Chętniej niż w latach ubiegłych, pod choinkę kupujemy drogie produkty np.: smartfony i inny sprzęt elektroniczny. Coraz częściej korzystamy więc z płatności online i średnia kwota oszustwa w stosunku do lat poprzednich również wzrośnie. Oszuści będą się koncentrować głównie na produktach o ograniczonej podaży, ponieważ sprzedadzą je na czarnym rynku szybciej i za wyższą cenę -przestrzegają specjaliści od cyberprzestępczości.
Uważać powinni wszyscy – zarówno klienci internetowi jak i same sklepy internetowe
Podpowiadamy, co powinni zrobić właściciele sklepów online:
· przeanalizować związane z oszustwami dane historyczne, koncentrując się na mechanizmach wykorzystywanych przez przestępców;
· korzystać z programów antywirusowych oraz narzędzi do wykrywania zagrożeń na podstawie anomalii występujących w ruchu sieciowym;
· wdrażać strategie przeciwdziałania oszustwom finansowym, wykorzystujące wymianę w czasie rzeczywistym informacji o naruszeniach pomiędzy wszystkimi zainteresowanymi stronami.
Dla klientów indywidualnych, Dariusz Woźniak, inżynier techniczny Bitdefender z firmy Marken ma następujące rady:
· nie podawać danych osobowych w trakcie korzystania z publicznego wi-fi;
· wykorzystywać różne hasła na portalach;
· korzystać ze znanych sklepów internetowych;
· wystrzegać się korzystania z publicznych ładowarek, gdyż mogą zostać zmodyfikowane przez przestępców w celu kradzieży danych lub instalacji wirusa na Twoim urządzeniu mobilnym.