podnoszenia bezpieczeństwa pracy, medal za zasługi dla województwa kujawsko-pomorskiego, jak również otrzymaliśmy tytuł Solidnego Pracodawcy. Pierwszy sukces w 2018 roku w obszarze CSR odnotowaliśmy już w ubiegłym miesiącu, gdy Forum Odpowiedzialnego Biznesu (FOB) doceniło aż 13 inicjatyw, które zrealizowaliśmy na rzecz pracowników, społeczności lokalnej, ochrony środowiska, a także budowania relacji z interesariuszami. Dobra passa trwa, ponieważ maj przyniósł kolejne wyróżnienie – Biały Listek CSR – podkreśla Agnieszka Żyro, Prezes Zarządu ANWIL S.A.