System elektronicznej wymiany danych służy usprawnieniu komunikacji pomiędzy klientem i operatorem logistycznym. Jest szczególnie istotny w realizacji skomplikowanych projektów logistycznych z wieloma partnerami, stosującymi różne systemy IT. Firmy takie jak Rudolf Wild przekazują zlecenia dotyczące transportu i magazynowania drogą elektroniczną do centrum EDI Dachser, centralnej platformy komunikacyjnej firmy. Tam wszystkie dane są przetwarzane – ujednolicane i ustandaryzowane – a następnie przekazywane dalej.
„Automatyczny i ujednolicony transfer informacji dotyczących transakcji pozwala wyeliminować wielokrotne wprowadzanie danych i błędy, a także oszczędzić koszty i czas” – wyjaśnia Grzegorz Lichocik, prezes Dachser w Polsce. „Nasz EDI pełni funkcję centralnej platformy komunikacyjnej. Dodatkowo, dzięki zastosowaniu aplikacji eLogistics, umożliwiamy naszym klientom pełne monitorowanie zleceń, transportu i dostaw” – dodaje.
Dachser rozpoczął integrację systemów IT swoich klientów poprzez interfejs EDI w 1985 roku. „W ostatnich latach przejście klientów na korzystanie z systemu elektronicznego było wyjątkowo dynamiczne, a w ciągu minionych 3 lat liczba użytkowników EDI Dachser podwoiła się. W międzyczasie roczna liczba informacji przesyłanych za pomocą systemu wzrosła do 40 milionów” – podkreśla prezes Lichocik.
W 2011 roku Dachser, międzynarodowy operator logistyczny, wygenerował obrót w wysokości 4,3 miliarda euro, zatrudniając 21000 pracowników w 315 oddziałach na całym świecie. Firma dostarczyła 49,3 miliony przesyłek o łącznej wadze 37,1 milionów ton.