System jest niezwykle prosty i intuicyjny w obsłudze. Można go uruchomić już w kilka godzin – w tym celu wystarczy założyć konto w serwisie internetowym, dostępnym pod adresem wiem.co i poinformować mieszkańców, aby zapisywali się na interesujące ich całkowicie bezpłatne informacje z gminy.
Niezwykle ważne jest aby uświadomić obywateli, że dołączenie do systemu może uratować im życie. Władze mając bowiem informacje o zagrożeniu mogą w szybki i bezpośredni sposób przekazać ten komunikat mieszkańcom ostrzegając o niebezpieczeństwie. W tym celu udostępniamy bezpłatny wzór plakatu i ulotki informacyjnej, które gminy, czy powiaty mogą zamieścić na swojej stronie internetowej lub wydrukować i rozdać mieszkańcom – mówi Michał Chochół z wiem.co
Ważna jest informacja
wiem.co to nie tylko system wczesnego ostrzegania. Przesyłane informacje mogę informować o awariach w dostawie mediów do gospodarstw zlokalizowanych na określonym terytorium, planowanych zmianach w ruchu drogowym, remontach miejskich, zmianach w lokalnym prawie zbiórkach tzw. niewygodnych śmieci (jak stare meble, zużyte opony, sprzęt RTV/AGD) czy bieżących imprezach sportowo-kulturalnych.
wiem.co może służyć jako informacja miejska, kulturalna czy turystyczna, znacznie zwiększając poziom świadomości mieszkańców o inicjatywach i ważnych wydarzeniach w ich otoczeniu. Z takiego rozwiązania korzysta już kilka samorządów na terenie województwa Małopolskiego i wciąż dołączają kolejne z obszaru całej Polski – dodaje Michał Chochół.
Prosty ale efektywny
Niestety oprócz zniszczeń dobytku i przyrody, często powodują one poważne urazy czy w najgorszym przypadku nawet śmierć osób, które nie zostały w porę ostrzeżone o niebezpieczeństwie. Niszczącej siły natury nie zmienimy. Możemy natomiast zadbać o zwiększenie bezpieczeństwa osób przebywających na zagrożonych terenach wdrażając prosty system wczesnego ostrzegania. Wykorzystując powszechnie dostępną technologię mobilną gwarantuje on dotarcie z ważną informacją w sposób bezpośredni i natychmiastowy.
System wiem.co wykorzystuje cztery kanały dotarcia do odbiorcy – telefonię komórkową, konto email, Facebook oraz komunikatory internetowe. Dzięki temu zainteresowana danym komunikatem osoba według własnych preferencji może wybrać sposób w jaki ma być informowana. A to z kolei znacznie zwiększa prawdopodobieństwo dotarcia z przekazem do jak najszerszej liczby mieszkańców.
Łatwość użytkowania platformy wiem.co wynika również z prostego systemu płatności oraz jasnych zasad współpracy. Koszty, które ponosi nadawca, naliczane są jedynie za faktycznie wysłane wiadomości (10 groszy netto, za pojedynczą informację wysłaną do jednej osoby), bez abonamentu czy konieczności podpisywania umowy terminowej. Płatność za usługę realizowana jest poprzez prepaid – niewykorzystane środki nie przepadają i można je wykorzystać później bezterminowo. Oznacza to, że system zgodnie z bieżącymi potrzebami można wypróbować wykonując tylko jedną „wysyłkę”, korzystać z niego regularnie lub tylko w razie potrzeby.