w ,

Temu kibicują Polacy – sportowy ranking sierpnia

Sierpień to kolejny miesiąc, który udowodnił, że bez względu na to, jak ważne wydarzenia sportowe mają miejsce – piłka nożna i tak jest najpopularniejszą dyscypliną, choć z lekką stratą: w lipcu napisano w internecie o piłce  41 tys. razy, w sierpniu „tylko” 33 tys. Pływanie odebrało siatkówce drugie miejsce w zestawieniu najczęściej omawianych przez internautów sportów, lecz różnica między tymi dyscyplinami jest minimalna. Nowością w zestawieniu jest podnoszenie ciężarów – debiut od razu na 9. miejscu, co jest niewątpliwie pokłosiem Igrzysk Olimpijskich, tak jak 10. pozycja lekkoatletyki – również pierwszy raz w „piętnastce”.

Igrzyska oczywistym zwycięzcą, nowy lider na horyzoncie

Ponad połowa komentarzy o tematyce sportowej w sierpniu odnosiła się do Igrzysk Olimpijskich. Drugie i trzecie miejsce wśród omawianych wydarzeń należą do piłki nożnej – EURO 2012 i piłkarska Liga Mistrzów pojawiły się w łącznie niemal 30 proc. publikacji w internecie.  Ciekawostką jest US Open –  turniej ten pojawiał się najczęściej w materiałach na temat słabego występu polskich tenisistów w Londynie, jako wytłumaczenie porażek oraz szansa na sukces po Igrzyskach. 3 proc. publikacji dotyczyło Igrzysk Paraolimpijskich, które rozpoczęły się na przełomie sierpnia i września. Choć lepiej nie wyprzedzać faktów, z pobieżnej analizy przekazów wrześniowych wywnioskować można, że rozgrywki paraolimpijskie zdominują następne zestawienie.

Nasi na Igrzyskach

Największa nadzieja, największe rozczarowanie, największa przegrana wizerunkowa – tak można ogólnie ocenić udział Agnieszki Radwańskiej w Igrzyskach Olimpijskich w Londynie.

Jak napisał z rozgoryczeniem jeden z forowiczów gazeta.pl:

Radwańska jest zarozumiała jak żaden Polski sportowiec w historii (nawet bardziej jak kiedyś Boniek) i wczoraj poniosła zasłużoną karę. Karę pychy, ignorancji i wszystkich innych tego typu wad.        
Po pierwsze – ograła ją Niemka ubrana w barwy narodowe z flagą na piersi, a nasza gwiazdka ma w d…e barwy Polski

Po drugie – zignorowała Niemkę która grała z nią jak by to była wojna, a nie olimpiada
Po trzecie – należy do tego pokolenia które bez kasy na nic się nie wysila. Trzeba to zagra ale tak na odwal się. Zupełnie jak nasi piłkarze z Borussi. 
Po czwarte – przyjechał na mecz wredny tatuś to mu pokazała kto rządzi. Jesteś to ja się nie wysilam.
Po piąte – była tak zarozumiała po finale Wimbledonu że nic sobie nie robiła z ostrzeżenia o klątwie chorążego i z radością poszła, bo widziało to kilkaset milionów ludzi.

Takich opinii można cytować wiele. Nawet najbardziej zagorzali fani Radwańskiej przyznają na forach, że jej przegrana jest poważnym rozczarowaniem. Sprawa braku godła i dobrego nastroju tenisistki po porażce były najczęściej komentowanymi.

Abstrahując od wydźwięku publikacji, Radwańska była najczęściej wspominaną w internecie reprezentantką Polski. Kolejne miejsca zestawienia należą już do medalistów: Damiana Janikowskiego, Tomasza Majewskiego, Adriana Zielińskiego, Anity Włodarczyk i Przemysława Miarczyńskiego. Na kolejnych pozycjach sukcesy występują na zmianę z rozczarowaniami.

Radwańska na prowadzeniu, choć traci

Po lipcowym triumfie Radwańskiej został już tylko ślad – według danych sierpniowych tenisistka wciąż jest najpopularniejszym sportowcem w Polsce, jednak z dwukrotnie mniejszą liczbą publikacji niż w poprzednim miesiącu. Bez zmian przedstawia się drugie miejsce – Robert Lewandowski osiągnął w sierpniu minimalnie gorszy wynik niż w lipcu. Wyraźnie straciła Maja Włoszczowska na rzecz Bartosza Kurka i Konrada Czerniaka, który awansował na czwartą pozycję z ósmej.

Prawie 10 tys. razy o T-Mobile Ekstraklasie – ekspozycja sponsoringu sportowego

Piłkarze zdominowali ranking najczęściej wspominanych sponsorów sportowych – o T-Mobile Ekstraklasie napisano niemal 10 tys. razy w sierpniu. Enea Ekstraliga żużlowa znalazła się na drugim miejscu, z liczbą przekazów trzy razy mniejszą niż zwycięski sponsor ligi piłkarskiej. Enea zepchnęła natomiast na trzecie miejsce siatkarską PlusLigę, o której w analizowanym miesiącu napisano 2,2 tys. razy.

Instytut Monitorowania Mediów wyraża zgodę na publikację raportu, wyników badań i dołączonych do nich materiałów graficznych pod warunkiem podania źródła ("Instytut Monitorowania Mediów” lub „Kompas Social Media”) w artykule oraz oznaczenia źródła przy każdej grafice.

Autor:

Nina Olszewska, starsza specjalistka analiz przekazów mediowych IMM.

O raporcie:

Analizę wykonano na podstawie ponad 200 363 materiałów internetowych dostarczonych przez Instytut Monitorowania Mediów, w których pojawiły się nazwy dyscyplin sportowych/nazwiska sportowców. Raport obejmuje materiały od 1 do 31 sierpnia 2012 r. Opracowanie odnosi się do raportów z maja, czerwca i lipca 2012 roku.

O Kompasie Social Media:

Kompas Social Media to projekt Instytutu Monitorowania Mediów. Jest to audyt dotychczasowej obecności firmy, marki, osoby czy całej branży w mediach społecznościowych na tle jej obecności w Internecie. Raport umożliwia identyfikację najbardziej popularnych miejsc dyskusji na temat marki lub firmy, wskazuje również kanały jeszcze niezagospodarowane. Audyt sygnalizuje momenty największego nasilenia komentarzy, z uwzględnieniem głównych tematów, co pomaga w szczegółowej analizie komentarzy internautów na badany temat. W raporcie uwzględniony jest też wydźwięk publikacji na temat badanego hasła. Analiza wyszczególnia również autorów treści w sieci, będących lub mogących się stać liderami opinii. Kompas pomaga ocenić dotychczasowe przekazy na temat firmy/ marki i znaleźć miejsca w Internecie, w których pojawia się ona jak i jej klienci. To pomoc w dostosowaniu lub zoptymalizowaniu komunikacji w poszczególnych kanałach w Internecie.

O IMM:

Instytut Monitorowania Mediów od ponad 10 lat świadczy usługi wyszukiwania i analizy informacji publikowanych w mediach oraz tworzenia raportów wizerunkowych. Stale monitoruje ponad 900 tytułów gazet i czasopism ogólnopolskich, regionalnych i anglojęzycznych, ponad 100 stacji RTV, polskie zasoby Internetu oraz social media. Od 2002 roku Instytut Monitorowania Mediów jest członkiem FIBEP – elitarnej organizacji zrzeszającej ponad 90 firm monitorujących media z przeszło 40  krajów świata. IMM jest twórcą kwartalnego newslettera FIBEP, poświęconego PR i komunikacji, dedykowanego firmom monitorującym media.

Avatar photo

Napisane przez Marta Cieślak IMM

Track Tec: Nowa jakość na rynku niemieckim

Pokażą, jak się jeździ