Targi InOut, które jeszcze do niedawna funkcjonowały pod nazwą SIA Hospitality Design, to nowy format przygotowany przez Italian Exhibition Group. Tegoroczna, pierwsza edycja skierowana do branży kontraktowej w branży nieruchomości komercyjnych przyciągnęła 2700 wystawców z 62 krajów całego świata, co stanowi niemal 20% wzrost frekwencji w stosunku do roku ubiegłego. Tak ciepłe przyjęcie ze strony przedstawicieli branży pozwala przypuszczać, że włoskie Rimini na stałe zagości na eventowej mapie Europy.
Od wyposażenia pokoi hotelowych po architekturę krajobrazu, od wyboru materiałów na powierzchnie wewnętrzne po projektowanie obiektów kąpielowych – wszystko to było dostępne w jednym miejscu skupiającym cztery bloki wydarzeń wewnętrznych i zewnętrznych: SIA Hospitality Design, Sun Beach&Outdoor Style, Superfaces and Greenscape.
Wysoka frekwencja, w połączeniu z bogatą i zróżnicowaną ofertą, pozwoliła uczestnikom nie tylko na zapoznanie się z najnowszymi rynkowymi trendami we wszystkich wspomnianych segmentach, ale też na nawiązanie międzynarodowych relacji biznesowych. Na uroczystą inaugurację imprezy zaproszono minister ds. turystyki – Danielę Santanchè, która stwierdziła, że w niedalekiej przyszłości targi InOut mają szansę stać się najważniejszym wydarzeniem B2B dla sektora turystycznego i hotelarskiego organizowanym na terenie Włoch.
Tematem przewodnim tegorocznych targów była turystyka i podróże, dzięki którym możliwe jest nawiązanie relacji z naturą. Podczas trzech dni targów organizatorzy przewidzieli ponad 200 wydarzeń z udziałem 250 prelegentów, w trakcie których poruszano kwestie związane z dynamiką i kierunkiem zmian zachodzących na rynku turystycznym, projektowaniem atrakcyjnych przestrzeni hotelowych i nowymi rozwiązaniami architektonicznymi, dzięki którym możliwe będzie wyjście naprzeciw wciąż rosnącym oczekiwaniom turystów.
Równolegle do paneli dyskusyjnych, organizatorzy przewidzieli dla uczestników cykl wydarzeń pod nazwą The Contract Community, który skierowany był do przedstawicieli szeroko rozumianej branży kontraktowej. Ich celem była nie tylko prezentacja produktów, ale też wzajemna wymiana doświadczeń, inspiracji oraz poszerzenie sieci biznesowych kontaktów. W efekcie wydarzenia The Contract Community przyciągnęły ponad 1000 uczestników poszukujących potencjalnych kontrahentów, z których 58% pochodziło z Europy, a 42% z innych rejonów świata. Na InOut nie zabrakło również firm z Polski.
Inauguracyjną edycję targów InOut cechowała bardzo szeroka gama produktów i nowatorskich rozwiązań – mówi Daniel Ochońko, prezes zarządu Trust Us, spółki działającej na rynku mebli kontraktowych. Znaczna ilość różnorodnych inwestycji powstających w Polsce niejako wymusza na przedstawicielach branży nieustanne poszukiwania nowych inspiracji w celu poszerzenia i przez to -uatrakcyjnienia swojej oferty. W tym roku szczególnie skupiliśmy się na designerskich rozwiązaniach outdoorowych dla obiektów hotelowych i biznesowych, bazujących na drewnie lub materiałach drewnopodobnych, będących optymalnym połączeniem jakości i ceny. Targi w Rimini jednoznacznie utwierdziły nas w przekonaniu, że produkty wykonywane we Włoszech nie zawsze muszą wiązać się z większymi kosztami, a nierzadko cechuje je wyróżniający design.
Ogromny sukces pierwszej edycji InOut sprawił, że impreza zwróciła uwagę przedstawicieli branży z całego świata. Wiele wskazuje więc na to, że kolejne odsłony targów będą cieszyły się równie wysokim zainteresowaniem.
Każda impreza branżowa to dla nas okazja do nawiązania nowych kontaktów i poszerzania obszaru działalności o nowe regiony – mówi Wojciech Witek, współzałożyciel Iliard Architekture & Interior Design. Mieliśmy już kilka realizacji we Włoszech i regionie Morza Śródziemnego, zatem mamy punkty odniesienia, które otwierają rozmowy z potencjalnymi inwestorami. Targi to oczywiście także okazja do poszerzenia i aktualizacji wiedzy, rozpoznania nowych rozwiązań i wyczucia trendów, dlatego z chęcią będziemy się przyglądać nowej imprezie i wpisujemy ją w nasz kalendarz wydarzeń na przyszły rok.